Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Na dnu stranice imate modifikovanu anketu, pogledajte, glasajte ...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* O radovima na modelu Stuka pročitajte ovde ...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2017 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2017 ...
* Nov međuprojekat Piper J-3 ...


2011. júl. 15.

Hyperion YAK55SP 3D Profile

Nakon što sam uspešno posadio model Sukhoi SU-31 3D , nabavio sam jedan, malo drugačiji. Radi se o vrlo lakom, fabričkom modelu...
Sve je bilo vrlo kulturno upakovano
Znači model je bio jako lepo presvučen, nije bilo nigde mehurića, oštećenja. Imao sam posla oko sastavljanja, ali nije bilo strašno. Od sitnih delova su ubacili sve, čak i malo parče folije. Model je od špera i balze, isečen i sastavljen jako precizno. Sa donje strane je krilo skoro providno, pa se lepo vide sastavi
Što se motora tiče, prvo sam mislio da ubacim KDA 20-20L, ali kad sam izmerio težinu praznog modela, što je 200-220g, mislio da će to biti jak, pa sam tražio malo lakši, slabiji motor. Kako sam računao, sa baterijom 3S 1000mAh ne bi trebao da ima više od 380g. Odluka je pala na sledeću elektroniku:

Motor: KDA 20-26M
Kontroler: Turnigy 18A plush
Servo: 4x GWS Naro
Propeler: TGY SF 9x4.7
Baterija: Turnigy Nano Tech 1000mAh 3S

Kad je stigla sva elektronika, izmerio sam model i komponente. Prazan model je bio 230 g. + elektronika 200g. 

Da budem iskren, malo sam se iznenadio kad sam pogledao brojke na vagici. Nakon merenja, počeo sam sastavljati model...
Na trupu sam prosekao foliju gde prolazi krilo i horizontalac. U krilu je mesto za sva četri servoa, rupe sam morao malo da proširim, jer umesto servoa od 5g., idu 10g. Postavio sam i stajni trap. Pozadi umesto točka ima samo jedna relativno tanka žica, što po planu se useče u vertikalac. Na mađarskom forumu su se žalili da posle par sletanja hoće da ošteti vertikalac, pa možda nije loše rešenje da se ulepi u sam trup. Šarkice zamenjuje neki malo deblji, krući papir. Ležišta su već prosečena, treba ih samo ubosti i zalepiti. Evo kako je izgledao model u jednom komadu 
Kako sam već i pisao, sva četri servoa se nalaze u krilu. Donje dve su za elerone, a gornje dve za repne komande, njih sam ugradio
Interesantno rešenje za kako se spaja horizontalac za trup. Drži ga dva šrafa, sa jedne strane sam trebao da ulepim male uške, a sa druge strane samo jedna čaura od špera, u šta se zavije šraf preko trupa
Za svaki slučaj, spojeve sam zalepio, da se ne bih iznenadio tokom 3D letenja... 
U pakovanju sam dobio i vođice servo linkova, kao i hornove. Sve bilo precizno isečeno laserom



I za hornove i za vođice su već bile rupe isečene, samo sam trebao da presečem foliju i da ih ulepim.

Držač motora sastoji od 5 komada špera, koji su precizno i tačno isečeni. Spojevi lepo ulegnu, nije trebalo puno lepka. Na prednjem delu, gde treba zašrafiti motor, rupice su idealno probušene, po potrebi treba ih samo malo proširiti...
Na trupu, držač motora ima svoje određeno mesto, pored toga što se lepi, dobio sam i male iglice što prolaze preko trupa, pa i to ga osigurava u nekom smislu...
Kasnije sam još odredio mesto za bateriju i ESC, i nalepio sam čičak trake na trup, na šta se stavljaju baterija i ESC. Kad sam odradio sve, namestio sam težište, i čekao prvo lepo vreme, pa da ga poletim...

18. maj 2011., model upakovao u auto i pravac livada


A sad malo o prvim utiscima... Model je malo interesantno leteo. Reakcije nisu bile u tom momentu kad sam pomerio palicu na daljinskom, već koji sekund kasnije. Otkloni su bili namešteni sa sledeći način : za elerone, horizontalac i vertikalac su isti, na low rate je 80% sa 60% expo, a na high rate je 100% sa 50% expo. Ne znam da li mi se samo tako činio ili i jeste tako, kao da je ovaj motor malo slab za njega. Na 80% gasa hoće da se penje vertikalno, ali nije to to. Ugao motora sam morao još da malo oborim, pa da ga poletim, probam opet. A sletanje je posebna priča, pogotovo prvi put. Visoka trava nekad zna da dobro dođe...
Oborio sam ugao motora i smanjio expo na 30%. Ponašanje modela je bolja, a upravljanje je direktan

Prilikom sletanja se polomio točak, pa sam stavio malo ozbiljniji. Kad malo bolje razmislim, ni skidanje točka nije loše rešenje, pa model poleće iz ruke i sleće u travu. Na kraju sam se ipak opredelio za točkove, ali malo veće
Od onda sam više puta leteo model, i lepo se kotrljaju točkovi prilikom sletanja. Merio sam i potrošnju, za nekih 5 min. leta baterije se isprazne do nekih 70-80%, što je sasvim solidno. 


Jačina motora KDA 20-26M nasprem težine modela je bio na samoj granici. To sam znao od prvog dana, ali nisam hteo ništa da menjam sve dok ne vidim kako mi se sviđa ponašanje i letenje modela. Sve je bilo u redu, osim da motor nije imao dovoljno snage, sve do negde sredine avgusta, kad je u jednom momentu motor počeo da da neke interesantne zvukove. Nisam hteo dalje da njakam motor, pa je model na jedno vreme završio na "maloj klupi". 
O poboljšanju, tj. tuningu modela, možete čitati ovde ...

    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése