Carbon Cub je proizvod dobropoznatog proizvođača Hangar 9
Avion drvene gradnje, sa
rasponom krila od 2280mm (90"),
dužinom trupa 1530mm (60")
sa poletnom težinom od oko 5200g.
Za motorizaciju se preporučuje dvotaktni motor na benzin od 20cc, ili elektro motor veličine 60xx, na LiPo 6S baterije
Za upravljanje je potrebno 7 komada servoa sa benzinskim motorom, ili 6 servoa sa elektro konfiguraciju.
Od prijemnika treba minimalno četvorokanalni.
Par reči o praviom avionima Carbon Cub:
CubCrafters CC11-160 Carbon Cub SS je ASTM sertifikovan laki sportski avion zasnovan na Piper J-3 Cub proizvođača Cub Crafters. Modernizovan je, sa lakim komponentama od ugljeničnih vlakana i motorom od 180 ks (130 kV).
U januaru 2016. Carbon Cub je proglašen za AVveb-ov „Avion godine“ za 2015. godinu.
Carbon Cub SS je prvobitno nazvan "CubCrafters Super Sport Cub".
Izvor: Wikipedia
Ovaj primerak poseduje i figuru pilota, koja možda ne ostaje u njemu jer je za jedan broj veći od potrebnog i to se primećuje kad je unutar kabine
Kako sam i planirao, prvi let od kad je Cub kod mene, obavio tokom 8 Skup modelara, u Valjevu.
A kako je avion stigao do moje flote? Pa, ovako:
Prethodni dani su bili više nego interesantni. Kolega Goran iz Subotice mi je dao razloga za razmišljanje. On je kupio Thunderbolta pre par meseci, a od njega mi je preleteo i Decathlon.
Pre par nedelja mi je nabacio ideju, da trgujemo opet. Nabrajao mi je nekoliko modela koje bi prodao ili bi ubacio u zamenu. Pošto takav dogovor teško može da se reši preko poruka, otišli smo do njega na kaficu i da vidim šta on to nudi. Ponuda jeste bila interesantna, ali što je on tražio u zamenu, e tu mi je trebalo par dana da razmislim. Naime, kad je Goran dolazio po Thunderbolt, onda je video Pilatus Pc-21. Već onda je rekao da mu se jako dopada. Sad je navalio da hoće u zamenu. Detalje ću da napišem u temi Pc-21. Sve u svemu, rezultat je bio da sam u petak Pc-21 postavio na radni sto, da povadim prijemnik, da ga pripremim za isporuku...
U subotu posle posla smo krenuli za Suboticu, da isporučimo Pilatusa i da pokupimo dogovorene modele koje su došli u zamenu. Među njima je bio i ovaj Carbon Cub.
------------------------------------------------------------------------------------
SEZONA 2025.
Nakon detaljnog pregleda, radi pripreme modela za predstojeći 8 Skup modelara u Divcima (Valjevo), izmerio sam vučnu silu. Ova elisa ostaje na njemu, a samim tim spreman je za test let
Kako sam i planirao, prvi let od kad je Cub kod mene, obavio tokom 8 Skup modelara, u Valjevu.
Razmišljao sam da li da sačekam kraj dana, kad se malo smiri vetar, ali previše sam bio nestrpljiv i radoznao.
Iskreno, malo sam se plašio od njega, jer znam kakvi su Piper-i. Ne smeju naglo da se ubrzavaju je imaju tendenciju da naglo krenu na levu stranu, zbog obrtnog momenta. Ovaj put to nije bio slučaj, lepo se odlepio sa piste.
Prve zaokrete sam odleteo mali višlje, da vidim uopšte kako se ponaša. Malo sam dotrimovao kormilo pravca, sa lakoćom leti već na 50-60 posto gasa. Prilikom zaokreta, korišćenje kormile pravca je skoro pa obavezno jer lakše i lepše se okrene. Hodove pokretnih površina sam namestio po uputstvu proizvođača
Iako ima flapsove, za prilaz je potrebno da se krene sa malo veće daljine jer mu treba prostora da se uspori. Veliki bushplane točkovi u kombinaciji sa masivnim glavnim trapom bezprekorno rade svoj posao. Sa sitnim korekcijama na kormilo dubine sletanje može da se izvede na perfektan način.
Nakon test leta diskurzija sa ostalima na temu ponašanja letelice u vazduhu
Malo poziranja nakon dvale leta tokom ovog dana
Bio sam skeptičan, malo sam se plašio od njega, od ponašanja prilikom poletanja i sletanja ali za kraj, zadovoljan sam. Utisci su pozitivni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése