Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2025 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2025

2024. máj. 20.

Super Cub

 

U povratku sa modelarskog susreta iz Pečuj, Mađarska, svratili smo do prijatelja, ko ima dosta interesantnih stvari u svojoj radionici, bolje rečeno, hangaru. Kako smo obilazili prostorije, zapao mi je za oko kutija od ovog Super Cub-a. Prvo nije hteo da ga proda, ali smo ga ubedili da će biti ranije u letnom stanju kod nas, nego kod njega, pogotovo što on to tako čuva već osam godina...


Pošto je reč o scale modelu aviona, red je da napišem par reči o pravim avionima:

Pajper PA-18 (engl. Piper PA-18 Super Cub) je jednomotorni avion američke proizvodnje, visokokrilac s dva sedišta, služi za šlep jedrilica, vuču parole, bacanje letaka, i uopšte, veoma koristan avion za Aero-klub. Avion koji praktično obezbjeđuje kvalitetan rad jedriličarske sekcije. Predstavio ga je 1949. proizvođač lakih aviona Pajper erkraft. Nastao je na osnovu aviona Pajper PA-11, J-3 Keb i Tajlor-2 E Keb. U toku 40 godina proizvodnje izrađeno je preko 9 000 primeraka. PA-18 se često koristi za letove u nepristupačna područja gde piste nisu posebno pripremljene, kada za sletanje ima vrlo malo mesta. U tim uslovima do izražaja dolaze njegove osobine.

  • PA-18-95 - prva proizvođena verzija, opremljena Kontinental C90-8 motorom od 90 KS (67 kW), izrađena u 838 primeraka.
  • PA-18-125 - verzija opremljena Likoming O-290 125 KS (93 kW)
  • PA-18-150 - verzija opremljena Likoming O-320 motorom sa 150 KS (112 kW)
  • PA-18A - verzija namenjena za poljoprivredne radove.
  • PA-18 hidro - verzija hidroaviona.
  • L-18 - vojna verzija zasnovana na PA-18.
  • L-21 - vojna verzija opremljena motorna Likoming O-290-D2, od 1962. rekonstruisana kao U-7.


Osim za opštu upotrebu, izgrađeno je 838 primeraka Pajper PA-18 aviona za američku vojsku pod oznakom L-18c, sa motorima Kontinental C90-8F snage 71kW. Od ukupnog broja, 108 aviona je isporučeno drugim zemljama u okviru programa vojne pomoći. Pajper L-18 je bio dvosed koji je služio za izviđanje; 105 primeraka koje je dobila u okviru vojne pomoći SAD, je koristila turska vojska tokom Korejskog rata, uglavnom za vizuelno osmatranje i podršku artiljeriji.

Kasnije, američka vojska je naručila 150 primeraka generalno sličnog aviona L-21A sa nešto jačim Avko-Likoming O-290-II motorom snage 92kW; ovi avioni su potom prepravljeni za obuku, pod oznakom TL-21A. Pod oznakom YL-21 američka vojska je naručila dva primerka Pajper PA-18 aviona sa motorima Avko-Likoming O-290-D2 snage 101 kW, koji su kasnije proizvedeni serijiski u 584 primerka pod oznakom L-21B, od kojih je veliki broj isporučen drugim zemljama. 1962. godine, ovaj avion je konačno rekonstruisan u svoju poslednju varijantu pod oznakom U-7A.


Izvor: Wikipedia      


Ovaj Super Cub je proizvod dobropoznatog proizvođača, E-flite. Drvena konstrukcija sa dosta detalja na sebi, jer je jedan od platinum serije


Kako se vidi i na slikama, imaću posla na modelu, ali... 


Retko može da se nađe ovakav model, a da je kompletan. 


Najvažnija stvar, da je komplet, ima sve potrebne delove. Estetiku je najmanji problem srediti. Gornji deo trupa treba da se presvuče sa monokotom, kao i nos aviona, ispred pilotske kabine. Kapotaž zahteva malo dorade i kompletno farbanje. Na elektronici ću isto imati posla jer kad se model oštetio, onda je došlo do čupanja kablova iz LED lampi


Čak smo našli i uputstvo za sastavljanje


Enterijer zahteva malo sređivanja, ali ni to ne stvara nikakav problem


Glavni trap sa oprugama i scale točkovima je u izvanrednom stanju




Za sad je model okačen na zid i čeka momenat da stigne na red.

Rokove ne volim da dam sebi, ali imam obavezu da dogodine na RC susretu u Pečuj (Mađarska) bude sređen, kompletiran i u letnom stanju. Iako imam dotle nešto malo manje od godinu dana, dani brzo prolaze, nema se puno vremena za čekanje...

Početkom jula meseca Cub je vraćen na radni sto. U toku je sređivanje enterijera pilotske kabine


Sezona 2025

Odavno smo ukoračili u sezonu 2025. Konačno, stigao je momenat da nabavim servoe za ovog mališana. Samim tim, avion je vraćen na radni sto


U prvom koraku, sredio sam konektore i kabliće za svetla modela aviona



Kad je sve funkcionisalo, mogao sam da se pozabavim sa vraćanjem enteriera pilotske kabine




U nastavku, rešio sam klupe servoa. U krilima servoi se fiksiraju na sama vratanca. Njih sam morao malo proširiti. U trupu sam morao napraviti jedan dodatni okvir jer su servoi malo kraći i uži u odnosu na isečen rebro predviđen za montiranje servoa

Pošto sam rešio servoe, kablove za servoe, LED svetla, mogli smo da presvučemo saniran deo trupa





Kapotaž je već bio popravljen, ali sam malo doterao površinu i pripremio sam ga za farbanje



Dok se sušila farba na kapotažu, i ojačavanje kutije motora (staklena tkanina - epoxy smola), 



namontirao sam upornice na horizontalni i vertikalni stabilizator


Samiom tim, model je spreman za ugradnju motora i ESC-a, što još teba da nabavim...

Nastavak teme, sledi...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése