- unapred isečene delove krila, trupa, repnih površina, točkove od penastog materijala- razna ojačanja od špera
- šrafove metalne i plastične
- fajl sa detaljnim fotkama i link ka snimku o koracima sastavljanja
Cena prve, osnovne opcije je 12.000,00RSD
U drugoj opciji dobijate:
- unapred isečene delove krila, trupa, repnih površina, točkove od penastog materijala
- razna ojačanja od špera
- šrafove metalne i plastične
- fajl sa detaljnim fotkama i link ka snimku o koracima sastavljanja
- lepak za sastavljanje (CA lepak + aktivator sprej)
Cena druge opcije je 13.800,00RSD
U trećoj opciji dobijate:
- unapred isečene delove krila, trupa, repnih površina, točkove od penastog materijala
- razna ojačanja od špera
- šrafove metalne i plastične
- fajl sa detaljnim fotkama i link ka snimku o koracima sastavljanja
- lepak za sastavljanje (CA lepak + aktivator sprej)
- potrebna ojačanja od karbona (cev 1000mm x 6mm 2kom., letva 1000mm x 3mm x 1mm 1kom.)
Cena treće opcije je 15.960,00RSD
---------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
Za sastavljanje je potrebno:
- skalpel
- lepkovi: cianoakrilat + aktivator (najkomotnija i najbrža varijanta za sastavljanje), lepak za drvo ili UHU HART, UHU POR
- šmirgl papir gradijacija 180
- traka za maskiranje (po mogućstvu malo kvalitetniji)
- akrilni sprej, četkica za slikanje (ona tanka, školska)
- karbonska šipka 6mm (3m)
- karbonska letva 3mm x 1mm (1m)
- poluge za pokretanje kormila, elerona, flapsova 6kom.
- viljuške i stoperi za servo poluge 6kom.
- šipke za povezivanje servoa sa pokretnim površinama 2x25cm, 4x10cm
- produžni kablovi za servoe 10cm 2kom., 20cm 2kom.
- magnet 10mm 2par
- stajni trap, jednodelni ili dvodelni za glavne točkove
- repni trap i točak od 30mm
- šrafići razni
- sitan alat za sklapanje
Elektronika - preporuka:
- motor: 3642-1000KV
- esc: 50A
- elisa: 11x7 ili 12x6
- servo: micro servo 6kom.
- prijemnik: min.6 kanala
- baterija: 3S 1800mAh - 2500mAh
========================================
SASTAVLJANJE MODELA
Kod sastavljanja modela sam uglavnom koristio AC lepak + aktivator sprej. Mogu da kažem, znatno brže ide sastavljanje jer nakon nanošenja aktivatora, delovi ostaju fiksirani. Nema potrebe čekati da se stegne lepak
Ako naručite ovaj kit aviona, moja preporuka je da pažljivo pratite slike, korake sastavljanja, obratite pažnju na tekst koje sam napisao ispod. Na kraju teme uskoro će biti i link ka video snimku gde sve to isto možete da pogledate.
Sastavljanje trupa I. deoTrup je isečen iz jednog komada stiropora.
Prvo skinete poklopac kabine,
izvučete sredinu trupa, koji je unapred isečen,
pripremite najduži deo od špera, što služi za uzdužno ojačanje trupa
i proverite da li lepo uđe u prosečen deo na donjoj strani trupa.
Namažete sa CA lepkom, postavite na svoje mesto, da bude ravan sa površinom trupa i pređete sa tankim slojem aktivator spreja.
Iz table sam izvadio delove označene crvenim tačkicama.
One su podloge za glavni trap ili skije, ako se pravi hidro varijanta. Treba da se obrati pažnja na dimenzije, jer nisu isti. Prednji je malo veći, zadnji je malo uži i prati konusni oblik trupa
Na šper stavite CA lepak, a udubljenje u trupu našpricate sa aktivatorom. Stavite na mesto i držite na mestu 3-5 sekundi
Iz table sam izvadio deo označen crvenom tačkom.
Taj de je podloga od zadnjeg trapa
Kao i prethodno, na šper sam stavio lepak, trup sam našpricao malo i nalepio sam ga
Označeni delovi služe za sastavljanje držača motora
Tu postoji mala greška i proizvodnji, jer proizvođač nije uračunao debljinu špera delova koje ulaze unutar trupa i služe kao sigurnosni element držača motora. Problem se lako rašava. Deo, na koji se našrafljuje motor, naslonite na kraj trupa. Preko proreza označite mesto gde treba da proširite unutrašnji deo trupa.
Sa oštrim skalpelom isečete višak stiropora, gde treba da uđe ojačanje
Kad sam dovoljno proširio trup, mogao sam da sastavim držač motora
Obretite pažnju kako sastavljate ova tri dela, je nije svejedno
Tu sam prvo delove od špera namazao sa CA lepkom, pa sam deo ugurao na mesto, i tek onda oko ivica našpricao sa aktivator sprejom. Razlog je jednostavan, mora da se precizno stavi na mesto, pa tek onda da se fiksira. Ako radite da na šper ide lepak, a na stiropor aktivator, čim ugurate na mesto, odmah će da se fiksira i nemate mogućnosti da korigujete položaj po potrebi.
Sa sonje strane, treba da se iseče deo gde prolaze kablovi od motora, a ujedno služi i za hlađenje elektronike unutar trupa
U sledećem koraku, izvadio sam označene delove,
one su podloge za maticu od šrafa za fiksiranja krila za trup.
I u ovom slučaju sam lepak naneo na šper, a aktivator na stiropor.
Sa burgijom sam malo izbušio stiropor,
navoje šrafa sam namazao sa CA lepkom i zavrnuo sam ih na svoja mesta.
Kad su bili skroz zavrnuti, malo sam našpricao sa aktivatorom.
Sa tim je prvi deo radova na trupu završen
Sastavljanje točkova
Izvadio sam okrugle, označene delove
Kako se vidi na slici ispod, po točku ide četiri delova od špera
Sa UHU HART (može da se koristi i WOOD EXPRESS) lekom sam zalepio po tri komada isečenih okruglih delova,
a pune delove sam ofarbao sa akrilnom bojom u spreju.
Nakon dva sloja farbe sam ulepio sve u stiroporni deo. Obratite pažnju na redosled. Ovde isto tek na kraju sam našpricao aktivator. Ako pratite korake sa slika, ne možete pogrešiti
Kako ste videli, ima četiri točka. To je zato tako rađeno jer po dve treba spojiti. Jednu sam namazao sa lepokom,
drugi sam našpricao sa aktivatorom
i spojio sam ih
Sastavljanje repnih površina
Horizontalni stabilizator je od dva dela koje treba zalepiti. Pripremio sam i označeni deo od špera
Taj deo služi kao ojačanje kormila dubine, a preko njega se montira is poluga od šipke servoa
Prvo sam označio sredinu,
oblik sam nacrtao na donju površinu kormile dubine
i sa oštrim skalpelom sam isekao potrebnu dubinu da bi bio nakon lepljenja bio u istoj ravni sa stiroporom
U gornju površinu horizontalnog stabilizatora označio sa, i presekao sam mesto za ojačanje. Karbonska letva je dimenzija 3mm x 1mm, i ulepio sam skoro punu dužinu stabilizatora od 480mm
Lepljenje isto sa CA lepkom i aktivatorom
Kod kormila dubine treba da se iseče deo, gde će biti kormilo pravca
Na kraju, malo sam zaoblio stranice horizontalnog stabilizatora
U vertikalni stabilizator i kormilo prvca nisam ugradio šarkice,
već sam koristio UHU POR lepak. Izlaznu ivicu stabilizatora i napadnu ivicu kormila sam odšmirglao na 45 stepeni, ali da ostaje 1,5mm - 2mm
Obe strane sam namazao UHU POR lepkom, spojio sam ih, a zatim i razvukao.
Nakon 7-8 minuta sam ih opet spojio
U vertikalni stabilizator sam ulepio ojačanje, karbonsku letvu. Iste je dimenzije kao za horizontalni stabilizator
Sastavljanje krila
Krilo se sastavlja od pet delova. Centralni deo, gde je podloga od špera, preko kojih se krilo fiksira na trup, de sa flapsovima i deo sa eleronima
U prvom koraku sam zalepio centralni deo sa delovima sa flapsovima
Tu treba da se obrati pažnja, da lepak ide samo na deo koje pokazujem sa prstom. Kod sastavljanja krila isto važi pravilo, da namažete površinu sa lepokom, spojite delove i onda našpricater sa aktivatorom.
Flapsovi ne smeju da se zapinju, treba da "padnu" od svoje težine
Ulepio sam i podloge šrafova
U sledećem koraku sam zalepio delove sa eleronima
Obavezno proveriti da li lepo funkcionišu, gore dole,
i da se ne zapinju sa flapsovima
Karbonske cevi su obično od 1000mm. Pošto je krilo 1520mm, svakako treba da se seče, tačnije da se dopuni da bi ojačanje išao celom dužinom krila. Tako stavite, da cev od 1000mm stavite da bude na sredini, a dopune, na krajeve krila. Tako sam radio i sa gornje, i sa donje strane krila
Izbušio sam rupe gde prolaze šrafovi za fiksiranje krila
Sastavljanje gotovih delova
Pošto je glavna konstrukcija gotova, mogao sam da spojim delove, da vidim kako sve stoji. Tu još ništa nisam zalepio.
Farbanje modela
Za farbanje modela sam koristio tri vrsta akril boja u spreju. Prvo sam izmaskirao površine, pa sam naneo prvu boju. Svaku nijansu sam našpricao u dva sloja. Sasvim je dovoljno jer lepo pokrije površinu penastog materijala.
Namerno nisam napravio više slika, jer od dizajna zavisi kako i koliko puta treba da se maskiraju delovi. U svakom slučaju, ako ne radimo neki scale model, nego mi određujemo kolor šemu, onda uglavnom prvo ofarbamo krilo i repne površine, pa tek onda trup. Evo kako smo odradili ovaj modelčić
Kad sam završio sa farbanjem, mogao sam nalepiti imitacije prozora pilotske kabine
Naravno, opet sastavljanje, da ga vidim na šta liči
Spajanje stabilizatora (repnih površina) sa trupom
Postavio sam horizontalni stabilizator - kormilo dubine na trup, i proverio sam odstojanja od više fiksnih tačaka. Tako ne mogu pogrešiti sa tačnom pozicijom na trupu
Označio sam sredinu, namazao sam trup sa CA lepkom, postavio sam horizontalni stabilizator i našpricao sam ga u liniji lepljenja
Kod vertikalnog stabilizatora - kormila pravca, pratio sam iste korake
Ugradnja motora
Na rebru od špera sam označio rupe gde će prolaziti šrafovi za fiksiranje krsta motora i izbušio sam rupe
Montiranje motora ide 1,5 stepeni prema dole i desno
U sledećem koraku, isekao sam i nalepio sam haubu motora
Delovi ispod služe, donji kao usisnik za hlađenje motora, a gornji kao dekoracija haube motora
Donji deo, za hlađenje motora treba odseći u određenom uglu,
dok gornji treba samo skratiti malo
Ja sam namontirao motor po preporuci, Turnigy 3542-1000KV i taman osovina lepo viri van haube.
Isekao sam imitaciju auspuha i nalepio sam ih
Ugradnja servoa, poluge servoa na trup
Na trupu, između dva špera, gde idu šrafovi od fiksiranja krila, isekao sam četvrtasti oblik. Tu dolazi prijemnik
Na bok trupa, blizu stabilizatora se ugrađuju servoi kormile dubine i pravca
Pomoću tanke žice sam provukao produžne kablove od servoa
Kad sam sve smestio kako treba, ulepio sam servoe,
i nalepio sam poklopac kojeg sam u međuvremenu ofarbao
Namontirao sam poluge kormile dubine i pravca
Na kraju ugradnje, izvršio sam test servoa
Stajni trapovi
Kako se vidi na slikama iznad, trapovi aviona su u taildragger stilu, znači glavni trap napred, a mali točak pozadi i povezan je sa kormilom pravca.
Za glavni trap sam koristio čeličnu konstrukciju koja po merama najviše odgovara ovom avionu. Da bi lepo nalegao na trup, dodao sam još jedan sloj od špera
Točkove sam probušio na potrebnu debljinu
Za leplje sam koristio 5 minutni dvokomponentni lepak
Ugradnja servoa, poluge servoa u krilo
U krilo treba ugraditi četiri komada servoa. Dva sa elerone i dva za flapsove.
Na kraju ugradnje ali još pred lepljenje, izvršio sam test servoa
Ugradnja magneta za fiksiranje poklopca baterije
Koristio sam četiri komada magneta prečnika 10mm. Za lepljenje koristio sam CA lepak + aktivator
Na kraju, opet sam sastavio model
Ugradnja poluga pokretnih površina i test servoa
Na polugama koje montiram na pokretne površine krila (eleroni, flapsovi) probušio sam rupe za šrafove M3
Označio sam mesta gde treba da ih našrafim. Sa tankom burgijom sam probušio mesta za šrafove i namontirao sam poluge
Za povezivanje servoa sa polugama pokretnih površina, koristio sam čeličnu šipku. Prvo sam ih tako namontirao, da vidim kako rade, koliko pomeraju elerone, flapsove
Kad sam grubo namestio hod servoa i pokretnih površina, tek onda sam šipke odsekao na potrebnu meru i sa 2K lepkom sam ulepio servoe na svoja mesta
Nakon fiksiranja kablova od seroa na krilu, prijemnik sam ubacio u trup, odredio sam i položaj baterije,
i na kraju, izmerio sam punu težinu aviona. 1300g. je više nego odlična.Prethodnih dana sam konstantno pratio prognozu, i kako se približavao vikend, bio sam sve nesrtpljiviji. Posle posla smo izašli da poletim model
Vetar duvao sa zapada, što znači baš poprečno na pravac "piste", ali posle ovoliko godina letenja, ne pravi mi problem. Prvo sam proverio kako CUb taksira po travi, i krenuo sam na poletanje. Nakon par metara se odlepio od tla, i leteo je kako sam i očekivao
Prvih par krugova uvek napravim malo višlje, ali vrlo brzo sam shvatio da nema potrebe. Čak ni dodatnim trimovanjima nije bilo potrebe. Zaokreti su lepi, realistični, nema iznenadnih momenata, jako, jako je poslušan
Dve baterije sam imao, sa kojima sam leteo po 5 minuta, što je i bilo sasvim dovoljno po ovom hladnom vremenu. Nakon sletanja sam proverio stanje, i u oba slučaja je ostala 30%-35% u njima.
Pošto sa ponašanjem, tačnije sa brzinom aviona sa trokrakom elisom 11x8.5 nisam bio zadovoljan, pripremio sam još dve različite da bi probao i sa tim elisama
Sa APC 12x6 sam ga leteo na 60% gasa, napravio sam po neki roll, leteo sam ga na pumon gasu, pa sa minimalnom brzinom. Nakon 5-6 minuta ostao je 50% snage u bateriji. Sa APC 13x6 sam ga leteo na 50% gasa, napravio sam po neki roll, leteo sam ga na pumon gasu, pa sa minimalnom brzinom. Očekivao sam da ako dam naglo gas, on znatno povuče model, međutim nije. Nakon 5-6 minuta ostao je 30% snage u bateriji.
Sa trokrakom 11x8,5 sam ga leteo konstantno na 65%-80% gasa, bez kojekakvih okretanja i naglih ubrzanja. Nakon 5-6 minuta ostao je 30% snage u bateriji.
Dakle, za sad ostaje na njemu APC 12x6.
Predzadnjeg vikenda februara smo izašli da testiramo kako se ponaša sa flapsovima.
Kada duva vetar, bukvalno sleće u mestu. Par dana kasnije, ukazala se prilika da opet izađemo do hipodroma, u dosta mirnijem vremenu. Pri poletanju, flapsove sam spustio nekih 30% od ukupnog hoda, i nakon par metara avion bio u vazduhu, a sletanja sam radio sa 100% spuštenim flapsovima. Reakcija, ponašanje je više nego odlično
Drugog vikenda marta meseca, Cub je imao svoj deseti let. Ovaj put, u društvu Hype trenera
____________________________________________________________
__________________________________________________________
You Tube
==============================================
Fun Cub Styroman - foamy -1520mm
Constructor:
Styroman Nagy Balint
Distributors:
G&E
Aeromodelling (SRB)/ Sarkanyellato (HU)
Modellers:
Erika Kiss, Gabor Lastovic
Photo/video:
Erika Kiss, Gabor Lastovic
==============================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése