Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Na dnu stranice imate modifikovanu anketu, pogledajte, glasajte ...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* O radovima na modelu Stuka pročitajte ovde ...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2017 ...
* Nov međuprojekat, Air Tractor ...
* Nov model u floti, Sundowner ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2017 ...


2011. szept. 28.

Hyperion YAK55SP 3D Profile-tuning

Kako ste čitali, model Hyperion YAK55SP 3D Profile je imao malo slabu motorizaciju, a pošto mi se dopada model, došlo je vreme da se motor zameni, i samim tim da se poboljša letna karakteristika modela. Odluka je pala na motor od istog proizvođača, znači KDA 20-22L. Nakon što sam dobio motor, odmah sam ga i namontirao. Ovaj motor je za 10g. teži, pa sam morao da skinem istu težinu olova, da se ne bi pomerio centar težišta. 

Podaci sa "wattmeter"-a:

* sa elisom 9x4.7 SF model hoće da visi na propeleru na nekih 80% gasa, a kad dam 100% onda krene vertikalno, ali ne čupa ( kod prethodnog motora morao sam na skoro 100% gasa da ga držim da bi visio na propeleru).
* sa elisom 10x4.7 SF model već na 50-60% gasa hoće da visi, na nekih 80% lepo se penje vertikalno, a na 100% baš čupa

Prvog vikenda oktobra 2011.-te, letelo se oba dana. JaK se pokazao jako lepo, ovaj motor mu je pun pogodak. Kako su i brojevi, merenja pokazala, model već na 50% gasa visi na propeleru, znači ostalih 45-50% je u bilo kom nužnom momentu na raspolaganju. Jednu bateriju sam leteo 5 min., i vratio sam u njega 514 mAh, a drugu bateriju 6 min., i vratio sam 593 mAh. Znači da na dužini leta nisam izgubio, ali na ponašanju sam puno dobio. Evo i par slika od subote:






Jako sam zadovoljan sa modelom, sad mogu da nastavim vežbanje 3D letenja...

Došla je i sezona 2012. Drugi dan januara je bio jako lep, pa smo iskoristili priliku da otvorimo sezonu 2012. Naravno, na livadi se našao i model JaK55
Kao i obično, leteo sam 3D sa njim
kad u jednom momentu se zbunim, i model naravno poljubi majku zemlju

Na sreću, oštećenje nije bilo strašno. Šarke su ispale i elisa se polomila. Malo lepka, nova elisa i pregled modela rešavaju ceo problem...

Svaki put kad sam izlazio na letenje, i ovog modela sam nosio sa sobom. Tako je bilo i u nedelju, 10.06.2012. Za ovaj model sam koristio dve baterije, ali nosim sa sobom i punjač, pa posle letenja ih dopunim. Tako svakog izlaska sam mogao napraviti četri leta sa njim. I u nedelju sam vežbao 3d, kad u jednom momentu pogledao sam štopericu na daljinskom. Kad sam vratio pogled na model, već je bio od zemlje na nekih 30cm. Samo sam skinuo gas a gravitacija je odradila "sletanje". Neverovatno, ali model se nije oštetio. Bolje rečeno oštećenje nije bilo strašno. Pukla je elisa, što je standardno kod svakog pada, a i trup je pukao. Trup modela je konstruktivna, a konstrukcija je napravljena od balze letve 8x8 mm. Na mestu, gde sam ispipao oštećenje, malo sam otvorio foliju, da bih imao pristup. Gornja i donja letva su pukle. To sam zalepio, i sa unutrašnjih strana dodao sam parče balzine letve da prespojim pukotinu. Da se trup ne bi iskrivio, 24h sam ga ostavio u štipaljkama
Sutradan sam vratio foliju na mesto i zamenio sam elisu.  

U međuvremenu naručio sam još dve baterije za njega, jer sam video da što više vežbam 3d, to bolje mi ide... I, to mi treba!!!

Ako smo već kod 3D letenja, da objasnim o čemu se tačno  radi, šta to uopšte znači. Pa, ovako:

Trikovi koje ne može da izvede prava letelica (avion ili helikopter) predstavljaju 3D letenje.
Na primer, kod aviona, valjak, luping itd. spadaju u klasično letenje, dok na primer rolling harrier loop ili torque roll su 3D trikovi.
Kod helikoptera su 3D trikovi:tic-tac, slapper, detonator ....
Pretpopstavljam da je naziv 3D veoma nesrecno (i tehnički i čak jezički nepravilno) uvršćen kada je avion prvi put okačen o elisu.
Svi znamo da avion mora da ima neku minimalnu brzinu, da bi leteo.
Čim je mogao da se zaustavi, leti na gore, dole, napred, nazad ....dakle u sve 3 dimenzije u bilo kom trenutku, tada je i taj tip letenja dobio naziv 3D.
Sada, čak i prvi helikopter ikada napravljen je odmah mogao to da uradi, ali je ipak naziv 3D letenje prihvaćeno i kod helikoptera...

Nastavak priče o modelu moćete pročitati ovde

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése