Već odavno merkam ovaj model. Kao u slučaju Stuka, i Porter je ruzan na svoj način. Ako mene pitate, baš zato je lep jer je ruzan. Prave Portere koriste uglavnom za prevoz padobranaca, ali ima ih i u vojnoj varijanti, kao i u taxi sluzbi za prevoz putnika. Prepoznatljivi su po ogromnom vertikalnom stabilizatoru i dugačkom nosu.
Pre par meseci sam uspeo da dođem do jednog kita ovog modela, koje je sečen laserom. Prethodni vlasnik je počeo da pravi trup, ali je odustao od njega. Pošto mi je odgavarala njegova ponuda za neku zamenu, nisam se puno oklevao da li da pristanem.
Iako sam još daleko od toga, već smo se odlučili da ga ne presvlačimo sa folijom, već će biti farbana. Tako imamo dosta više mogućnosti, a i modelu od preko 3m raspona krila više leži farba nego folija.
Plan je od MR Aerodesign-a, koji je precrtan, tačnije digitalizovan u fajl za lasersko sečenje
Trup je već sastavljen, mada ima tu još dosta toga da se odradi
Kako se vidi na slici, i horizontalni stabilizator je bio isto delimično sastavljen
Konstrukcija je masivna, a delovi su jako lepo isečeni
Prijatelj, Gabor, vlasnik stolarske radnje Božir Enterijer, je isekao letve za gornju-, donju ramenjaču, letve koje spajaju rebara kod napadne i izlazne ivice. Iste mere letvi idu i u horizontalni i vertikalni stabilizator
Izrada krila
Po uputstvu, krilo se sastavlja tako da je gornja površina krila prema radnom stolu. Na idealno isečene letve, bez poteškoća su legla sva rebra. Neka rebra sam morao unapred zalepiti.
Ja ne bi bio ja, ako ne bi nešto modifikovao u odnosu na uputstvo
Po planu i uputstvu, servoe za elerone i flapsove treba ugraditi u određena rebra koja imaju i mesta isečenih za servoe. Zbog lakšeg pristupa po potrebi, ja servoe stavljam na poklopce, vratanca kućišta servoa. Nakon rešenja i određivanja tačnog položaja, mogao sam delimično da isplankiram donju površinu desnog krila
Ovako nema bojazni da će se izvitopereti krilo, ako ga podignem sa radne površine.
Došlo je red i na drugu stranu krila
Neka rebra su falila, pa sam zamolio Dejana da ih iseče. Da ne bi dugo čekao, Deki mi izašao u susret i već sutradan su delovi bili kod mene
Šarkice pokretnih površina su ojačana zbog dimenzije modela. Sastavljaju se od više slojeva špera i balze
Flapsovi su već bili delimično napravljeni, ja sam napravio elerone, i plankirao sve delove
Sastavio sam krilo, elerone, flapsove da vidim kako stoje
Pošto eleroni, flapsovi nemaju dovoljno hoda, šarkice sam malo modivikovao
Nastavak radova, sledi...
Izrada repnih površina
Pošto je horizontalni stabilizator bio delimično odrađen,
sastavio sam vertikalni stabilizator
Kako se vidi na slici, jedna strana je i isplankirana. Kad sam povadio špenadle, nalepio sam letvu od balze od čega sa oblikuje napadna ivica vertikalnog stabilizatora
U sledećem koraku sastavio sam i kormilo pravca
Kad sam i ovde povadio špenadle, postavio sam ih na trup
Pošto je stigao aluminijumski cev za bajonet, mogao sam postaviti krila na trup
Boga mi, da je malo veći, teško bi stao u radionicu
Vertikalni stabilizator i kormilo pravca su presvučeni sa staklenom tkaninom - epoxy smolom. Samim tim, spremni su za špric kit
Nastavljeni su radovi na horizontalnom stabilizatoru
U sledećem koraku sastavio sam kormilo dubine
Nastavak radova, sledi...
================================================
⇒ Foto album ⇐
=====================================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése