Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Na dnu stranice imate modifikovanu anketu, pogledajte, glasajte ...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* O radovima na modelu Stuka pročitajte ovde ...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2017 ...
* Nov međuprojekat, Air Tractor ...
* Nov model u floti, Sundowner ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2017 ...


2012. febr. 17.

Kyosho Spree Sports M36 gp

Pre neki dan u moj hangar je stigao model Kyosho Spree Sports M36. On je malo veći model od Spree Sports M24, raspon krila je 1200mm. Ovaj model sam dobio u zamenu za Zero, i kompletan je.


Motor mu je Thunder Tiger GP-18 od 3 ccm
Model je potpuno nov, još ni jednom nije bilo u vazduhu. Motor je tek razrađen, sa dva rezervoara goriva. Da li će model da poleti u mojoj floti ili ne, to ću tek da vidim na proleće. Ja nemam neke posebne planove sa modelom, ovaj bi mi bilo svakako dva koraka unazad u RC temi. Ostaje mi da ga prodam ovakvog, ili da ga konverujem u elektro varijantu. 
Kako ste već mogli čitati u temama iz prošle godine, još i ne tako davno, imao sam Spree M24 u floti, sa elektro setapom. Taj model je bio vrlo dobar, letne karakteristike su mu bile vrlo dobre. Predpostavljam da je i ovde isti slučaj, ali o tome ne mogu napisati ništa sve dok ne poletim model.
Što se tiče konstrukciju modela, veran je Kyosho kvalitetnu. Odrađen je vrlo lepo, a neki delovi su ojačani, baš kako i treba da bude na jednom niskokrilnom trener modelu te klase od 1200mm raspona krila.


Unutrašnji deo trupa je skroz isti, čak i dva servoa repne komande se nalaze na mestu kao kod mlađeg brata, dok za elerone poseduje jedan servo koji je ugrađen u sredinu krila

Stajni trapovi su od deblje čelične žice, točkovi su malo veći i gumeni su, a umesto zadnjeg točka ima samo mala žica, na čemu model samo klizi





















Ovih dana ću malo da se pozabavim sa modelom, pa ću napisati još po koju reč...
Dok sam radio na drugim modelima, i na ovom sam namestio sve što sam smatrao potrebnim, i čekao sam malo lepše vreme da upalim motor na njemu. Juče se ukazala prilika za to. U prisustvu kolege Ervina i Karolja, uspeli smo da upalimo i da malo doštelujemo motor
Pošto mi je ova prilika bila prva da upalim jedan SUS motor na modelu, nije mi bilo svejedno. Bilo je tu da se ispraznio rezervoar, ili se ispraznila bateija iz grejača svećice... Nije ni čudo, kako sam rekao, ova mi je bila prva prilika... Na kraju, sve je radio podmazano, bez ikakvih poteškoća...
Merili smo i obrtaje motora, u početku, pre štelovanja, na ler gasu je bio oko 5000
dok na punom gasu oko 9500
Kad smo doštelovali motor, i radio lepo, kako treba, obrtaj je bio preko 10.000...
Evo i jedan kratak video o testiranju motora
Pogledao sam uputstvo, i tamo piše za maksimalni obrtaj motora od 18.000 u minuti . Izgleda da će morati da padne još jedno štelovanje pre nego što poletim model.


I ako nisam imao nameru da poletim model, sad jedva čekam da ga iznesem na Zalivno polje, i da ga ipak poletim

Ovog vikenda sam opet malo upalio motor. Temperatura je bila dosta bolja u odnosu na od pre dve nedelje, pa sam ga malo doštelovao. U jednom momentu se malo promenio zvuk motora. Kad sam pogledao ispod modela, tamo je bio parče od zaptivača auspuha...
Ovih dana sam bio u kontaktu sa g.-dinom Radovanom iz Pančeva, i rekao sam mu kako sam prošao. Iskoristio sam priliku da ga pitam za savet, da šta je sad rešenje, sa čime mogu zameniti zaptivač. Čovek mi je izašao u susret, i još tog dana poslao poštom parče materijala ( dvostrani vitroplast ) kojeg mogu koristiti kao zaptivač. Radovane, hvala!!!
Danas sam model vratio na radni sto 
 


















Skinuo sam auspuh sa motora. Tu se tačno vidi šta je problem
Kako se pokidao zaptivač, nemam pojma...
Izmerio sam veličinu grla i nacrtao sam na ploču. Probušio sam malu rupu, da bih mogao provući testericu i da isečem unutrašnji otvor

 Finu obradu sam odradio sa malom turpijom, i često sam proveravao da ne bih preterao sa veličinom otvora















U međuvremenu izbušio sam dve rupe, gde prolaze šrafovi, i na kraju zaoblio sam ćoškove ploče















Postavio sam auspuh, da vidim kako naleže

Pošto prodajem model, svake nedelje sam ga upalio malo, da se redovno razradi, i čekao sam momenat kad da poletim model. 19.maja Karči i ja smo ičli na Čenej da letimo, pa sam poneo i Spree-a.
Dok smo čekali kolege modelare iz Novog Sada, sastavio sam model. Sastavljnje podrazumeva fiksiranje krila na trup sa dva šrafa, treba da se poveže servo kabel od elerona sa prijemnikom, da se prikopča prijemnička baterija i da se napuni model sa gorivom 5% nitrometan
Nisam smeo sam da poletim model, ovaj model mi je prvi što treba da poletim, a da leti sa SUS motorem. Kad je stigao Mirče, pregledali smo sve još jednom
Taman dotle i vetar se smirio, znači došao je trenutak istine :)


Polako sam ubrzavao model, da vidim kako se ponaša. Kad je dobio potrebnu brzinu, posle nekih 9-10m sam se odlepio od zemlje. Napravio sam par krugova, o tome na žalost nemam snimak. Napravio sam i par prilaza za sletanje, da vidim kolika je ta brzina sa kojom model stabilno sleće. Sletanje sam obavio isto bez problema, sa oduzimanjem gasa model je gubio na visini i jako lepo dotaknuo zemlju 






Utisci su vrlo pozitivni. Kako sam i očekivao, model leti lepo, stabilno, znači ni za jednom početnika neće praviti probleme. 
Kako sam pisao, prodajem model pa sam poneo sa sobom na RC LETENJE BEOGRAD 2012., što je bila održana 20.maja. Tamo nisam uspeo da prodam model, ali juče mi se javio Dule iz Tomaševca (negde kod Zrenjanina) da bi kupio model. Još tog dana uveče je došao do Bečeja, upalili smo model, pregledao je sve. Posle sam mu pomogao oko nameštanja modela na njegovom daljinskom. Znači 21.maj 2012. negde u kasnim satima, model Kyosho Spree Soprts M36 je odleteo iz moje flote i mog hangara, posle 3 meseca...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése