Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. szept. 28.

Hyperion YAK55SP 3D Profile-tuning


Kako ste čitali, model 
Hyperion YAK55SP 3D Profile je imao malo slabu motorizaciju, a pošto mi se dopada model, došlo je vreme da se motor zameni, i samim tim da se poboljša letna karakteristika. Odluka je pala na motor od istog proizvođača, znači KDA 20-22L. Nakon što sam dobio motor, odmah sam ga i namontirao. Ovaj motor je za 10g. teži, pa sam morao da skinem istu težinu olova, da se ne bi pomerio centar težišta. 

Podaci sa "wattmeter"-a:

* sa elisom 9x4.7 SF model hoće da visi na propeleru na nekih 80% gasa, a kad dam 100% onda krene vertikalno, ali ne čupa ( kod prethodnog motora morao sam na skoro 100% gasa da ga držim da bi visio na propeleru).


* sa elisom 10x4.7 SF model već na 50-60% gasa hoće da visi, na nekih 80% lepo se penje vertikalno, a na 100% baš čupa


Prvog vikenda oktobra 2011.-te, letelo se oba dana. JaK se pokazao jako lepo, ovaj motor mu je pun pogodak. Kako su i brojevi, merenja pokazala, model već na 50% gasa visi na propeleru, znači ostalih 45-50% je u bilo kom nužnom momentu na raspolaganju. Jednu bateriju sam leteo 5 min., i vratio sam u njega 514 mAh, a drugu bateriju 6 min., i vratio sam 593 mAh. Znači da na dužini leta nisam izgubio, ali na ponašanju sam puno dobio. Evo i par slika od subote:




Jako sam zadovoljan sa modelom.

Došla je i sezona 2012. Drugi dan januara je bio jako lep, pa smo iskoristili priliku da otvorimo sezonu 2012. Naravno, na livadi se našao i model JaK55


Kao i obično, leteo sam 3D sa njim



kad u jednom momentu se zbunim, i model naravno poljubi majku zemlju




Na sreću, oštećenje nije bilo strašno. Šarke su ispale i elisa se polomila. Malo lepka, nova elisa i pregled modela rešavali ceo problem...

Svaki put kad sam izlazio na letenje, i ovog modela sam nosio sa sobom. Tako je bilo i u nedelju, 10.06.2012. Za ovaj model sam koristio dve baterije, ali nosim sa sobom i punjač, pa posle letenja ih dopunim. Tako svakog izlaska sam mogao napraviti četri leta sa njim. I u nedelju sam vežbao 3d, kad u jednom momentu pogledao sam štopericu na daljinskom. Kad sam vratio pogled na model, već je bio od zemlje na nekih 30cm. Samo sam skinuo gas a gravitacija je odradila "sletanje". Neverovatno, ali model se nije oštetio. Bolje rečeno oštećenje nije bilo strašno. Pukla je elisa, što je standardno kod svakog pada, a i trup je pukao. Trup modela je konstruktivna, a konstrukcija je napravljena od balze letve 8x8 mm. Na mestu, gde sam ispipao oštećenje, malo sam otvorio foliju, da bih imao pristup. Gornja i donja letva su pukle. To sam zalepio, i sa unutrašnjih strana dodao sam parče balzine letve da prespojim pukotinu. Da se trup ne bi iskrivio, 24h sam ga ostavio u štipaljkama


Sutradan sam vratio foliju na mesto i zamenio sam elisu.  


Ako smo već kod 3D letenja, da objasnim o čemu se tačno  radi, šta to uopšte znači. Pa, ovako:

Trikovi koje ne može da izvede prava letelica (avion ili helikopter) predstavljaju 3D letenje.
Na primer, kod aviona, valjak, luping itd. spadaju u klasično letenje, dok na primer rolling harrier loop ili torque roll su 3D trikovi.
Kod helikoptera su 3D trikovi:tic-tac, slapper, detonator ....
Pretpopstavljam da je naziv 3D veoma nesrecno (i tehnički i čak jezički nepravilno) uvršćen kada je avion prvi put okačen o elisu.
Svi znamo da avion mora da ima neku minimalnu brzinu, da bi leteo.
Čim je mogao da se zaustavi, leti na gore, dole, napred, nazad ....dakle u sve 3 dimenzije u bilo kom trenutku, tada je i taj tip letenja dobio naziv 3D.
Sada, čak i prvi helikopter ikada napravljen je odmah mogao to da uradi, ali je ipak naziv 3D letenje prihvaćeno i kod helikoptera...

Nastavak priče o modelu možete pročitati ovde

================================================

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése