Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2020. aug. 6.

Arrow - Hangar9



Trener model Arrow je proizvod dobro poznatog proizvođača Hangar9


Raspon krila: 1600mm
Dužina trupa: 1334mm
Poletna težina: ~2600g.
Početkom jula meseca nam je dostavljen model, radi kompletnog sređivanja. Sa vlasnikom smo se dogovorili šta treba da se uradi, rok isporuke je bilo 90 dana. Pre neki dan mi se javi čovek, da zbog ozbiljnog i opravdanog razloga odustaje od dogovora, ali pošto smo već naručili foliju (trebali smo presvući ceo model sa drugom bojom folije) i neke delove (konverzacije na elektro pogon), ostavlja nam model. Prihvatio sam predlog, jer kako kaže, neće imati vremena za letenje, te kod nas će biti u boljim rukama i bar neće visiti sa plafona. 

Iako Arrow ostaje u našem vlasništvu, nastavljam/nastavljamo radove na modelu, da ga sredimo, kompletiramo. Znate već, ja uvek volim, ako je moguće, dizajn ostaviti takav, kakav je izašao iz fabrike. Pošto je folija u relativno dobrom stanju, nema potrebe da se oguli i da se stavlja nova. 

Kod prethodnog vlasnika, model je imao fabrički glow motor, a to se vidi i na požarnom zidu.
 

Unutar trupa je nešto rađeno, ali nije mi bilo jasno zbog čega?!

Vertikalni stabilizator je fiksiran samo sa šrafovima. To po meni nije dobra ideja, pogotovo kod ovih veličina. Nema potrebe da se razmontira prilikom transporta ili skladištenja.
U međuvremenu sam došao do saznanja da je model bio i kod kolege Nedeljka u Bačkoj Palanci


Dakle, ima posla, ne malo, ali na kraju će biti odličan trener model.

Odavno smop se ukoračili u sezonu 2023., i tek je sad model došao na red. Kolega Nedeljko mi je dao još jedno krilo, kojeg je on oštetio, i počeo je da ga popravlja, ali kad je prodao avion, odustao je. 
Iz krila sam izvadio mehanizam za pokretanje elerona, i u potrebnom uglu zalepio sam dve strane


Neka rebra cu bila puknuta, njih sam ojačao, ulepio sam letvice na koje nalegne okvir od poklopca servoa za elerone i flapsove



Sledelo je presvlačenje



Horizontalni i vertikalni stabilizator nisu ulepljeni u trup, već ih drže dva šrafa, što i nije loše rešenje. Skinuo sam da vidim da li je sve u redu, jer mi se činilo da imaju malo većeg lufta, što nije baš najbolje.



Iza prednjeg trapa, na donjoj površini je dolepljena folija. To sam skinuo i ostaviću otvor jer tu je pristup šrafovima koji fiksiraju konzolu motora na požarni zid. Na isto mesto idu i čičak trake za fiksiranje baterije, tako da moram imati stalni pristup



Još pre par nedelja smo se dogovorili sa kolegom Nedeljkom, da preuzima Kyosho Cub, ali bez elektronike. Njega sam ispraznio



Istu elektroniku sam ubacio u avion Arrow


Nakon skoro tri godine, od kad nam je avion ostavljen, došao je momenat da ga poletim. Predveče smo izašli do hipodroma, uslovi bili više nego idealni


Motor ima snage na pretek, težina aviona je 2820g., a motor vuče 2800g. 



Sa ponašanjem aviona sam više nego zadovoljan, mada na neki način i očekujem od Hangar9 proizvoda da bude bez primedbi. Težište je na dobrom mestu, za dodatnim trimovanjima nisam imao potrebe.



Zaokreti su tačni, čak ni na manjim brzimana nema tendenciju propadanja, ipak, radi se o odličnom trener modelu. 


Nakon 6 minuta letenja u raznim režimima, iz baterije je falila oko 38%, tako da sa baterijom LiPo 4S 4200mAh ima oko 8-9 minuta laganog leta. 

Motor: 3548-1000kV 
ESC: Turnigy 80A 

Izvolite i snimak o prvom letu u mojim rukama (drugi deo snimka)


================================================

Tokom sezone 2023, kad god sam imao lufta između projekata, radio sam na tom krilu, kojeg mi je dao Nedeljko. Otom ste već mogli čitati u ovoj temi. Nedavno smo se ukoračili u sezonu 2024 , i došao je momenat da završim i drugo krilo za Arrow. Nabavio sam servoe i mogao sam da ih ugradim...




Nakon nameštanja otkolona, avion je bio spreman za ponovni test let



Nedelja, pred ručak, hipodrom kraj Bečeja. Blagi južni vetar, taman u pravcu "piste" za poletanje i sletanje. Pred poletanje, još jedna kontrola težišta


Ponašanje skoro isto kao sam origilanim krilom, sa tima da tu sam mogao da skinem malo expo vrednost. Eleroni su manji, imaju veći hod, ali ne volim kad je ponašanje aviona lenjkast u zaokretima






Pri poletanju nisam primetio razliku oko ponašanja, iako je flaps bio spušten do nekih 30 stepeni. Motor je jak, u svakom slučaju se odlepi sa tla nakon 3 metara




Kad sam skroz spustio flapsove, onda sam morao malo korigovati sa kormilom dubine, a i dodavati gas. 


Sletanje kao po propisu, dosta sporije nego sa krilom bez flapsova. 


Sa ponašanjem sam zadovoljan, ispunio mi je očekivanja i vredelo je truda i rada, da drugo krilo ima manje elerone i ugrađene flapsove




Avion je prodat sredinom marta 2024-te godine, jednom poznaniku, ko je već kupovao model od mene.

U sastavu flote: 2020-2024
================================================


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése