Radi se o visokokrilnom trener modelu sa razmahom krila od 1600mm koji je proizveden pre dosta godina. Proivođač je poznati Carl Goldberg.
Model je počeo sastaviti Vladimir ali zbog raznih obaveza nije nastavio radove. Na IMAC 2012 takmičenju u Beogradu smo se dogovorili da će mi poslati slike modela, da ga pregledam i da vidimo da li mogu model dovesti u letno stanje. Sa slika je to bilo teško videti, pa je Vladimir spakovao model i poslao ga.
Evo malo istorije ovog modela sa RCFLY4UM-a (klik na crvena slova)Bilo je šta da se radi na modelu, ali pošto smo bili pred zimskog perioda, nije bilo potrebe za žurbom...
Detaljno sam pregledao model, "snimio" šta treba da se uradi, šta sam dobio uz model.
Na horizontalnom i vertikalnom stabilizatoru skinuo sam višak suvog lepka, gde je bilo potrebe zalepio sam opet. Povadio sam i ostatke šarkica. Neka rebra su bila odlepljena, njih sam vratio na mesto. Sve drvene površine sam morao prešmirglati da ne bih kasnije imao problema sa lepljenjem monokota. Na slici se vidi razlika, leva strana horizontalnog stabilizatora je prešmirglana, desna još nijeNa krilu neka rebra su falila, neku su bila slomljena
Dok je ćerkica isekla nova rebra, ja sam zalepio koja su bila puknuta. Posle dorade i ta rebra su ulepljena
Ćerkica je prešmirglala rebara krila, mada oni nisu baš u najboljem stanju
Na centralnom delu krila letvice nisu bile na istim visinama, to sam dopunio
Stanje rebara nije baš na visokom nivou (model je dosta stajao) i da ne bi dolazio do pucanja istih, rešio sam da isplankiram krilo od ramenjače do napadne ivice.
Dok se sušio lepak, sa trouglastom letvicom ojačao sam spoj vertikalnog stabilizatora sa trupom
Nakon plankiranja, na rebra sam nalepio tanke letvice od balze isto zbog razloga da bi se lepše zalepila folija, a neka rebra su bila i malo ofucana
Napadnu ivicu sam poravnao i zalepio sam letvu od balze
Nalepio sam blok od balze na krajeve krila, jer kako je Vladimir napisao, fabrički plastični dodaci su bačeni
Odšmirglao sa višak planka sa centralnog dela krila, kao i sa rebara
Napadna ivica je dobila svoj pravilan oblik
Pokretne površine moram isto prešmirglati. Na slici se vidi razlika
Firewall nije bilo lepo zalepljen.
Prosekao sam ga i vratio sam ga na mesto
Na krila u produžetku elerona ulepio sam male blokove od balze
Od šper ploče napravio sam mali okvir za servo
Isekao sam mesto gde treba da dođe servo elerona.
Na centralnom delu krila na izlaznoj ivici nalepio sam parče tankog špera da guma što fiksira krilo na trup ne bi li oštetio površinu od balze
Spoj krila i sa gornje i sa donje strane, kao i kraj trupa, ojačao sam sa 48g./m2 staklenom tkaninom-epoxy smolom
Nakon doterivanja površina što sam ojačao, počeo sam sa presvlačenjem
Presvlačenje sam nastavio sa krilom kod elerona i na eleronima
Za sad krilo ostaje čisto belo sve dok Vladimir ne pošalje neke nalepnice. Posle ću još videti da li ima potrebe da se nalepi i neka šara.
Dok sam ja završio kormile dubine i pravca,sin je već počeo da radi na trupu.
Pošto sam morao da stanjim one dve uzdužne letve u samom nosu modela, ulepio sam poprečno jedan šper što će osim da obori motor na nekih 1.5 stepeni, služiće i kao poprečno ojačanje
Možda sam već pisao, negde se izgubio prednje staklo kabine. Za to sam smislio neku zamenu, pa sam morao malo da produžim bočne strane trupa
Napravio sam male vođice za servo linkove, kao i klupicu za bateriju i servoe
Držač prednjeg točka treba da se zameni, a šrafovi nisam mogao da odvijem... Morao sam koristiti malo veću silu
Napravio sam male čepove da zatvorim on rupe.
Dok se sušio lepak, počeo sam sa presvljačenjem repnih površina. Kad sam sastavio vertikalac, primetio sam da je fiksni deo malo niži. Dodavajući parče balze, to sam rešioPosle je sledelo presvlačenje
Namontirao sam konzolu motora, kao i drugi prednji stajni trap
Pokrio sam ceo model i ofarbao sam ostala stakla
Posle ugradnje prednjeg stakla, nastavljao sam sa presvlačenjem trupa
Pošto mi je Vladimir poslao motor i servoe, mogao sam da nastavim sa radovima na modelu. Oko ugradnje motora, sin mi je pomagao naravno
Ugradio sam i servoe, kao i "horn"-ove, ulepio sam štapove preko trupa za šta se pomoću modelarske gume fiksira krilo
Postavio sam krilo na trup, hteo sam da vidim kako stoji težište
Inače klupicu baterije sam tako rešio, da baterija može se šetati od "firewall"-a skroz do servoa, po potrebi
Pripremili smo više elisa i pomoću wattmeter-a izvršio sam neka merenja
Merenja su sledeća:
JXF 14*8, esc 60A, baterija 4S
JXF 14*8, esc 60A, baterija 5S
APC15*8, esc 60A, baterija 4SAPC15*8, esc 60A, baterija 4S
Sastavio sam sve, preko daljisnkog sam namestio otklone, proverio sam težište (CG), a na kraju izmerio sam težinu modela
Težina od 2.610g. i nije toliko loša u odnosu na gradnju modela
Pošto u subotu, 19.10.2013. išli smo do Čeneja na letenje, poneo sam i ovog modela sa sobom. Za svaki slučaj kao i uvek, pregledao sam sve još jednom, proverio sam svaki spoj kao i otklone. Pre poletanja pala je još po koja fotka
Polako dodavajući gas, posle par metara model se sam odlepio od zemlje. Malo korekcije na kormilu dubine i model je leteo pravo
U međuvremenu stigle su nalepnice za model. Neke sam odmah i zalepio. Opet sam imao malog pomoćnika, sina
Hteo sam da uradim i krilo, ali plava boja oko logoa Carl Goldberg nikako ne pasuje, pa sam naručio od Vladana, Belje iz Kraljeva druge nalepnice.
Kako se vidi i na slikama, i na ovaj model sam postavio web adresu mog bloga, kao i nalepnicu RC TEAM FLYING BANDINTS-a
Bilo mi je čast i zadovoljstvo raditi na jednom starom modelu, pogotovo što sam uspeo toliko da ga sredim, da može i da poleti. Kad mi je stigao model, nisam znao šta će da bude od njega, ali korak po korak, model je doveden u letno stanje.
Ukoračili smo u sezonu 2014. godinu, bilo je vreme lepo, pa sam izneo model da napravim još po koju fotku. Evo opet slike kako je model izgledao kad je stigao do mene i nakon radova
Da vas ne zbuni krivo krilo. Razlog je da ga nismo fiksirali, a tek kasnije sam primetio na fotografiji.
==================================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése