Tokom III. AmperParty RC skupa 2016. godine, videli smo ovog malog lepotana od 1200mm. Još onda smo rešili da jednog dana napravimo i mi jedan.
Par reči o pravim avionima, istoriji Fokker Dr.I
Fokker Dr.I je nemački lovački avion. Prvi let aviona je izvršen 1917. godine.
Najpoznatiji trokrilni lovački avion Prvog svetskog rata. Odlikovao se velikom pokretljivošću i brzinom penjanja. Na njemu je leteo i poginuo vazdušni as Manfred Von Richthofen.Najveća brzina u horizontalnom letu je iznosila 170km/h. Praktična najveća visina leta je iznosila 5000 metara a brzina penjanja 345 metara u minuti. Razmah krila je bio 7,19 metara a dužina 5,77 metara. Masa praznog aviona je iznosila 406 kilograma a normalna poletna masa 586 kilograma. Bio je naoružan sa dva mitraljeza LMG 08/15 Spandau kalibra 7,92 mm.
U kutiji imate sve potrebne laserom isečene delove, šarkice, šrafove, čelične šipke za stajni trap i uputstvo za sastavljanje
kerenuli smo sa sastavljanjem trupa
Dok se sušio lepak, zalepili smo točkove, koje su isto od balze
Delovi su vrlo precizno isečeni, lepo legnu na svoja mesta
Firewall se sastavlja od više sloja špera. Prvo sam spojio manje delove
Ležište, komora baterije sluzi ujedno kao i ojačavanje prednjeg dela trupa
Kad sam skinuo štipaljke, mogao sam ga fiksirati na trup
Sledelo je lepljenje polurebara, letvi, klupice za servoe
Umesto repnog točka, u ovom slučaju ide klizač. Isto se sastavlja od više delova
Na red su došli i letve od balze, koji idu na stranice trupa
Kao trup, i krilo ima redosled sastavljanja
Rebra su precizno isečena, samo treba da se obrati pažnja na odstojanje.
Srednje krilo, isti koraci, rebro po rebro i fiksiranje
Gornje krilo, takođe
Kod gornjeg krila morao sam da modifikujem dva rebra. Tačnije, da dodam ojačanje koje će biti na gornjoj površini. Razlog ovog koraka ću da napišem tek na kraju kad će model biti skroz sastavljen
Između točkova ide četvrto, malo krilo
Nakon probe, mogao sam da ga odšmirglam
Fokker Dr.I nema vertikalni stabilizator, samo kormilo pravca. Isto se sastavlja od više delova
Horizontalni stabilizator je spečifičnog, trouglastog oblika. Do sada jedan od najzanimljijivih za sastavljanje
Ne mogu da ne napišem opet, mada vidi se i na slici, spojevi su vrhunski odrađeni. Rebara legnu bez ikakvih poteškoća ili potrebe za dodatnim šmirglanjem
Horizontalni stabilizator i kormila dubine je tako izmišljen da se napravi dva ista pa se zalepi jedan na drugi
Nakon što se osušio lepak, mogao sam da ga sastavim da vidim na čemu sam
Šta da vam kažem, vrlo mi se dopada
Pre par dana se pojavio jedan naš poznanik da ga interesuje jedan ovakav aviončić. Pošto njemu treba što pre, i neće da ga leti već samo da ga okači na plafon lokala. Znači od ovog momenta smo ga radili kao maketu, ne ugrađujemo kućišta za servoe, servo linkove, šarkice i opremu potrebno za letenje.
Kao i uvek, ponekad sastavim model da vidim dokle smo došli sa njim
Drvenarija je skoro gotov, još su ostali fine obrade napadnih ivica i detaljan pregled pred presvlačenje monokotom
Nakon razgovora sa naručiocem ko je u međuvremenu rešio da model ne bude crvene boje već žute, presvlačujemo ga sa odgovarajućom folijom
Korak po korak, deo po deo
Dok je Erika presvukla trup, ja sam presvukao elerone i ofarbao sam upornice, delove gde se fiksiraju upornici
Nestrpljivo sam čekao da ona završi, da vidimo kako izgleda sastavljen,u žutoj varijanti
Nije loša kombinacija, ali svoj ću raditi ipak u crveno. U međuvremenu sam rešio i točkove,
i mogao sam da krenem sa sastavljanjem
Sledelo je montiranje kapotaža i još par fotki, van radionice
Na kratko, model se vratio na radni sto.
Kao što se vidi i na slici, namontiran je "motor", namontirana je elisa i oko pilotske kabine dodat je gumeni okvir
Nakon dogovora sa vlasnikom kafića Baron, odneli smo model da ga okačimo na plafon
Po koja fotka ispred lokala
Montiranje na plafon smo odradili Zoran i ja
Bilo nam je čast i zadovoljstvo raditi na ovom modelu. Veliko hvala Zoranu na ukazanom poverenju!
================================================
⇒ Foto album ⇐
=====================================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése