02.01.2012.
Ćerkica i ja smo izašli rano popodne. Dok sam ja sastavljao modele, ona je proveravala meterološke uslove i pravila fotke
Kako pokazuje anemometar, ni trunka vetra nije bilo, a temperatura isto je bila vrlo dobra. Ja sam poneo modele JaK55, Pinkfire i CAP 580 .
Malo kasnije nam se pridružio i kolega Ištvan "Pifu". On je leteo lovca F-22 Raptor
Posle dva sata letenja, pre nego što smo krenuli kući, pala je još po koja fotka
Mislim da lepši dan nismo ni mogli zamisliti za otvaranje sezone, pogotovo ne početkom januara...
______________________________________________________________
28.01.2012.
U gostima su mi bili Andraš i Dejan iz Debeljače. Razlog druženja je bilo bolje upoznavanje RC teme... Posle par sati priče, pitanja, odgovora, pregleda svih modela iz moje flote krenuli su kući, ali ne sa praznih ruku
Andrašu sam poklonio poluzavršen model MiG-29 EVO III
______________________________________________________________
Ma današnji dan je model Zero preleteo u Milanov hangar, i leteće na Vršačkom nebu
Umesto Zero-a, u moju flotu je doleteo model Kyosho Spree Sports M36, sa Thunder Tiger GP-18 motorom od 3ccm
_______________________________________________________________
10.03.2012.
Ne bih rekao da je vreme bilo idealno za letenje, ali letelo se. Temperatura je bila oko 10 stepeni Celzijusovih, a i vetar duvao jednom dosta jako, pa u drugom momentu uopšte
Ovaj izlazak mi je bio od velikog značaja. Sad sam imao priliku da prvi put letim modele u MODE2, posle puno sati provedenih na simulatoru. Uspešno su ispražnjenje pet baterije...
______________________________________________________________
11.03.2012.
Došlo je vreme da se upali motor Thuder Tiger GP-18 na modelu Spree M36 gp.
Prisutni na testu, Ervin i Karolj. Detaljnije, možete pročitati u temi Spree M36 gp .
______________________________________________________________
17.03.2012.
Vidi se da nam baš nedostaje letenje... Iako je temperatura bila preko 20 stepeni Celziusovih, duvao je i jak vetar
ali zato sa Hero-m sam ispraznio tri baterije, a sa Pinkfire dve baterije. Piću sa jedrilicom napravio samo jedan manji krug, a posle leteo F-22 Raptor
______________________________________________________________
19.03.2012.
Na Čenejskom sportskom aerodromu, održan je jedan mali sastanak, gde smo se dogovorili oko osnivanja grupe građana "RC PILOT", i radnog plana za modelarsku sezonu 2012. Posle smo uzeli lopate, motike, ašove, metle i očistili smo deo kruga
______________________________________________________________
25.03.2012.
U nedelju, održana je II deo radne akcije na Čenejskom sportskom aerodromu. Ovog puta je bilo samo nas četvoro. Pa, evo kako je izgledao, u fotkama
Posle radne akcije morali smo malo da se bavimo i RC temom. Dok sam ja postavio bateriju u Pinkfire
Oskar sa elektro RC autom izvršio kontrolu betonske površine
______________________________________________________________
26.03.2012.
Naziv našeg tima RC Flying Team Bečej je promenjen na RC TEAM FLYING BANDITS. Od sad imamo i logo
07.04.2012.
Povodom otvorenog dana na Batejničkom vojnom aerodromu, i mi, RC modelari smo bili pozvani, da malo prezentujemo ovaj naš lep hobi. Na početku i kraju manifestacije, dobili smo termin i mesto da poletimo modele
_______________________________________________________
30.04.2012.
Pošto smo sa porodicom prvomajske praznike proveli u Eger-u (Mađarska), izašli smo da pogledamo kolege modelare iz tog mesta. Preko mađarskog RC foruma smo se već dopisivali, a sad smo imali priliku i da se lično upoznamo. Malo smo zakasnili, ali i ovako je bilo šta da se vidi. Najviše me je interesovalo model JU-87 Stuka. Stvarno dobro izgleda
Na kraju dana, jedna zajednička slika
______________________________________________________________
05.05.2012.
Rano popodne smo izašli Karči i ja, da poletimo Tango, Pinkfire i da konačno poletim model Pink Stick
______________________________________________________________
Došlo je trenutak da se upali motor DLE55 i na modelu Extra260
______________________________________________________________
15.05.2012.
Od sad, pa u buduće, imamo svoje majice sa našem logom RC TEAM FLYING BANDITS
Kako se vidi na slici, logo se nalazi na leđima, mala slika od aviona od napred, a ime rc pilota na levom rukavu. Majicu može da naruči bilo ko, ne mora da bude rc pilot.
______________________________________________________________
19.05.2012.
Dan je bio izmišljen za letenje. U društvu Karčike, uputio sam se prema Čeneju.
Danas sam prvi put samostalno poleteo model sa glow motorem, i to Spree M36. Danas sam poleteo i jedrilicu, krilom sa eleronima, što sam pravio još prošle zezone. Naravno, let je obavljen bez ikakvih problema. "maiden flight" je bio i za jednog Pinkfire-a, kojeg sam pravio po porudžbini, a treba sutra da ga isporučim u Beogradu, pa da se ne zezam tamo sa trimovanjem.
Pink Stick i CAP su potrošili po dve baterije. I ono, za mene najvažnije, konačno motor DLE55 na Extri radi bez greške. Fino štelovanje je urađeno, malo sam ga taksirao i na pisti. Oko finog štelovanja mi je pomogao čika Dule Papić. Na aerodromu su bili Mirče, Bane, Vuk, čika Dule, Miroslav, Jole i Bata. Evo par fotki sa tog dana:
______________________________________________________________
Na sportskom aerodromu 13.Maj, Zemun polje (Beograd) je održan RC LETENJE BEOGRAD 2012. Dosta modelara je bio prisutan. Došli su stari poznanici, novi modelari, neke ljude sam imao prilike i lično da upoznam, iako smo se već preko foruma dopisivali. Od modela isto je bilo šta da se vidi. Organizacija je bilo na visokom nivou, svaka čast beogradskim kolegama. Stvarno su dali sve od sebe, da svi gosti budu zadovoljni. Za ručak su nas častili sa gulašom, što je bilo izvanredno. Da ne dužim, izvol'te fotke i video:
______________________________________________________________
22.05.2012.
Iako su bili prisutni na Beogradskom skupu, nismo se lično upoznali... Naknadno nam je poslato par komada majica sa logom RC SRBIJA, nove radnje RC delova u Srbiji.
______________________________________________________________
26.05.2012.
Letelo se i danas... Na Zalivnom su bili Robi, Piću i ja. Iako je duvao jak vetar, i nismo znali kad će nas kiša oterati kući...
...ispraznili smo par baterija...
Robi sad već samostalno leti moj bivši model MiG-29 EVO II, jedino još ne sme da baci model iz ruke. Piću leteo svoj 3D model od stirodura, a ja sam leteo JaK55 (prvi put u MODE2) i Spitfire.
______________________________________________________________
Već kasno popodne izašao sam do Zalivnog. Društvo su mi pravili ćerkica i sin.Lepo sunčano vreme sa jakim vetrom
______________________________________________________________
02.06.2012.
Danas je uspešno obavljen "maiden flight" za elektro model Soaring Eagle
I vlasnik modela, Lazar ga je leteo malo. Imao je potrebe za malu asistenciju
_____________________________________________________________
03.06.2012.
Uz prilično jak vetar, ipak smo leteli...
Letelo se 3D i "combat"
Piću je imao "maiden flight" na Spitfire-u
______________________________________________________________
09.06.2012.
Par nas se okupio na Čenejskom aerodromu. Karči i ja smo stigli prvi, pa sam poleteo JaK55 i CAP580. Kasnije nam se pridružio Mirče sa F4F Panther, Sale sa elektro helikopterom i Jole sa JaK54
______________________________________________________________
Piću, ćerkica i ja smo izašli oko 16h do Zalivnog. Imali smo potrebe da budemo optimisti, pošto oblaci su bili.... pa, procenite kakvi
Ubrzo nam se pridružio čika Đurika i Ervin, ali bez modela
U međuvremenu, ćerkica je letela sa modelom Sky Hero. Pošto par meseci nije imala daljinski u ruci, malo sam joj pomogao.
Pošto sam joj ja poleteo i sleteo model, kod svakog sletanja sam ciljao put. Po bočnom vetru to je malo interesantno, ali baš uživam u tome
______________________________________________________________
16.06.2012.
U subotu, bili smo malo na Čenejskom aerodromu. Par nas se pokupilo, i letelo se celo popodne...
Od prisutnih bili su Adam i Laslo iz Subotice, Mirče i Sale iz Novog Sada, a Piću i ja iz Bečeja. Piću je tog dana imao "maiden flight" sa modelom Kyosho Calmato
U međuvremenu je leteo i F9F Panther, "combat" modeli, jedrilice, čak i Amidža sa Galeb G-2
______________________________________________________________
17.06.2012.
Iako je bilo toplo, kasno popodne smo izašli do Zalivnog. Od modela smo izneli Sky Hero, JaK55, Pink Stick. Ćerkica je letela sa Sky Hero, Lazar je vežbao na Soaring Eagle-u, a ja uglavnom leteo JaK i Stick
_______________________________________________________________
23.06.2012.
Opet subota, opet Čenej... Ovaj put smo išli porodično, a društvo nam je pravio i Karči...
Od prisutnih opet Laslo iz Subotice, Mirče, Jole iz Novog Sada, Marko i Dišljenko iz Beograda. Ćerkica je po prvi put letela na "nepoznatom" terenu
Bilo je i dosta "combat"-ovanja
Lacika je vrlo dobro pilotirao sa modelom Retro Flyer,a to se vidi i na elisi
Sa Thunderboltom sam napravio dva duža leta
______________________________________________________________
24.06.2012.
... a onda, odjednom model CAP je krenuo svojim putem...
O detaljima loma, i o popravci možete čitati ovde
______________________________________________________________04.07.2012.
Prvo Zalivno, da poletimo modele novajlije Vladimira iz Melenaca
a posle radionica
Od modela Vladimir je doneo P51 Mustang, P40 Warhawk i Piper J3. Proizvođač tih modela je Art Tech. Ja sam leteo JaK i Stick
______________________________________________________________
Još jedno predivno druženje, letenje na Zalivnom polju
Detalje možete pročitati ovde
______________________________________________________________
02.08.2012.
______________________________________________________________
04.08.2012.
Okupili smo se, leteli smo... Pa, na Čenejskom sportskom aerodromu... Ovaj dan je bilo jako interesantnog karaktera... Barem po meni...
Tamaš i ja smo stigli prvi, bilo je oko 17h, a temperatura oko 35 stepeni Celziusovih. Od modela nosio sam Extru i CAP. Kako vadim modele, primetim da sam ostavio kući bajonet od Extre Tako je Extra ostala u autu
Rekoh sad da krenem nazad za Bečej, nema šanse. Na sreću, punjač mi je uvek u koferu, pa sam mogao sa CAP da se naletim... Pet startova mi je bilo sasvim dovoljno
U međuvremenu je stigao Aleksa sa kolegom, a kasnije Dragan, pa Mirče, čika Dule sa Golubom
Golub je doneo jednog Easy Glider-a, trebalo je da se poleti, što je i učinjeno. Pilot je bio Mirče. Brzina modela nas nije oduševio ali nije ni čudo, pošto model ima motor sa četkicama. Tuning elektronike bi rešio problem, ali pošto model nije Golubov videćemo šta će biti od toga...
Aleksa je leteo Sebart-ov Wind S. Taj model ima ugrađene diode, i mogu vam reći, jako lepo izgleda, pogotovo kad je već zalazio sunce i svetlosti diode su došli do izražaja. Na žalost, nemam sliku
Mirče je leteo Panther-a. Taj model, zvuk tog modela je.... ah, neopisivo. Kod drugog strata prilikom poletanja na jednom točku je pukla guma, i spala je sa felne. Mirče je vrlo brzo rešio ( mada mogu zamisliti šta je osećao u sebi?! ) da će model da sleti sa uvučenim trapovima. Posle jednog probnog prilaza napravio je još jedan krug, i krenuo je na sletanje. Takvu tišinu još nisam čuo ni na jednom aerodromu. Svi su gledali kako će da izvede prinudno sletanje. Sa daleka su se videli flapsovi... model polako ( meni se tako činilo ) se približavao pisti za sletanje... negde pri kraju onog betonskog kruga Mirče ugasi turbinu na modelu... potpuna tišina... model se približava travi... sletanje odrađeno bez ijedne greške!!! Mirče, svaka ti čast!!!
Na kraju dana stigao je i Jole, sa MX-2
Tog modela sam danas imao prilike da gledam drugi put kako leti. Sa 4T glow motorom jako je živahan. A ni Jole nije pilot od juče, tako da... jako ga dobro poznaje. Mislim da možemo proknjižiti još jedno divno druženje i letenje.
______________________________________________________________
Tamaš i ja smo opet otišli do Čeneja. Pridružio nam se i čika Dula i Golub, sa CMP Zero
Zero na žalost nije poleteo zbog problema na jednom točku. Ja sam leteo sa CAP, a Extru nisam imao muda da poletim zbog jakog vetra. Barem smo ga malo doštelovali, i potrošio je još 4dl goriva
________________________________________________________________
12.08.2012.
Uprkos ružnim oblacima
Piću, Tamaš, ćerkica i ja smo ipak izašli do Zalivnog. Kasnije nam se pridružio i Karči. Piću je leteo Pinkfire i elektro jedrilicu, što je Tomi ubrzo preuzeo
Ćerkica je letela Sky Hero
JaK je imao svoj četrideseti let ove sezone, kad u jednom momentu ostane bez kontrole dubine...
______________________________________________________________
18.08.2012.
Opet smo se okupili na Čenejskom aerodromu, ali sad u malo većem broju
Bili su modelari iz Novog Sada, Beograda, Mačvanske Mitrovice, Kragujevca, pa čak iz Republike Češke...
Bilo je par momenata, koji će svakako da uđe u istoriju... Tri puta sam leteo Extra 260, kao i CAP 580, Mirče je imao "maiden flight" sa Maister Scale P-47 Thunderbolt, Milošev 3D letenje na JaK 54 je isto za "respect", kao i deda Savin Piper J3 od firme SIG. Pri "air combat"-u uspeo sam da ubijem model Pink Stick... Sve u svemu, još jedno predivno druženje...Evo par slika za kraj
______________________________________________________________
25.08.2012.
Andraš iz Debeljače, došao do Bečeja, do radionice... Trebali smo da završimo model MiG-29 EVO III. Model je imao i svoj "maiden flight", a Andraš je imao svoj prvi let na livadi na RC modelu... Ja sam poleteo model, i uradio sam potrebna trimovanja
U međuvremenu ćerkica je letela na Sky Hero...
Kad je već zalazio sunce, krenuli smo kući, u radionicu, da vidimo šta je Andraš odradio za ovi par meseci. Prijatno sam se iznenadio.
_______________________________________________________________
30.08.2012.
Robert i ja smo bili na Zalivnom. On je prvi put samostalno poleteo MiG-29
_______________________________________________________________
Jedan snimak o današnjem letenju:
_______________________________________________________________
22.09.2012.
Na Subotičkom sportskom aerodromu Bikovo, održan je sad već tradicionalni okupljanje RC modelara, FLY4FUN. Organizacija na nivou, momci, kolege su dali sve od sebe da ovaj dan bude isto jedan koji će se dugo, dugo pamtiti...
Od gostiju, istakao bih kolege is susedne Mađarske. Čika Feriku i Gabora sam upoznao još pre dve godine, ali došli su još dvojica, sa modelima... da nam je dah stao...
Dva kombija i prikolica su bile pune modelima i RC opreme. Vidi se, ljudi se ne bave sa modelarstvom od juče...Svi njihovi modeli su sa razmahom krila od 3000mm ili više. Tu su bile jedrilice...
...modeli dvokrilici...
Model Pilatus je bio zadužen za podizanje RC padobranca, i za podizanje jedrilica
Jedrilica Kobuz nema potrebe za šlepovanjem. Ima svoj pogon. Ni manje, ni više, nego jet turbinu
Model, uprkos ogromnim razmahom krila, sa lakoćom uradi svaku osnovnu aerobatiku...
Iz Bečeja, išli smo Piću i ja, a tamo nam se pridružio čika Đurika i Ervin. Mi sa, oni bez modelaSubotičani su napravili jedan start sa jedrilicama iz kategorije F5J-400. Boga mi, vidi se da puno vežbaju, ali i da prisustvuju na takmičenjima u okolini.
I mi smo imali mali "air combat show". Ja sam leteo Pinkfire. Iz moje flote u vazduhu je bio i CAP580, kao i Extra260. Iz Srbije, bilo je par njih iz Beograda, kao i Novog Sada, Vršca. Sve u svemu, još jedno divno druženje, letenje...
Domaćini su nas častili sa jaaaako dobrim pasuljom sa kolenicama, mada cela organizacija je bila na visokom nivou.
_____________________________________________________________
23.09.2012.
Danas, posle F1 smo izašli malo do Zalivnog. Motorni zmajari su već peglali nebo, ali vrlo brzo smo se i mi pridružili. Ćerkica je letela sa Sky Hero...
... Piću i ja smo se vijali sa Spitfire-ima...
Na žalost, popodne je brzo prošao, nisam ni stigao da ispraznim sve baterije...
______________________________________________________________
30.09.2012.
Zadnji dan septembra, nije obećavao. Posle ručka, Piću i ja sa decom, ipak smo otišli do Zalivnog
Piću je leteo Calmato i Pinkfire, deca su letela Sky Hero, a ja sam vežbao IMAC program sa modelom CAP 580, a leteo sam i Pinkfire kao i JaK55...
U jednom trenutku Piću nije pratio model, i na punom gasu ga posadio
Krenuli smo kući oko 18h... Ja sam ispraznio 12 kom. baterija...
_______________________________________________________________
06.10.2012.
U subotu, kolega Tamaš i ja otišli smo do Čenejskog aerodroma, radi treninga za takmičenje IMAC 2012. Sa nama su dolazili Milka i Velemir iz Novog Bečeja
Malo kasnije nam se preidružio i čika Dule, Mirče i Golub... Čika Dule je izneo model SU-31
Posle tri godine pauze u RC pilotiranju, dušu je vadio modelu. Čika Dule, svaka čast!!! Treba da napomenem, čika Dule ima 77 godina...
Ja sam prvo na modelu CAP 580 ispraznio 3 baterije, znači odleteo sam takmičarski program 6 puta. Pošto će Tamaš da bude moj "caller" na takmičenju, on je isto vežbao nazive figura i redosled programaU međuvremenu nam se pridružio i Bata, i Jole. Bata samo kao posmatrač, dok Jole je poneo svog MX-2. Na žalost kad je Jole sastavljao MX-2, zaboravio je da zašrafi krila i poleteo ga samo tako. Posle par vertikalnog rola, jedna krila su otpala, a modelu nije bilo spasa... Oštećenja ima, mada sve se to lepo može srediti.
Ja sam nameravao da nastavljam trening sa modelom Extra 260, ali nisam stigao da poletim model07.10.2012.
Na sportskom aerodromu 13 Maj održan je takmičenje IMAC 2012
Izveštaj imate ovde
Istog dana, iz moje flote prodata je elektro jedrilica. Tu je pala i još po neka trgovina, pa sad je u moj hangar preleteo mali elekro model Edge 540,
kao i jedan novi daljinski Futaba T10CG, sa prijemnikom R6014HS i sa fabričkim koferčetom
______________________________________________________________
20.10.2012.
Kako je prognoza obećavala, vreme baš za letenje, druženje. Dosta nas se okupio na Čeneju. Pokušaću sa nabrajanjem, nadam se da nikog neću izostaviti. Iz Beograda su došli Gagi sa unukom, Nikola, Veljko, Čupko, Dragan, Toša, i gospodin kome nisam ime zapamtio . Iz Mitrovice je došao Spale, iz Inđije Aleksa sa sinom. Iz Novog Sada Mirče, Sale, Bata, Englez, Jole a iz Bečeja Tamaš i ja...
Kako vidite, dosta modelara, dosta modela... Bilo je i već viđenih
modela, kao i nekih novih, koji će tek da poleću... Bilo je i velike
avijacije, dve Cessne i Galeb G-2...
Vazdušni prostor skoro ni u jednom trenutku nije bio prazan, uvek se letelo nešto. Mirče je leteo P47, a ja sam pokušavao da "uhvatim" još po koje cake pri poletanju
Ja sam uglavnom leteo Extru, napravio sam četri leta.
Posle prvog leta Veljko mi je pomogao oko doštelovanja hoda otklona i
expoa. Veljko, hvala ti lepo!!! Sad model puno mirnije leti, sasvim
drugačije reaguje na moje komande. Naravno, u pozitivnom smislu. Probao
sam neke figure iz IMAC programa i već su bolja u odnosu kad sam leteo
na takmičenju. Model Pink Stick je imao svoj prvi let. Kako to obično
bude, po koji "klik" na horizontalcu rešava trimovanje
A za kraj od mene... Šteta što ne sledi leto, već zima... Posle ovog
predivnog dana leteo bih svaki dan, ali na žalost ne može
_______________________________________________________________
Prognoza je obećavala jedno, vreme je bilo drugo... U nedelju ipak smo se našli na Čenejskom aerodromu. Iako je bilo sunčan, malo vetrovit dan sa oko 18 stepeni Celziusevih, na aerodromu je bilo samo nas troje. Srđan iz Sr. Mitrovice, i ja sa ćerkicom
Od modela, Srđan (Spale) je leteo svoju Extra 300
Ćerkica je uz malu moju asistenciju letela Sky Hero
A ja Extru 260. Kako vidite, na točkove sam namontirao kapice. Puno lepše izgleda
Ćerkica sve više i više pomaže i ne samo oko izrade, popravke modela, već i oko priprema pre i posle letenja...
Posle dosta letenja, kad su se senke izdužile, obrisali smo modele i krenuli smo kući...
Možemo proknjižiti još jedan lep letački dan...
______________________________________________________________
22.11.2012.
Model Edge 540 je prodat. Od sad, pa u buduće, leteće iznad Svilajnca, u Milanovoj floti
______________________________________________________________
Vladimir, vlasnik radnje RC Srbija, poslao mi je jedan poluzavršen model. Radi se o trener modelu Eagle. Razmah krila 1600mm. Model je stajao oko 10 godina i sad ću ga ja završiti, a na kraju i poleteti...
O radovima možete čitati ovde ...
______________________________________________________________
U naš RC team se pridružio Kristijan. Za sad ima jedan RC autić Tamiya TA-03, ali dosta puno smo pričali i o modelima aviona. Pošto već uveliko vežba na simulatoru, možda i poleti po koji model
______________________________________________________________
23.12.2012.
U radionici se pokupio par nas, da se proslavi katolički Božić...
Ovaj put smo malo opustili mozak, RC tema nije bila tema... Uz dobru muziku i po običaju uz domaću rakiju sa medom, zezanju je jedva bilo kraja...
______________________________________________________________
30.12.2012.
Danas par nas je izašao do Zalivnog, radi zatvaranja letne sezone 2012. Po običaju, na neki od nas je imao crvenu kapu, a poleteo sam i dva modela
Za kraj ove teme napisaću statistiku letenja modela iz mog hangara...
Na terenu sam bio ukupno 42 puta, što nije loše. Najviše puta sam leteo na Zalivnom polju, kraj Bečeja, drugi po redu je sportski aerodrom kod Čeneja (Novi Sad). Letelo se i na sportskom aerodromu 13.Maj kod Zemun polja (Beograd), kao i na sportskom aerodromu Bikovo kod Subotice.
Što se tiče modela, evo koji model koliko baterija ili rezervoara je ispraznio:
Extra 260 - 23; P47 Thunderbolt - 3; JaK55Sp 3D - 47; CAP540 3D - 58; Sky Hero - 48; Spitfire - 20; Stick(crveni) - 21; Stick(žuti) - 5; Tango F5J - 1; Kyosho Spree M36gp - 3; Elektro jedrilica - 4
Ove brojke su priča za sebe. Nadam sa da ću sezone 2013 leteli najmanje ovoliko, a možda i po koji put više?!
=====================================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése