Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2021. márc. 23.

Foamhawk XL 120

 

Model jedrilica je od penastog materijala. Proizvođač je naš stari poznanik i prijatelj,

U pakovanju se dobije trup, krilo od dva dela, horizontalni i vertikalni stabilizatori sa već usečenim kormilama dubine i pravca, karbon šipke za ojačavanje, ploča na šta se montira elektromotor, šrafovi za fiksiranje krila, delovi za povezivanje servoa sa pokretnim površinama, uputstvo za sastavljanje


Jedrilica se lako sastavlja, čak ni modelar početnik ne bi imao problema oko toga. 

Parče špera sam nalepio na nos modela. Preko tog špera se fiksira elektromotor za trup.


Pomoću skalpela, na mestu po uputstvu malo sam usekao horizontalni stabilizator i ulepio sam ojačanje - šipku od karbona 


Dok se sušio lepak, fiksirao sam ga za radnu površinu, da ne bi došlo do izvitoperenja


Kad se stegne lepak, iste korake sam ponovio i sa druge strane.

Krilo se sastavlja od dva dela. Kao u slučaju sa horizontalnim stabilizatorom, nakon lepljenja i glavno krilo sam fiksirao za radnu površinu


Kad se stegnuo lepak i dok je krilo bio fiksiran za radni sto, na mestu po uputstvu usekao sam površinu gde idu ojačanja krila - šipke od karbona


Kako se vidi na slikama, paralelno idu dve šipke



Kad se osušio lepak, iste korake sam ponovio i sa druge strane krila


U sledećem koraku sam zalepio uške za centroplan, u određenom uglu


Tu treba da se obrati pažnja da uglovi uški na centroplan budu iste. Za to sam ja koristio jedan stalak i ovako će sigurno biti isti sa obe strane


Dok se sušio lepak, horizontalni stabilizator sam nalepio na trup


Za to vreme se osušio lepak na spoju uški i krila, mogao sam zalepiti ušku sa druge strane


U sledećem koraku, nalepio sam vertikalni stabilizator

Došlo momenat da pogledam jedrilicu u komadu



Krilo se fiksira pomoću dva šrafa. U trup sam ulepio dve tiple



Dvoumio sam se kako da ga ofarbam. Pošto se radi o jedrilici od penastog materijala, za farbanje koristio sam lak na vodenoj bazi, sa crvenim pigmentima


Kolor šema je jednostavna, nisam hteo da preterujem sa dizajnom. Prvo sam ofarbao donje površine



Nakon kontrole servoa, mogao sam da ih ugradim u trup



Povezao sam servoe sa kormilom pravca i dubine



Raspon krila: 1200mm
Dužina trupa:
Motor: Emax CF2822
ESC: 12A
Elisa: 6x3 folding
Servo: HXT900, Hitek HS81
Baterija: 1300mAh 3S
Težina: 

Sezone 2023 sam naručio potrebne delove, motor, esc, spiner sa preklapajućom elisom. 


Prijenmik je dobio mesto u trupu, iza krila, servo kormila dubine sa strane, a servo kormile pravca, od gore





Vrlo brzo sam sve namontirao, proverio sam te
žište i samim tim, jedrilica je bila spremna za svoj prvi let. 

Drugog vikenda jula meseca, u nedelju predveče se ukazala prilika da ga odnesem na hipodrom. Za prvi let sam ubacio bateriju 2S 1600mAh. Pa, sa njim je jako teško letela. Morao sam ga konstantno držati na punom gasu




Na kraju, završila je u detelini


Pošto sam imao kod sebe i bateriju 3S 1300mAh, ubacio sam njega 


Sa tom baterijom je postao znatno bolji, ali nekako neće da drži visinu, relativno brzo se spušta. Tu još treba da vidim o čemu je problem...





Tokom test letovan napravili smo i snimak, kojeg sam postavio na You Tube, i oglasio se distributer modela, da vidi gde je problem. Poslali su pogrešan motor. 


Elisa je bila odgovarajuća, kao i ESC



Pošto smo imali put prema Budimpešti, svratili smo do radnje distributera i dali su nam odgovarajući motor, a dobili smo i LiPo bateriju, 2S 1000mAh


Nakon zamene, prvog vikenda septembra izašli smo da ga testiramo


Sa ovim setapom je ponašanje više nego odličan. 


Krajem januara, 2024-te meterološki uslovi su bili idealni za letenje jedrilica













==========================================

 Foto album

==========================================

Video snimci sa mog You Tube kanala:






==========================================










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése