Model sam uzeo polovnog od kolege Adama iz Subotice, tokom proleća 2010. godine. Bilo je interesantno preći sa 1500mm na 2800mm raspon krila. Ne mislim ozbiljno baviti se sa takmičenjima, ali ovaj model ni ne zahteva samo takmičarske uslove, već može da posluži i za obično letenje, jedrenje, i lov na termike.
Krilo se rastavlja na tri dela, centroplan i dve uške, što je vrlo dobro zbog lakšeg prevoza. Sastavljanje modela na livadi ne zahteva više od 10 minuta sa svim pregledima i kontrolom pred poletanje
Par detalja:
- razmah krila 2860mm (konstruktivna, presvučena sa monokotom), sastoji se od tri dela, centroplan 1105mm + 2x uške 2x 877.50mm, sa karbonkim bajonetima;
- dužina trupa (kompozit+carbon cev) sa spinerom i horizontalcem 1360mm;
- motor Hacker A30-10xl;
- ESC Dualsky XC4018BA 40A;
- Elisa Graupner Aero-naut Cam 14*8" carbon;
- servo 5x digitalni 2x eleron, 1x flaps, 1x horizontalac, 1x vertikalac;
- preporučena baterija 3S 1800mAh
- preporučeni prijemnik 5ch (poželjno 6ch)
Ne kažem da je letenje ove jedrilice jednostavan, ali uz malo letačkog iskustva nema nikakvih problema. Na šta jako mora da se obrati pažnja, to je, da model ni slučajno ne dobije veliku brzinu ili da upadne u kovit. Zbog profila krila na većoj brzini dolazi do flatera, i ako niste pažljivi, lako može da dođe do preloma krila. Znači ako slučajno model počne da ponira, samo jako blago smete korigovati na horizontalcu inače raspad krila i modela je neizbežan
Imam i snimak o prvom letu jedrilice
pa još jedan
Na sreću, mada možda i ne bi trebalo da se piše na račun sreće, već na račun mog iskukstva, svaki neplanirani momenat uspešno je odreagovan.
Kao i na druge modele, i na ovu jedrilicu sam nakačio malu kamericu, da napravim snimak iz vazduha, međutim pošto sam kameru stavio iznad kabine, u kadru je ostala i elisa, pa ću tokom ove sezone napraviti nove snimkeNajlepši momenat prilikom letenja tokom 2011. sezone mi je bilo kad sam u istom termičkom stubu leteo Tango sa pravim jedrilicama. Naravno, na različitim visinima, ali jedrilice su bile u istom kadru
Povremeni detaljni pregledi modela su obavezni
Kad sam pokrenuo motor, primetio sam da nešto škljocka. Kad sam bolje pogledao, video sam da motor ima velikog lufta, kao da su popustili šrafovi što drže motor za trup. Skinuo sam spiner i elisu i video da su svi šrafovi na mestu, već je popustio lepak što drži šper ploču za trup
Izvadio sam motor, i sa dvokomponentnim lepkom sam zalepio ploču, i posle 24h vratio sam motor u model
Hteo sam da ga prodam, ali nisam imao ni jednu ozbiljnu ponudu, pa sam rešio da ga opet aktiviram i da ga malo češće letim. U međuvremenu mi je stigla mala HD kamerica i napravio sam par snimaka iz vazduha
Prilikom jednog grubljeg sletanja odlomio se klizač na kraju trupa. Na licu mesta sam ga zalepio, ali nisam ga dobro namestio. Kad sam stigao kući odsekao sam ga i zalepio sam ga kako treba
Na kraju sezone sam opet počeo da ga prodajem.
Prodaja modela je trajala, Boga mi, skoro dve pune sezone. Konačno, jedina realna ponuda je stigla od kolege Ištvana. Naravno, opet je došlo do zamene modela, tako je do mene doleteo Kyosho Calmato Sports 1400 ep, a njemu odletela jedrilica
U mojoj floti je jedrilica letela 2010-2014 godine.
========================================
⇒ Foto album ⇐
============================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése