Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. nov. 3.

Krilo za elektro jedrilicu


Kad smo se preselili i ispunila mi se želja da imam jednu prostoriju za ovaj prelep hobi, samim tim sam dobio i volju da napravim neki ozbiljniji projekat. Do tog momenta sam radio samo neke sitne popravke, prepravke, barem što se tiče modela od balze. Sedeli smo par nas u radionici i pričali uz kaficu. Nabacio sam temu o pravljenju nečega. U tom momentu nisam znao šta bih da radim, šta bih da pravim, ali hteo sam da proširim kako znanje, tako iskustvo u pravljenju nekog modela. Brzo smo se odlučili da je najbolje za mene, da napravim za početak jedno krilo sa eleronima za malu elektro jedrilicu. Pregledao sam katalog rc modela, da vidim šta bih mogao da napravim



Odluka je brzo pala na raspon krila od 1600mm...

Radove sam počeo sa crtanjem 



Ervin mi je odštampao profile, na centroplanu je profil AG24, a na uškama AG25



Crte profila sam nalepio na šper radi lakše obrade balze


Isekao sam balzu od kojeg sam pravio rebra



Šablone rebra sam probušio gde prolaze dve čelične iglice, na šta sam posle navukao isečene letvice od balze



Obradu rebara centroplana sam radio po receptu starih majstora, na krajevima šabloni, a između, letvice od balze, a višak balze sam otklonio pomoću testerice



posle sam nastavio sa šmirglom


Kad sam došao do ivica šablona, pomoću lenjira sam proveravao površinu rebara, da ne bude ispupčenja ili udubljenja



Na kraju sve to je izgledao ovako


Isekao sam karbonski cev za ramenjaču


Pomoću male "home made" alata sam odradio oblik izlazne ivice


na mestima gde dolaze rebra, malo sam ga usekao


Na rebrima sam napravio rupice gde će da prolazi kabel od servoa


Na karbonski cev sam navukao rebra, i sastavio da vidim kako sve to izgleda


Na izlaznoj ivici je trebalo još malo dorade što je odradio moj pomoćnik i glavni nadzornik, Ervin 



Na kraju sam opet sastavio i sve zalepio


Sa ovim sam centroplan delimično i završio. Na uškama princip rada je bio isti, jedino što se rebra sužavaju, pa opet pomoću dva šablona sam šmirglao. Posle sam sve poređao i zalepio 




Posle sam odradio i drugu ušku



U sledećem koraku sam napravio plankove za centralni deo centroplana i  terminezone na uškama


Centroplan i uške sam skratio na meru 


U uškama, na rebrima sam isekao mesta za servoe. Isekao, i zelepio sam mali okvir od špera na šta ću šrafiti servo, a služiće i za pojačanje rebra



Pošto nameravam da napravim još po koje krilo za jedrilice, od dve daske sam napravio jedan stalak, što će mi biti od pomoći oko preciznog sastavljanja i lepljena centroplana sa uškama.



Uvukao sam produžne kablove, donji, centralni deo centroplana sam plankirao. Ulepio sam i rebra koje spajaju centroplan i uške



Napadne ivice i krajeve krila sam grubo ošmirglao





Elerone ću lepiti sa folijom, pa sam okosio letvicu gde dolazi eleron


Krilo sam zalepio, sledo je izrada elerona




Napravio sam elerone, i male nosače na šta ću da našrafim poklopac zbog lakšeg prilaza servou. Nosače sam tako napravio da kad stavim poklopac biće ravan sa površinom



Sa staklenom tkaninom sam ojačao sastave centroplana i uške, kao i plankiran deo centroplana, i ugradio sam servoe




Sledelo je presvlačenje krila sa monokotom



Ovo krilo sam počeo da radim po preporuci, imao sam dosta muke sa njim, neke stvari sam morao doraditi, preraditi. Mislio sam da ga nikad neću završiti... Ali ipak, nisam ja tog tipa ko lako odustaje, pa na kraju je ispao ovako


Presvukao sam elerone, i nalepio ih na krilo



Na kraju sam namestio servo linkove, i namestio sve na daljinskom, pomoću Ervina proverili smo težište  i izmerio sam model. Poletna težina će da bude 647g.






Konačno, 19.-tog maja, na Čenejskom sportskom aerodromu poleteo sam jedrilicu sa ovim krilom. Paaa, nije me nešto oduševio. 


To sam znao da neće biti spor, i da neće satima ostati u vazduhu, ali... Ne znam, utisci su onakvi...


Jedrilica je prodata za jednog Beogradskog modelara, sezone 2012.


U sastavu flote: 2009-2012

========================================

Foto album

============================================================

2 megjegyzés: