Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Na dnu stranice imate modifikovanu anketu, pogledajte, glasajte ...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* O radovima na modelu Stuka pročitajte ovde ...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2017 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2017 ...
* Nov međuprojekat Piper J-3 ...


2013. szept. 21.

JaK 55-SP

Prozvođač modela je kineska firma Haikong, koja između ostalog prozvodi i modele za Sebart:  

Raspon krila: 1480mm
Dužina trupa: 1449mm
Površina krila: 46dm2
U modelu je sledeća oprema:
Motor: Scorpion Scorpion 4020-12
Propeler: 15x8 Turnigy wood
ESC: Turnigy Plush 80A
Baterije: Turnigy 3600mAh 5S 30C
Servoi: JR DS821, 4 komada
 Evo par reči prethodnog vlasnika modela:
"Ovaj model je ulaznica u svet akrobatskog 3D letenja "velikih" modela. Sa druge strane, leti i sleće potpuno stabilno i sigurno.
Motor i ESC, u kombinaciji sa 5S baterijama koje se prodaju uz model po mom skromnom iskustvu daju neograničenu vertikalu i model bez problema odrađuje sve što sam ja probao.
Servoi su dovoljni za solidne 3D akrobatske performanse a ima mogućnosti za različita poboljšanja.
Linkovi na servoima su odrađeni čvrsto i robusno što se vidi na slikama.
Model je taman takve veličine da može da se bez mnogo cimanja transportuje bilo kojim kolima i bez problema smesti u stanu. Sa druge strane, sasvim je dovoljno velik da vam ponudi dobru platformu za često vežbanje 3D akrobacija."

Što se tiče mojih iskustva, biće čim poletim model.
 
Evo još po koja fotka:
I u društvu sa CAP 580:
U model sam ugradio prijemnik, i namestio sam otklone...
... proverio sam težište...
.. i na kraju, izmerio sam model...
U modelu CAP580 koristim isto baterije od 5S, samo što su od 4000mAh. Kad sam ih stavio u model, prijatno sam se iznenadio da nije pomerio težište. Uzeo sam vagicu i izmerio sam baterije
Kako vidite a slici, razlika je samo 8g., a to je razlog da se težište nije pomerio...
Meterološki uslovi su vrlo dobri, danas najverovatnije "maiden flight" modela. 


Kako sam i planirao, dana 28.09.2013. na Čenejskom sportskom aerodromu u društvu ćerkice, čika Raleta, Neše i Engleza, uspeo sam da poletim model. Iako sam znao da je sve oK oko modela, komponenti, težišta, ali ipak sam se malo plašio, ipak je ozbiljan model u pitanju. Pre poletanja je sledela po koja fokta. Za fotografije treba da pohvalim ćerkicu, sad već nemam potrebe da joj kažem kako i šta da slika, snalazi se već i sama 

Za natpise opet je bio zadužen Velemir, vlasnik firme CNC iz Novog Bečeja

Sledelo je test let. Polako sam dodavao gas, kad u jednom momentu se blago odlepio od zemlje. Model me je oduševio već i u prvom krugu. Malo sam morao dotrimovati kormilo dubine. Jako mi se sviđa kod modela da zna da leti sa vrlo malom brzinom, a da pri tom ostaje stabilan. Naravno, pri toj brzini ne bih preporučio nagle zaokrete jer onda je kovit neizbežan. Štopericu na daljinskom sam namestio na 5 min., što je na žalost vrlo brzo istekao, pa sam krenuo na sletanje. Pirkao je blagi bočni vetrić, ali ništa strašno. Polako sam smanjio gas, mala korekcija pomoću kormila pravca, i model je dodirnuo pistu...
Inače model po potrebi puca od snage, elektro motor SCORPION i drvena elisa 15*8 rade svoje kako treba


Sa modelom sa prezadovoljan. Ispraznio sam ukupno 5 baterija i modu da vam kažem, vrlo brzo smo se navikli jedan na drugog 
Na model sam postavio i malu kamericu...
... i sledelo je on-board video
Pošto model leti kako treba, sad još sledi malo dekoracije i nastavlja da služi u mojoj floti...

Ove, letne sezone 2014., model je leteo jednom na Palićkom aerodromu prilikom Fly4Fun, i dva puta sam ga izneo na jedan asfaltni put u Bečejskom ataru. 
Kad sami bio drugi put, prilikom sletanja oštetila se elisa
Na sreću, samo je pukla elisa, osovina motora se nije oštetila. Naravno, nisam imao rezervnu elisu, ali na sreću, dva dana kasnije trebali smo da idemo do Segedina i tamo sam kupio u RC shop-u...
Dok je ćerkica skinula staru, polomljenu elisu, i obrisala, proverila motor, kutiku motora, ja sam izbalansirao novu...
... pa i namontirao
Na žalost, kad sam izašao da ga poletim, pri prvom dodavanju gasa, šraf sipnera je popustio i spiner kompletno sa elisom sleteo sa osovine motora. Pošto sam hteo da ga poletim sa asfaltne piste, od udarca je elisa odmah i napukla...

Do kraja sezone 2014, model je leteo sa plastičnom elisom 15x7...

SEZONA 2015.

Pošto smo ukoračili u 2015.-tu godinu, vreme je da polako pregledam sve modele, da ih pripremim za ovu sezonu...
Pregled sam počeo na ovom modelu
Skinuo sam kapotaž, pregledao sam sve šrafove, sve drvene spojeve
Proverio sam sve konektore produžnih kablova, izvukao sam ih par puta da bih skinuo neželjenu oksidaciju. 
Pre par meseci naručio sam novu, drvenu elisu Turnigy 15x8, i sad je došao red da ga namontiram. Poverio sam da li treba da se izbalansira, a zatim izbušio sam rupu gde prolazi osovina motora pa ga namontirao
Nakon jedne probe kako se ponaša pri raznim obrtajima, vratio sam na mesto i spiner

Ove sezone, ovaj model je bio samo četri puta na terenu... Još početkom sezone, na Čeneju, zbog neravne površine jednog dela pista, čak dva puta sam oštetio elisu, pa je model ostao prizemljen. 

Pre par dana su stigli malo veći točkovi, koje smo i zamenili
Ovi su za 5mm veći, taman da vrh elise bude malo višlje 
Prvom priliko da idemo na letenje, YAK ide na livadu, na aerodrom...

Nova sezona, mala promena na modelu... Konačno, posle dve godine uspem da nađem adekvatnu figuru pilota. Na žalost, prilikom isporuke oštetila se figura. Razlozi su neadekvatno pakovanje, i bahat pristup osoblja kurirske službe...
Moja lepša polovina Erika je preuzela na sebe zadatak da će napraviti novo rame za pilota i to od stirodura

Svaka joj čast, koliko strpljenja ima za te radove 
Evo, kako na kraju izgleda figura, u kabini
Pilot je vrlo brzo naučio kako se leti model YAK55 

Četvrta sezona (2017.) od kad je model kod mene
Nikad me nije izneverio
Model, sa kojim najopuštenije letim

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése