Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. nov. 3.

Elektro jedrilica

                                      

Evo, da predstavim moj prvi, malo ozbiljniji model. Kako i u naslovu piše, radi se o elektro jedrilici, sa rasponom krila od 1500mm. Model je preleteo u moj hangar sad već "davne" 2009. godine. Konstruktor modela je bio čika Đurika, moj učitelj letenja. Trup je nabavljen od jednog proizvođača iz Kikinde, a krilo i repne površine je napravio čika Đurika. Jedrilica ima samo kormilo dubine i kormilo pravca. Na ovom modelu sam napravio "prve" korake što se tiče letenja... Prvo sam ga samo leteo na većim visinama, pa posle polako naučio kako se sleće i na kraju kako se i poleće, kako se baca iz ruke...



O ovom modelu nemam puno slika, u to vreme još nisam imao naviku da slikam model, da pravim fotke kad smo na terenu...




Navika mi je da svaki model, pre nego što da poletim, proverim pokretne površine, da li sve funkcioniše kako treba. Tako sam radio i kod ove jedrilice. Jednom prilikom ja dao pun gas, jedrilicu pustio iz ruke, i posle par sekundi sam shvatio da nemam kontrolu nad kormilom dubine. Jedrilica napravio jedan lep "loop" i završio sa nosom u zemlji. Rezultat je bio sledeće:



Trup se rascvetao, motor je rasturio bateriju, servoi su se isto oštetili od sile udarca, kao i napadna ivica krila kod spoja sa trupom... Na sreću, repne površine su ostali u komadu. Povadio sam sve iz trupa, i pregledao komponente. Krilo je odneo čika Đurika, on ga je popravio. U to vreme još nisam znao skoro ništa o obradi balze, i šta treba da se uradi u takvim slučajevima, kako se popravlja model.
U oglasima sam našao jedan trup koji je odgovarao za ova krila. Repne površine sam "presadio" na nov trup, i ugradio sam elektroniku. Pošto je već bilo sve razmontirano, iskorostio sam priliku da malo poboljšam performanse jedrilice, pa je dobio i nov motor, ESC, alu spiner i uz motor odgovarajući propeler. Evo, kako je jedrilica izgleda posle popravke, prepravke:




Poletna težina jedrilice sa baterijom 1700 mAh 3S je 639 g.



Sa ovom jedrilicom sam učestvovao i na
F5J  SUBOTICA KUP 2010 i postigao sam III mesto, bronzanu medalju



Iz našeg tima, pored mene su učestvovali čika Đurika, i Ervin





Nakon godinu dana, trup jedrilice je dobio još jedno krilo. Raspon krila je 1600mm i ima elerone. O izradi krila možete čitati ovde


Pošto mi je letelica postala dosadna, rešio sam da ga prodam. 

U sastavu flote: 2009-2012.

=========================================

Foto album

You Tube snimci:


===========================================================

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése