Znači ovako... Sa modelom nisam pravio nikakvu novu ili naglu figuru... Leteo sam ga kao uvek do sad. Kako vidite na snimku, u zaokretu nije nastavljao da leti ravno, već je nastavio da upada... Uzrok nije pilotska greška to je sasvim sigurno. Kući sam pregledao model. Ono što mislim da je bio uzrok, bolje rečeno 100% sam siguran da je uzrok, da je popustio šraf na polugici pull-pull servoa i jedna sajla je ostala nedotegnuta... Rezultat: levo krilo je oštećen u korenu, a trup se prepolovio.
Popravak:
Prvo sam razdvojio trup
Skinuo sam kapotaž...
...povadio sam motor, esc. Zalepio sam kutiju motora. To sam morao raditi u više koraka, jer je bilo dosta pukotina
Iz levog krila, pažljivo sam isekao prvo rebro, koje je bilo dosta oštećeno
Pošto na desnom krilu na sreću nema oštećenja, sa njega sam mogao da kopiram ono prvo rebro. Kao je bilo i fabrički, i ja sam ga pravio od 3mm debele balze
Evo glavnog krivca za pad modela:
Pošto se trup polomio na mestu gde počinje da se sužava, nije bilo jednostavno da ga sastavim. Na terenu, pokupili smo sve polomljene delove, pa mi je bilo malo lakše. Na drvenu ploču sam fiksirao prednji deo trupa, i ulepio sam parčade. Posle sam naslonio zadnji deo trupa, i na raznim mestima sam kontrolisao odstojanja, da ne bih promašio pravac. Nakon što sam i njega fiksirao, mogao sam da ih zalepim.
Foliju sa trupa namerno nisam skinuo, i to mi je bilo od pomoći oko sastavljanja i pronalaženja slomljenih delova.
Na krilu ulepio sam prvo rebro i isplankirao sam popravljen deo sa donje stranezatim i gornju površinu, na mestu oštećenja
U trup sam ulepio dva poprečna ojačanja, i isekao sam klupicu za bateriju, pošto je isto bio oštećen
Napravio sam novu klupicu za bateriju
Ogulio sam foliju i sastavio sam krilo i trup, da proverim da li je sve na svom mestu
Još jednom sam proverio trup, da nisam slučajno nešto zaboravio da zalepim. Nakon što sam prešmirglao "drvenariju", isekao sam trake od staklene tkanine što sam posle i nalepio sa epoxy smolom
Ojačanje sam odradio i sa druge strane trupa
Nakon što sam odsekao višak staklene tkanine, mogao sam da radim presvlačenje sa monokotom. Prvo sam nalepio belu boju sa obe strane
Posle sam nalepio crveni monokot sa donje strane
Postavio sam kapotaž, da vidim pravac crvene folije
Nalepio sam i crvenu
Već je bolje izgledao
Na krilu ista priča. Prvo sam nalepio belu, a na njega crvenu foliju. Na nekim mestima je bilo duplo rađeno, i ja sam tako uradio
Pošto je bilo par sitnih pukotina na kapotažu, ojačao sam ga sa epoxy smolom-staklenom tkaninom 48g/m2
Nakon što sam odsekao višak tkanine, mogao sam da ugradim elektroniku u model...
Baš me je interesovao koliko težine sam dodao prilikom popravke i ojačanja
Iznenadio sam se rezultatu od 2539 g. Mislio sam da će da bude malo više
Na kraju, neizbežna kontrola težišta. Nije bilo teško da ga namestim, na klupici baterije ima dovoljno za "šetanje" baterije
Na kraju me interesovao ono, najvažnije... Da kako leti model...
Neke nalepnice sa promenio, zalepioPrvog vikenda izneo sam model do Zalivnog, ali zbog jakog vetra nisam imao muda da ga poletim. Obratite pažnju na natpis CNC. Pošto mi je Velemir već u par navrata napravio neke nalepnice za moje modele, od sad će logo njegove firme da se pojavi na skoro svim mojim modelima
Dana 02.08.2012. u popodnevnim satovima, posle radnog vremena izašao sam do Zalivnog. Vreme toplo, bez trunka vetra. Drugim rečima, vreme je bilo idealno za "maiden flight". Pregledao sam sve još jednom
Put je bio idealan za poletnje
Prvo sletanje, za svaki slučaj, bilo je na pistu, ali je trava dosta velika. Posle sam i poletanje i sletanje obavio na zemljanom putu. Iako sam imao malo straha u sebi pre poletanja, model je leteo jako lepo. Malo trimovanja je bilo potrebno na horizontalcu. Sa dve baterije sam napravio po četri poletanja i sletanja. Utisci su pozitivni, iako još uvek imam sliku u sebi tog momenta kad je model zabio u zemlju. Trebalo mi malo vremena da pređem preko toga.
U petak, 03.08.2012. stao sam na Zalivnom, ali sam ispraznio samo jednu bateriju.
Stigli su gadni oblaci, pa sam se spakovao i krenuo sam kući
Zato sutradan na Čeneju sam ispraznio pet baterija. Uživao sam leteći ovog predobrog modela
Kad god sam išao na letenje, model je bio u autu
Iako je duvao jak vetar
ispraznio sam četri baterije
Ili zalivno, ili Čenej, samo da se leti model.
Imam i jedan kratak snimak:
Dana 18.08.2012. mala meca je opet letela iznad Čenejskog aerodroma...
...ali i u nedelju, iznad Zalivnog...
U subotu, 25.08.2012. isto sam leteo model iznad Zalivnog
Prilikom sletanja kod prve baterije, malo se iskrivio repni točak. Nije bio prvi put, ali sam svaki put uspeo da ga ispravim. I sad sam hteo, ali je pukao
Na sreću, imam kući rezervne... Najviše mi je bilo krivo da ostale dve baterije nisam mogao da ispraznim, tj. da napravim još po koji let sa modelom...
Evo, tačno se vidi da je čelična žica pukla na mestu gde se stalno iskrivioJoš pre više od godinu dana, uzeo sam Sullivan-ove repne trapove, čisto da ih imam
Kako sam čitao o njima, vrlo dobro su napravljene, ne opterete vertikalac prilikom kotrljanja na grubom terenu. Kako vidite, predviđen je modelima težine 2kg. - 5kg.
Prvo sam morao da izvadim vođicu polomljenog trapaKoristeći iste rupe, šrafove, namontirao sam novi stajni trap. Baš moćno izgleda
Ta mala opruga služi za rasterećivanje vertikalca u slučaju grubog terena.
U četvrtak, 30.08.2012. bio sam na Zalivnom, i kako sam i najavio, nosio sam i ovaj model sa sobom. Hteo sam da vidim kako se ponaša repni stajni trap na modeluKako sam i očekivao, model se jako lepo taksira. Interesantno je da prilikom poletanja, lepše drži pravac, a na sletanju zadnji deo modela neće da odskače ili da skače levo, desno zbog lošeg terena. To sam i očekivao od ovog rešenja stajnog trapa. Zadovoljan sam!
Davno nisam pisao o ovom modelu ali nije bilo šta da se piše... Par puta sam ga nosio na Čenej, danas sam napravio i po koju fotku
Kao i uvek, i ovog puta sam se slatko naleteo sa modelom...
Puno sam se oklevao gde pa postavim malu kamericu pa da napravim on-board snimak leta... Pošto na modelu nema puno ravnih površina osim krila, tu sam ga pričvrstioPrvo sam ga postavio na desno krilo:
Nakon dva meseca prodaje, model je preleteo kod Branislava, Goluba u Novi Sad.
Nadam se da će mu dugo služiti u floti i da će mu ovaj model dati toliko lepih momenata koliko je davao i meni. Iako sam model popravljao dva puta, samo pozitivne stvari mogu da kažem o njemu. Na tom modelu sam naučio preciznu akrobatiku.
U mojoj floti je služio 2011 - 2013.
Mali dopis u vezi modela...
Dana 31.08.2014., imao sam čast da poletim moj sad već bivši model na Čenejskom aerodromu i da ga utrimujem, a zatim da predam daljinski Golubu, da on nastavi let sa modelom
Posle dva leta, kako Golub kaže, jako je zadovoljan sa modelom...
================================================
⇒ Foto album ⇐
=====================================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése