Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Na dnu stranice imate modifikovanu anketu, pogledajte, glasajte ...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* O radovima na modelu Stuka pročitajte ovde ...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2017 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2017 ...
* Nov međuprojekat Piper J-3 ...
* Poletela je Cessna 182 ...


2013. jan. 22.

Eagle 2 - Carl Goldberg

Tokom decembra 2012. godine do radionice je stigao model Eagle 2. 
 Radi se o visokokrilnom trener modelu sa razmahom krila od 1600mm koji je proizveden pre dosta godina. Proivođač je poznati Carl Goldberg. 



Evo kako je model stigao do moje radionice... 
Model je počeo sastaviti Vladimir ali zbog raznih obaveza nije nastavio radove. Na IMAC 2012 takmičenju u Beogradu smo se dogovorili da će mi poslati slike modela, da ga pregledam i da vidimo da li mogu model dovesti u letno stanje. Sa slika je to bilo teško videti, pa je Vladimir spakovao model i poslao da meni...
Evo malo istorije ovog modela sa RCFLY4UM-a (klik na crvena slova)



Model stigao do mene. Ima šta da se radi na modelu, ali pošto tek kreće zima, nema potrebe za žurbom...


Detaljno sam pregledao model, "snimio" šta treba da se uradi, šta sam dobio uz model. Prvi korak će da bude kontrola svih spojeva...
Na horizontalnom i vertikalnom stabilizatoru skinuo sam višak suvog lepka, gde je bilo potrebe zalepio sam opet. Povadio sam i ostatke šarkica. Neka rebra su bila odlepljena, njih sam vratio na mesto. Sve drvene površine moram prešmirglati da ne bih kasnije imao problema sa lepljenjem monokota. Na slici se vidi razlika, leva strana horizontalnog stabilizatora je prešmirglana, desna još nije

Na krilu neka rebra su falila, neku su bila slomljena..



Dok je ćerkica isekla nova rebra, ja sam zalepio koja su bila puknuta
Posle dorade i ta rebra su ulepljena





























Pre nekog vremena smo pričali sa Vladom i dogovorili smo se da model napravim na elektro pogon. 

Dok se čekaju elektro komponenti, radovi se nastavljaju...
Ćerkica je prešmirglala rebara krila, mada oni nisu baš u najboljem stanju
Na centralnom delu krila letvice nisu bile na istim visinama, to sam dopunio
Stanje rebara nije baš na visokom nivou (model je dosta stajao) i da ne bi dolazio do pucanja istih, rešio sam da isplankiram krilo od ramenjače do napadne ivice. Prvo sam odradio gornje površine...















... a posle i donje

Centralni deo krila je isto odrađen, samo nisam napravio fotku  :sljus
Dok se sušio lepak, sa trouglastom letvicom ojačao sam spoj vertikalnog stabilizatora sa trupom

Nakon plankiranja, na rebra sam nalepio tanke letvice od balze isto zbog razloga da bi se lepše zalepila folija, a neka rebra su bila i malo ofucana





Napadnu ivicu sam poravnao i zalepio sam letvu od balze
Nalepio sam blok od balze na krajeve krila, jer kako je Vladimir napisao, fabrički plastični dodaci su bačeni
Odšmirglao sa višak planka sa centralnog dela krila, kao i sa rebara
Napadna ivica je dobila svoj pravilan oblik
Pokretne površine moram isto prešmirglati. Na slici se vidi razlika
Firewall nije bilo lepo zalepljen...
... prosekao sam ga i vratio sam ga na mesto
Na krila u produžetku elerona ulepio sam male blokove od balze

Od šper ploče napravio sam mali okvir za servo 
Isekao sam mesto gde treba da dođe servo elerona.
Na centralnom delu krila na izlaznoj ivici nalepio sam parče tankog špera da guma što fiksira krilo na trup ne bi li oštetio površinu od balze
Spoj krila i sa gornje i sa donje strane, kao i kraj trupa, ojačao sam sa 48g./m2 staklenom tkaninom-epoxy smolom
Nakon doterivanja površina što sam ojačao... 
...počeo sam sa presvlačenjem
Presvlačenje sam nastavio sa krilom kod elerona i na eleronima



















Dok sam ja peglao, ćerkica je merila i sekla foliju









Za sad krilo ostaje čisto belo sve dok Vladimir ne pošalje neke nalepnice. Posle ću još videti da li ima potrebe da se nalepi i neka šara...
Dok sam ja završio pokretne delove horizontalca i vertikalca...  

... sin je već počeo da radi na trupu.
"Stakla" su dosta ogrebana, tu moram da rešim nešto, ovako ne može da ostane. Danas 
nastavljam sa radovima. Stajni trapovi su u svom ležištu, kao i sajle. Sve to treba da fiksiram...

Pošto sam morao da stanjim one dve uzdužne letve u samom nosu modela, ulepio sam poprečno jedan šper što će osim da obori motor na nekih 1.5 stepeni, služiće i kao poprečno ojačanje



















Možda sam već pisao, negde se izgubio prednje staklo kabine. Za to sam smislio neku zamenu, pa sam morao malo da produžim bočne strane trupa
Napravio sam male vođice za servo linkove, kao i klupicu za bateriju i servoe



















Držač prednjeg točka treba da se zameni, a šrafovi nisam mogao da odvijem... Morao sam koristiti malo veću silu  :sljus
Napravio sam male čepove da zatvorim on rupe...
Dok se sušio lepak, počeo sam sa presvljačenjem repnih površina. Kad sam sastavio vertikalac, primetio sam da je fiksni deo malo niži. Dodavajući parče balze, to sam rešio

Posle je sledelo presvlačenje
Namontirao sam konzolu motora, kao i drugi prednji stajni trap
Od plastične tegle isekao sam oblik prednjeg stakla



















Pokrio sam ceo model...
... i ofarbao sam ostala stakla
Posle ugradnje prednjeg stakla...
... nastavljao sam sa presvlačenjem trupa...
(datum na slici u odnosu na prethodnu fotku nije greška... volim ja da radim do zore)
Posle par dana pauze, evo dokle se stiglo
Kad se postavi krilo, sve to izgleda ovako
Još ostaje da se ugradi elektronika i da poletim model... 
Pošto mi je Vladimir poslao motor i servoe, mogao sam da nastavim sa radovima na modelu. Oko ugradnje motora, sin mi je pomagao naravno
Ugradio sam i servoe, kao i "horn"-ove...




... ulepio sam štapove preko trupa za šta se pomoću modelarske gume fiksira krilo...
Postavio sam krilo na trup, hteo sam da vidim kako stoji težište
Još neke sitnice nedostaju, ali to već neće puno uticati na težište i težinu modela. Inače klupicu baterije sam tako rešio, da može se šetati od "firewall"-a skroz do servoa, po potrebi

Što se tiče dekoracije, biće još par nalepnica ali to tek posle "maiden flight"  (<--)
Namontirao sam elisu...
... i pomoću wattmeter-a izvršio sam neka merenja, pa evo kakve su brojke
JXF 14*8, esc 60A, baterija 4S 
JXF 14*8, esc 60A, baterija 5S 
Posle je sin prmenio elisu...

APC15*8, esc 60A, baterija 4S 
APC15*8, esc 60A, baterija 5S
Za sad kako izgleda, 4S je bolja opcija...

Pre neki dan su mi stigli svi potrebni delovi kako bih mogao skroz da završim model. Sastavio sam sve, preko daljisnkog sam namestio otklone, proverio sam i CG, a na kraju izmerio sam težinu modela...
Težina od 2.610g. i nije toliko loša u odnosu na gradnju modela
Još da se nađe jedan lep spiner, treba da se nalepe potrebne nalepnice, ali sve to tek nakon "maiden flight"

Pošto u subotu, 19.10.2013. išli smo do Čeneja na letenje, poneo sam i ovog modela sa sobom. Za svaki slučaj kao i uvek, pregledao sam sve još jednom, proverio sam svaki spoj kao i otklone... Pre poletanja pala je još po koja fotka...
Polako dodavajući gas, posle par metara model se sam odlepio od zemlje. Malo korekcije na kormilu dubine i model je leteo pravo...
Iako je model ispao malo teži, 4S elektro konfiguracija ga lepo nosi. Ponašanje modela je kako se može očekivati od jednog trener modela. Nije preterano brz, ali i na malim brzinama ostaje stabilan i lepo upravljiv.
Juče su mi stigle nalepnice za model...
Neke sam odmah i zalepio. Opet sam imao malog pomoćnika, sina
Hteo sam da uradim i krilo, ali plava boja oko logoa Carl Goldberg nikako ne pasuje, pa sad čekam drugu pošiljku pa da skroz završim model...
Juče mi je stigla pošiljka od Vladana, Belje i Kraljeva sa nalepnicama, a uveče sam ih već i nalepio na model




















Kako se vidi i na slikama, i na ovaj model sam postavio web adresu mog bloga, kao i nalepnicu RC TEAM FLYING BANDINTS-a
I još po koje fotkice, za kraj
Inače bilo mi je zadovoljstvo raditi na jednom starom modelu, pogotovo što sam uspeo toliko da ga sredim, da može i da poleti. Kad mi je stigao model, nisam znao šta će da bude od njega, ali korak po korak, model je doveden u letno stanje.
Sad još ostaje da model predam Vladimiru i Jovanu... Nadam se da će biti zadovoljni sa mojim radom?!

Pre neki dan kad sam postavio slike na forum, tamo jedan član primeti da fali jedno slovo sa natpisa na trupu  ...
Vladan je to isto video i već sutradan mi poštar doneo ispravne natpise. Ja sam to i zalepio, ali primećuje se razlika...
... skinuću i ostatak i nalepiti sve kako treba...
Sinoć sam odradio zamenu svih slova
Sad je već stvarno ostao samo isporuka modela...
Pre par dana ukoračili smo u 2014. godinu, a za koji dan dolazi i Vladimir po model. Danas je bio lepo vreme, pa sam izneo model da napravim još po koju fotku. Evo opet slike kako je model izgledao kad je stigao do mene...
... i kako sada izgleda
Dana 16.01.2014., vlasnik modela, Vladimir je došao da preuzme model

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése