Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2019 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2018 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2019 ...




2019. febr. 19.

DH.82 Tiger Moth

U ovoj temi ću da pišem o modelu DH.82 Tiger Moth. Proizvođač ovog classic model-a je dobro poznata firma BMI iz Belgije. Oni rade niz klasičnih modela, neke za zatvorene prostore, neke za vani
Pre nego što nastavim temu, da se vratimo malo na istoriju pravog aviona de Havilland DH.82 Tiger Moth

De Havilland DH.82 Tiger Moth je dvokrilni dvosed avion za osnovnu letačku obuku pilota mešovite konstrukcije, pretežno od drveta i platna, sa neuvlačivim klasičnim stajnim trapom. Proizvodio se u Velikoj Britaniji u fabrici De Havilland Aircraft Company.
Avion u Muzeju Vazduhoplovstva nadomak aerodroma Nikola Tesla
Prototip ovog aviona za osnovnu obuku pilota poleteo je 26. oktobra 1931. godine. Ubrzo je uveden u pilotske škole RAF-a, a potom i u civilne aeroklubove. Sem u Engleskoj, Tiger Moth proizvođen je po licenci u zemljama britanskog Komonvelta i u Kanadi, Norveškoj, Švedskoj i Portugaliji, a 200 aviona isporučeno je 1942. godine Amerikancima koji su ih koristili pod oznakom PT-24. Do 1952. godine, kada je prekinuta proizvodnja, ukupno je napravljeno oko 8.000 komada u raznim verzijama koje su se prvenstveno razlikovale po znazi motora.

Da se vratimo našem mališanu...
Model je uz asistenciju dvoje prijatelja stigao iz Austrije. Model je nov, samo delimično je sastavljen
Uz model sam dobio osim svih potrebnih sitnica za sastavljanje i dosta rezervnih delova kao i nalepnice
Sastavljanje je relativno jednostavno, ali treba obratiti pažnju na sitne ali važne detalje. Na prvi izgled ne izgleda loše
Krilo i trup su konstruktivna od balze sa potrebnim ojačanjima sa delovima od karbona. 
Model sa rasponom krila od 880mm i dužinom trupa od 650mm nije impozantan, ali zato je presladak 1/12 skala model. Bez rastavljanja može da se transportuje i da se okači na zid.

U prvom koraku sam nalepio repne površine. Pre nanošenja lepka uvek skinite foliju sa površine gde ide lepak
Pošto se radi o laganom modelu, nema potrebe za posebnim ojačanjima. Na vertikalnom stabilizatoru ima dva jezika koje prolaze kroz horizontalnog stabilizatora i duboko ulazi u trup. To je sasvim dovoljno za fiksiranje. Prilikom fiksiranja OBAVEZNO obratite pažnju da horizontalni stabilizator zatvori 90°, takođe i vertikalni stabilizator isto da zatvori 90° u odnosu na horizontalni stabilizator. Ako tu pogrešite, posle morate da odsečete zalepljene delove i da ispravite grešku. Najgora varijanta je ako ne primetite pa poletite model i vidite da nešto ne valja
Servo horn-ovi precizno su isečeni i trebalo je ih ulepiti na svoja mesta
Došao je red da se reši fiksiranje servoa. Uz model stižu i okviri za servoe,
ali fiksiranje u trup ostaje da reši svako na svoj način
Dok se sušio lepak, sa kormile pravca sam skinuo klizač. Ne volim kad je kormilo pod pritiskom, pod opterećenjem
Na kraj trupa sam napravio malo ležište i tu sam ga ulepio. Tako se rastereti kormilo pravca prilikom taksiranja 
Sastavio sam centralnu konzolu krila, i namontirao sam krila sa svim kanapčićima za fiksiranje

Nastavak teme, sledi...


ž

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése