Specifičan, ali vrlo lep hobi. Radi se o modelima aviona, helikoptera, multirotora, auta, čamaca, brodova na daljinsko upravljanje. Za mene prvenstveno modeli aviona, izgradnja, popravka, prepravka i letenje istih
Vesti
* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
Model je bio u letnom stanju, ja sam dobio bez motora, servoi su ostali u njemu. Trebao sam srediti malo, da prekontrolišem servoe i da namontiram motor, rezervoar i sve što je potrebno
Razmah krila: 1450mm
Dužina trupa: 1150mm
Prvo sam lepo prebrisao model i povadio sam neke viškove od delova
Na firewall-u sam pozatvorio sve rupe
Nakon doterivanja i farbanja površine mogao sam da izbušim nove rupe za konzolu motora
Kapotaž sam isekao sa donje stane
Na kraju sam sve namontirao da vidim kako stoji
Za rezervora sam morao napraviti okvire kako bih mogao da ga fiksiram u trup
Nakon montiranja rezervoara unutar trupa, postavio sam krilo da bih proverio tezište i da izmerim težinu modela. E, tu sam se neprijatno iznenadio
Prvenstveno, da bi težište bilo po uputstvu proizvođača, trebalo bi da stavim oko 200g. na rep modela, što ruke na srce, nije malo Drugo, a to me je baš, baš iznenadio, težina modela koja bi bila oko 3.900 g. To tek nije malo. Privremeno je model skinut sa radnog stola, dok ne nađem rešenje za ovu problematiku
Odavno smo ukoračili u sezonu 2021. Usput je pala i odluka, i to, na elektro motor.
Da bih mogao da ga namontoram na firewall, napravio sam konzolu na šta se montira motor
Sa ovakvim rešenjem imam više opcija za eventualne izmene delova
Sa težinom od 3290g. sam zadovoljan a i težište mogu namestiti sa pomeranjem LiPo baterije od 5S
Razmišljao sam da doteram izgled, da skroz popravim kapotaž, ali prvo ću da poletim model.
Proverio sam servoe, servo linkove
Pošto radi sve kako treba, pala je po koja fotka o modelu
Jedan kratak video prilog:
Pre nego što sam poleteo model, na trupu sam zatvorio otvor od prekidača elektronike,
napravio sam klupicu za bateriju
kojeg sam fiksirao u trup pomoću šrafova.
Na krilu sam sanirao plank oko otvora šrafova za fiksiranje za trup
Kolega je napravio konzolu motora kojeg sam i namontirao
Kad sam stezao maticu na osovini motora, pukao je Uopšte nisam preterao sa stezanjem, ali eto....
Naravno, u Hobby King-u nisu imali na stanju, pa sam počeo da razmišljam o varijanti da mi strugar napravi, nov. U ovom slučaju ne mogu okrenuti motor, da bih koristio drugu varijantu za montiranje. Nakon par poziva upućenim prema kolegama modelarima, nađem jedan u Vršcu. Neša da istog dana spakovao i poslao.
Namontirao sam ga na motor, a sa stezanjem matice, spinera, ovaj put sam bio još nežniji, pažljiviji
Samim tim, model je bio spreman za test let...
Prvog vikenda juna meseca, uslovi su bili idealni za test let modela
Malo jači vetar nije bio razlog da ne poletim model. Pista sređena, trava kao tepih...
Prvo sam ga malo taksirao po pisti, a malo i zaleteo, da vidim da li ima tendenciju da vuče na stranu
Kao svaki WWII ptica, i ovaj zahteva asistenciju sa kormilom pravca radi ordžavanja pravca poletanja. Rep dosta brzo izdigne sa tla, i lako se odlepi od zemlje. Prvo sam napravio par krugova, da vidim kako se ponaša.
Model nije brz, stabilan je u svim režimima, tako da čak i na 50-60% gasa nema bojazni da će da padne
Naravno, u zaokretima ne sme da se preteruje sa minimalnom brzinom, jer ako slučajno propadne i ako nemate dovoljne visine, teško da će se izvući
Vrlo je poslušan, baš kako mi je i kolega, prethodni vlasnik rekao
Sa 6minuta u vazduhu je potrošio 60% od baterije, tako da to je neko realno vreme za letenje sa jednom baterijom. Inače kombinacija motora, ESC-a, elise i S baterije daje snage od 400W.
Sletanje kao po pravilu, bez ikakvog iznenadnog ponašanja
Zadovoljan sam sa ponašanjem modela, biće jedan od stalnih učesnika na aerodromima, livadama
Septembar, 2021. model opet na aerodromu
Malo poziranja sa manjim bratom
Odavno smo ukoračili u sezonu 2023. i tek krajem prošle sezone su mi stigle nove baterije 5S 4200mAh. Trećeg vikenda februara se ukazala prilika da ga iznesemo na hipodrom, kraj Bečeja.
U međuvremenu je dobio i broj veću elisu, APC 16x10. Mogu reći, da mi se još više dopada ponašanje i brzina sa ovom elisom
Duvao je poprilično jak zapadni vetar, što je baš poprečno na pravac poletne-sletne staze.
Pripremao sam se za sletanje, skinuo sam malo gas i krenuo u predzadnji zaokret, kad u jednom momentu vetar iznenadno baci model na drugu stranu, na sekundu sam izgubio orijentaciju i položaj modela, i dok sam reagovao, model je već bio posađen
Motor je nestao i zemlju. Bukvalno, pokopao se.
Za sad, povadili smo elektroniku iz njega i do daljnjeg čeka priliku da ga uzmemo u rad...
Skoro da smo pri kraju sezone 2024., i konačno, mališan je postavlljen na radni sto. U prvom koraku pričvrstio sam sredinu krila, da ne bi došlo do neželjene pomeranja uglova
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése