Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Na dnu stranice imate modifikovanu anketu, pogledajte, glasajte ...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* O radovima na modelu Stuka pročitajte ovde ...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2017 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2017 ...
* Nov međuprojekat Piper J-3 ...
* Poletela je Cessna 182 ...


2011. júl. 1.

MiG-29 EVO II

Pošto sam video na prvom MiG-29 modelu da neće trajati večno, isekao sam delove za još jedan. O prvom MiG-29 modelu možete čitati ovde: MiG-29
Na prvom modelu sam primetio neke mane, mesta gde je model slab, gde se obično lomi. Rešio sam da tu napravim male korekcije, izmene. Tako sam ovaj put trup napravio od duplog sloja, tj. 12mm debljine, a komande na repu sam malo prekrojio. Ovako je model malo izgubio na izgledu nasprem pravog aviona, ali dobio sam bolje upravljanje modelom. Ako sliku delova uporedite sa slikom iz prethodnog posta, vidi se razlika














Procedura sastavljanja je bila ista, samo u ovom slučaju sam koristio više dvokomponentnog lepka umesto lepka za drvo. 
















Kod ovog modela, umesto čamove letvice sam koristio 6x1 mm karbon
S tim je model za par grama bio lakši, a konstrukcija jača. Pošto sam već imao iskustvo sa MiG-om, za par sati sam ga sastavio





























U kontrolne površine sam ulepio po parče karbona zbog ojačanja, plastične šarkice i polugice od špera za servo
sa unutrašnje strane trupa sam ulepio čičak traku što drži bateriju
Tu sam napravio još neke izmene, pa ležište baterije sam uradio poprečno, a servoe sam pomerio malo prema nazad zbog toga što na prvom modelu sam morao dodati 20 g. olova u sam nos modela zbog težišta. 
Dekoraciju, farbanje modela sam rešio sa finiš lakom vodene baze sa dodatkom DIPI pigmenta. Posle 3 sloja laka model je ovako izgledao
Sa ovim izmenama sam dobio ne samo poboljšan, već i lakši model. Kad sam izmerio model, prijatno sam se iznenadio poletnom težinom od 395 g. 
Unutrašnji deo trupa, gde su postavljeni elektro komponenti i motor:
Prvo poletanje, prvi test se nije završio baš najbolje


Model je dobio jak udarac, baš po "nosu". A vidi se i daljina na koju je baterija odletela
Uzrok loma modela je bilo servo link, tj. ona tanka čelična žica od 1.5mm što povezuje servo sa pokretnim površinama. Nisam ga pričvrsto uz trup, i pošto je duvao jak vetar, a model imao neku brzinu, žica nije mogla da pomeri komandne površine, već se samo iskrivio. Nisam imao šanse da ispravim model, već sam ga samo gledao kako pada prema zemlji. No, i to je jedna greška iz kojeg se uči, pa još tog dana sam popravio nos modela, i napravio vođiće za tu žicu. Za koji dan MiG-29 opet bio u vazduhu
Snimak sa drugog leta:


Tu se primećuje da ugao motora nije bio dovoljno oboren, pa je dobio još jednu platnu ispod gornjih šarafa. 
Od onda je model leteo bez problema.. Inače model je leteo na Čeneju, u Beogradu na RC skupu 2010. godine, i na Paliću na Fly4Fun Palić 2010.
Pošto je kolega "Pifu" imao isto jedan MiG-29, nisu bile retke borbe u vazduhu:


Pred kraj snimka se vidi kako su se modeli sudarili.Oba modela su prošla bez oštećenja.
Model je još uvek u letnom stanju, ali retko ga nosim na livadu. Razlog je, da model jeste dobar za neku obuku u pilotiranju, ali zbog karakteristika ima granice. Da budem iskren, nije mi više toliko interesantan za letenje. Ali moram da napomenem, bez MiG-ova ne bi znao, ili sa većom mukom bi naučio da letim malo veće, ozbiljnije modele. 
Priči o MiG-29 modelima još uvek nema kraja, jer...   O tome ćemo u drugom postu...

Model sam poklonio novom članu našeg tima, Robertu. Jeste da je model bio u malo ofucanom stanju, ali kako kažu, "poklon konju se ne gleda u zube". Juče smo zajedno napravili dva leta sa njim, nadam se da će mu pružiti toliko zadovoljstva koliko je i meni...

Model je leteo u mojoj floti 2010. i 2011. godine...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése