Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Na dnu stranice imate modifikovanu anketu, pogledajte, glasajte ...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* O radovima na modelu Stuka pročitajte ovde ...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2018 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2018 ...




2016. szept. 6.

Vought F4U Corsair

Tokom godišnjeg odmora u Italiji, kolega Silvester mi poklonio njegovog bivšeg Corsair-a. 
U njegovu flotu je već stigao kao polovan, on ga leteo, a sad je model preleteo kod mene. 
Vidi se da je model leteo, i to ne malo, pravi je borac. Treba da se sredi malo i posle može opet na nebo. 
Razmah krila je 1100mm, dužina trupa sa spinerom 870mm, ima glow motor O.S. Max LA25.

Izvršen je pregled modela
Biće posla na kormili dubine, i na samom izgledu modela. 

Za početak rešim polugu za servo kormile dubine, pa ću ga upalilti. Ako motor lepo radi onda ću ga i poleteti. 
Da li model ostaje u ovakvom stanju ili ću napraviti kompletnu restauraciju, još nisam se odlučio.

Odluka je pala, u prvo korako malo sredim, odnosno sredimo model, da vidimo kako leti...

Postavio sam redosled popravke
Očistili smo repni deo i krenuli smo sa radovima na modelu
Prvo sam ugradio čeličnu šipku i "zvono" da bih mogao povezati kormilo dubine sa servom
Trebao sam ugraditi dva servoa
Jedan za kormilo dubine, a drugi za gas. Kod bovdena od servoa do motora nije bilo nikakvog nosača, što sam isto ulepio
Skinuo sam kapotaž, kojeg sam morao lepiti zbog jedne pukotine
Dok sam ja pregledao motor,
lepša polovina, Erika je oribala krilo i pregledala je šta treba tamo da se uradi
I tu je bilo malo posla...
Nakon nabavke goriva, pokušao sam da upalim motor na modelu
Još treba da se namesti ler, i "kriva" gasa na daljinskom, ali o tom potom...

Napravio sam klupicu za bateriju i prijemnik
Nakon još jednog pregleda konstrukcije i elektronike, namestio sam otklone i težište modela

Vikend, sunčan dan sa dosta vetra, meni ne da đavo mira, otišao sam do Čeneja. Nakon sat vremena zezanja, uspeo sam da upalim motor na modelu
Napravio sam par krugova na pisti, da vidim kako reaguje na komande
Okrenem ga prema vetru, polako dodajem gas, malo korigovanja sa kormilom pravca i on poleti bez problema. Leteo sam par krugova, model se lepo ponašao. Pošto sam bio dosta nisko, hteo sam malo da ga "popnem", kad se u jednom momentu ugasi motor. Ja mislio da ga ispravim i da ga sletim gde stignem, ali od toga nije bilo ništa
Model je pao kao cigla
Na licu mesta brz pregled modela, loma, oštećenja
Pokupili smo delove i sledelo je analiza pada modela
Iako ne volim "glow" motore, sviđao mi se ponašanje ovog mališana.


Saniranje modela

Plan je bio, da nakon par letenja, kad dođu zimski dani, onda detaljno pretresemo model. Sad moramo to svakako uraditi.

Radove smo počeli sa skidanjem folije sa krila
Povadio sam točkove, servoe
Delimično očišćen je folija sa krila
Nakon par meseci stajanja, model je opet na radnom stolu...
Detaljno sam pogledao šta treba da se uradi ali neprijatno sam se iznenadio. Ulje iz izduvnog gasova je "odradio" svoje. Na nekim mestima je probio foliju. Na tim mestima jako teško se lepi nova folija, te rešio sam da na kritični mestima preplankiram model
Radove sam počeo na krilu. Bilo je tu već i starih saniranja, što ruku na srce nije bilo lepo odrađeno, a zadobio je lomove kad je pao kod mene zbog kvara motora.
Dok sam ja krpio krilo, i postavljao nove plankove, Erika je skidala stari, nauljeni plank sa trupa.
Bilo je tu dosta posla, ali za mene je svaki model vazan, tako da ako već radim na njemu, onda ću odraditi kako treba...

Krila skoro završen, još fali lezište glavnog trapa
Na trupu su isečeni oštećeni delovi, urađene su neke sitne modifikacije
Ulepljen je blok od balze, u koje idu matice. Tu se fiksira krilo pomoću dva šrafa
Na trup sam vratio plank
Na nekim mestima je bilo ponekih pukotina, to sam isto sanirao
Fiksirao sam lezište stajnog trapa
Radi ojačanja, ulepio sam blokove od balze
Dok se sušio lepak, obradio sam površinu trupa
Pošto model dobije drugu boju, a folija oko pilota je bila dosta ofucana, rešio sam da ga zamenim
Nanešena je nova osnovna boja
Na kormilu pravca šarkica je probila balzu, to sam isto sanirao
Nakon što sam sanirao sve oštećene delove na trupu i na repnim površinama, počeli smo sa spresvlačenjem modela
Kako se vidi i na slikama, model je dobio sasvim drugu kolor šemu. Razloga ima više, ali najveći je da skoro svaki Corsair je plave boje. Ovaj put nisam u tolikoj meri kopirao prave Corsair-e. 

Kolor šemu smo potrefili, samo tako. Nije bilo jednostavno, ali rešili smo
Dok stignu dekali i linije neke, Erika radi na farbanju kabine i kapotaza
Nakon postavljanja brojeva i tanke linije

sledelo je rešavanje kapotaza
Pošto je prethodni dosta bio oštećen, kolega Karolj iz Novog Sada je napravio nov. Lepo ispalo

Dok je Erika radila na kapotazu, ja sam vratio servoe u krilo i trup, nalepio sam srednji deo krila, i napravio sam klupicu za bateriju i prijemnik
Završetak trupa, mali konusni deo od plastike je bio oštećen. Nikako nisam mogao da ga lepo poravim, a problem bi bio i farbanje u crveno. Napravio sam drugi deo od balze
Nakačio sam model na wattmeter
D3530-1100KV + 30A + 4S + 9x4.7 = 348W

Po preporuci kolege, ipak ide 3S baterija i elisa 10x5. Sva merenja pokazuju da će biti dovoljno. Model je spreman da ide na aerodrom


Nastavak, sledi... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése