Kao i uvek, evo par reči o pravim avionima Piper Pa-28 Cherokee:
Pajper PA-28 Cherokee je porodica lakih aviona sa dva ili četiri sedišta koju je napravio Piper Aircraft i dizajniran za obuku leta, avio taksi i ličnu upotrebu. Familija PA-28 aviona obuhvata potpuno metalne avione sa jednim klipnim motorom sa nisko postavljenim krilima i stajnim trapom u tricikl konfiguraciji.
PA-28 je četvrti po najviše proizvedenih aviona u istoriji. Prvi PA-28 je dobio sertifikat tipa od Savezne uprave za vazduhoplovstvo 1960. godine i serija ostaje u proizvodnji do danas. Trenutni modeli su Varrior, Arrov, Archer TKS i LKS, Archer DKS i DLKS sa dizel motorima, i Pilot 100 i 100i. Archer je ukinut 2009. godine, ali uz ulaganje iz novog vlasništva kompanije, model je ponovo pušten u proizvodnju 2010. godine...
Izvor: Wikipedia
----------------------------------------------------------------------------------------
Scale avion sa rasponom krila od 1600mm, od dobropoznatog proizvođača Graupner
Ovog lepotana sam uočio tokom posete prijetelju Feriki iz Mađarske, nakon RC susreta u Pečuj (Mađarska)
Onda smo se i dogovorili za cenu, ali nisam ga odmah pokupio jer sam imao osim aviona koje sam leteo u Pečuj, već i neke kupljene istog dana od njega
Početkom juna meseca smo bili kod njega, ali da pokupimo jedan drugi model, a par dana kasnije je on dolazio na RC susret održan u Valjevu, pa je ubacio i ovog
Pre par godina sam imao u floti mališana od penastog materijala
O njemu možete čitati u temi: Piper Archer
Iskreno se nadam da me ni ovaj neće izneveriti?!
Radove na njemu sam počeo prvog vikenda novembra 2024.
U prvom koraku, izvadio sam sedišta, servoe, rezervoar i sve što je nepotrebno
Šarke od kormila pravca sam morao izvaditi jer jedna je bila ružno ulomljenja, a druga je bila jako labava
Isekao sam i dopunio sam oštećene delove, ležišta šarki
Dok se sušio lepak, očistio sam požarni zid
osim na kraju, oko korena horizontalnog stabilizatora i vertikalnog pravca. Tu se vidi neka popravka, a dobro su rešili
Unutar trupa je uglavnom u redu, mada možda ću zameniti klupicu za servoe
Gledao sam jedno deset minuta instrument tablu jer nije mi bilo jasno kako su ugradili rezervoar. Rezervoar sam morao izvaditi jer ću ga leteti sa elekro motorem na 4S ili 5S LiPo baterije
Tu sam odmah primetio jedan problem. To je, da iako stavim tu bateriju, neću znati kako da ga fiksiram uz klupicu...
Što više sam gledao prednji deo trupa, to mi bilo jasnije da moram napraviti vratanca sa gornje strane. Tu je svakako imao ventil za dopunu goriva, što sam izvadio i ostala je jedna relativno velika rupa
Videću koju bateriju ću koristiti jer 4S mogu čak i preko ovog otvora da stavim, dok 5S mora da ide sa unutrašnje strane
Na krilima, na donjoj površini je bilo oštećenja na plankovima iza glavnih trapova. Razlog je da je najverovatnije imao prinudno sletanje i trapovi su oštetili plank
Takođe, kapotaž bio rasečen zbog glave nitro motora, koje sam isto zatvorio. Površinu sam presvukao sa jednim slojem staklene tkanine 48g/m2 i epoxy smole. Sa špric kitom sam doterao površinu kapotaža
Nastavak teme, sledi...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése