Model je stigao do nas pre 3 godine, ali nikako nije stigao na red da započnemo radove.
Par podataka o pravom Piper-u:
Proizvojac: PIPER
Dizajnirali: CG Taylor
Walter Jamouneau
Prvi let: 1938
Proizvodjen: 1938-1947
Proizvedeno oko: 20.000
Cena (tada na zalost) od 995 do 2.461$
General characteristics
Crew: one pilot
Capacity: one passenger
Length: 22 ft 5 in (6.83 m)
Wingspan: 35 ft 3 in (10.74 m)
Height: 6 ft 8 in (2.03 m)
Wing area: 178.5 ft² (16.58 m²)
Empty weight: 765 lb (345 kg)
Useful load: 455 lb (205 kg)
Max. takeoff weight: 1,220 lb (550 kg)
Powerplant: 1 × Continental A-65-8 air-cooled horizontally opposed four cylinder, 65 hp (48 kW) at 2,350 rpm
Performance
Maximum speed: 76 kn (87 mph, 140 km/h)
Cruise speed: 65 kn (75 mph, 121 km/h)
Range: 191 NM (220 mi, 354 km)
Service ceiling: 11,500 ft (3,500 m)
Rate of climb: 450 ft/min (2.3 m/s)
Wing loading: 6.84 lb/ft² (33.4 kg/m²)
Power/mass: 18.75 lb/hp (11.35 kg/kW)
Istorija ovog našeg modela u početku je bio nepoznat, priča prodavca od koga smo preuzeli je malo mutna. Što se sigurno zna, to je da ga je radio Sava Užvar iz Sremske Mitrovice, i da je model prvo bio kod Belog u Šapcu. Ja se sećam da kad sam bio kod Save, davne 2011-te, držao sam rep ovog modela u ruci.
U međuvremenu sam uspeo da stupim u kontakt sa Savom, i dobio sam sve potrebne informacije. Dakle, model je rađen po Carl Goldberg-ovom planu sa tim da je povećana na 27,5% scale. Kako Sava još rekao, napravljen je ukupno dva komada, od kojeg jedan je završio u Pančevu, a ovaj, kako sam već i pisao, kod Belog u Šapcu.
U svakom slučaju, na modelu ima šta da se radi, ali na kraju će postati predivna ptica
Raspon krila je 2.950 mm., koji je 27.5% umanjena veličina nasprem pravog aviona.
Poređenja radi, evo našeg manjeg Cub-a sa 1700mm rasponom krila
Za početak, skidali smo staru foliju, jer su jako ružno postavili. Na više mesta je i plank bio oštećen jer su foliju sekli kad je već bila napeglana 

Kad je bila skinuta folija, onda sam video gde su lomovi, oštećenja.
Uglavnom su bili oštečeni plankovi na nekim mestima, proširenja na rebrima i još po koja pukotina tu i tamo
Saniranje sam počeo na gornjim površinama krila
Sledele su donje površine
Pala je odluka koja da bude kolor šema modela. Namerno nismo hteli ništa već viđeno, pa smo izabrali ovu varijantu
Nastavak radova, sledi...
================================================
⇒ Foto album ⇐
====================================================================
ž
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése