Model ima baš lepe dimenzije, 180cm raspona, 210cm dužine (sa skala spinerom) i u mojoj varijanti bi trebao da ispadne oko 7,5kg. Trup je kompozitni a krila drvena i plankirana. Inače model je poneo laskavu titulu modela godine za 2011 po casopisu FMT, sto baš i nije mala stvar, a i svi koji ga već imaju kažu da leti neverovatno lepo.
Novo postolje sam isekao od 1,5mm špera. Razlika u težini je mizerna.
Na trupu su bila par pukotina, a i jedno rebro unutar trupa je bio oštećen
Dok se sušio lepak na spoju dopunskog rebra, prešmirglao sam pukotine i naneo sam 2K kit.
Kad sam odšmirglao višak, naneo sam špric kit, da vidim gde još ima neravnina
površina je bila spremna za postavljanje panel linija
mogao sam da pokrijem delove koje se ne farbaju i da našpricam prve slojeve
Od kolege iz farbare sam dobio kartice sa bojama, pa smo izabrali drugu nijansu crvene. Ni ovako nije bilo jednostavno
U vertikalnom stabilizatoru i kormilu pravca, šarkice su bile slomljene. Njih sam zamenio
Privremeno, ali model ide na malu klupu. Kad sam namestio otklone i hteo sam da povežem retrakte, onda sam se suočio sa činjenicom da nema elektronike retrakta. Pitao sam bivšeg vlasnika, proverio je, kod njega nema.
Kolega, modelar Robert mi je ustupio njegovu elektroniku za retrakte kojeg je kupio za jedan model, povezao sam ga i gle čuda, proradili su retrakti, ali samo glavni u krilu
Konačno, model se vratio na radni sto. Razmontirao sam prednji retrakt, ali motor je riknuo. Dobio sam još 3 kom. uz model, ali oni su istih dimenzija, ali manje motaju, tako da ne mogu zameniti
Kad sam hteo da postavim spiner, onda sam primetio da na ploči spinera je otvor uzan, ne može da naiđe na osovinu motora, a ni šraf od fiksiranja elise nije odgovarao. Opet sam zamolio kolegu Đerđa da rešimo ovu problematiku. Nakon par dana mi se javio da je odradio posao. Jedva sam dočekao da dođem kući i da namontiram elisu i spiner
Ukrojio sam i poklopac pilotske kabine
Došao je momenat da iznesem model i da pokrenem motor na njemu
Proverio sam i težište modela.
Na sreću, u trupu ima dovoljno mesta za pomeranje baterija
Evo, ukoračili smo u oktobar 2024., i došlo je do izmene oko ovog lepotana...
Prethodni dani su bili više nego interesantni. Kolega Goran iz Subotice mi je dao razloga za razmišljanje. On je kupio Thunderbolta pre par meseci, a od njega mi je preleteo i Decathlon.
Pre par nedelja mi je nabacio ideju, da trgujemo opet. Nabrajao mi je nekoliko modela koje bi prodao ili bi ubacio u zamenu. Pošto takav dogovor teško može da se reši preko poruka, otišli smo do njega na kaficu i da vidim šta on to nudi. Ponuda jeste bila interesantna, ali što je on tražio u zamenu, e tu mi je trebalo par dana da razmislim. Naime, kad je Goran dolazio po Thunderbolt, onda je video Pilatus Pc-21. Već onda je rekao da mu se jako dopada. Sad je navalio da hoće u zamenu. Sve u svemu, rezultat je bio da sam u petak Pc-21 postavio na radni sto, da povadim prijemnik, da ga pripremim za isporuku.
U subotu posle posla smo krenuli za Suboticu, da isporučimo Pilatusa i da pokupimo dogovorene modele koje su došli u zamenu
Tu se zatvara još jedna tema, i to sa još jednim avionom kojeg sam prodao, a da nisam ga poleteo.
U sastavu flote: 2020-2024
Snimci sa mog You Tube kanala:
G&E Aeromodelling short: ESM Pc-21 - retracts (Ep.279)
G&E Aeromodelling műhely: ESM Pc-21, tesztrepülésre felkészitve (Ep.300)
===================================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése