Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2024

2016. aug. 4.

Polikarpov Po-2


Polikarpov Po-2 je Sovjetski avion kojeg su proizvodili 1929.-1953. Koristio se u mnogo država, tako i kod nas, u bivšoj Jugoslaviji. Jedan primerak imate i u Muzeju Vazduhoplovstva kod aerodroma Nikola Tesla, nadomak Beograda


Ima ga i u muzeju Reptár u gradu Solnok (Mađarska)


Opširnije o ovim aviona možete pročitati na


Ovu temu sam napisao i na naš domaći RC forum, gde su stigli različiti komentari, među koji ma je Dragan napisao:

"Gabore vidi ga. 

Ovaj PO-2 je jedan od 7 letecih u svetu. i na njemu je sve original. Imao sam priliku da se popnem na njega i da od ljubaznog vlasnika saznam puno detalja. Restauracija je zapoceta u jednoj Splitskoj garazi da bi kasnije bio prebacen u hangar na Splitskom aerodromu. Nekada je bio u vlasnistvu Aero kluba Zadar i zvali su ga Zadar Expess. Avion ima burnu istoriju , bilo je i prevrtanja i lomljave ali je na kraju ponovo poleteo.  Zavrsen 2014 godine. U obnovu aviona bili su ukljuceni i mehanicari  iz Srbije koji su pomogli oko motora i jos nekih delova za avion. Avion je dobio i novo platno.  

Fascinantno je kako lagano i jednostavno leti, a njegov pilot  se bukvalno igra s njim u letu. Neverovatna masina. "


Evo i kolaž slike o pomenutom avionu


Odštampan plan sam dobio od Zajka uz obavezu da se model napravi i da se pokaže na blogu, forumu. Na žalost umesto 3 strane, samo 2 strane od planova, nedostajali su repni delovi modela. Nedostajuću stranicu sam usput nabavio i krenuli smo u crtanje. Tačnije, kolega, prijatelj Slobodan je krenuo u crtanje i pripremu fajlova za lasersko sečenje materijala. Inače razmera aviona je 1/6 prema pravom.



Nakon uspešnih projekata Pt-19 i At-802 evo našeg trećeg zajedničkog rada.

Odavno smo ukoračili u sezonu 2024. Zbog raznoraznih razloga, ovaj projekat je do sada bio na "polici". Pre par meseci se dogovorimo sa Slobodanom 



da završi crtanje fajlova za lasersko sečenje. Kad sam dobio fajlove, prosledio sam ih Nedeljku, 



on mi radi uslužno sečenje laserom. 


Početkom jula su mi stigli prvi delovi od trupa, vertikalnog stabilizatora i kormile pravca


U prvom koraku, na suvo sam sastavio delove, da vidim da li je sve u redu, da li svaki deo ulegne lepo gde treba. Pošto je Slobodan precizno crtao, a Nedeljko nakon kontrole precizno isekao, sve je u najvećem redu. No ne treba zaboraviti, radi se o prototipu, po potrebi rešavamo, menjamo sve u hodu, tokom radova.

Sastavio sam vertikalni stabilizator is kormilo pravca



Kod sastavljanja trupa, prvo sam zalepio dupla rebra, ojačane delove





Poprečna rebra sam ulepljivao iz tri puta. Prvo sam ulepio prva četriri, gde je trup ravan. Tu sam odmah ulepio klupu za servoe i klupu prijemničke baterije, prijemnika



Kad se stegnuo lepak, nastavio sam sa trupom, na delu gde se već sužava



Na kraj trupa sam ulepio trouglaste delove, i mogao sam postaviti, ulepiti vertikalni stabilizator. Za pravilno postavljanje, koristio sam laser


Ulepio sam i dve letve od čamovine


Kad sam skinuo štipaljke, dolepio sam i ostale letve


Postavio sam kormilo pravca da vidim kako izgleda u jednom komadu



Nedeljko je poslao ostala rebra. Sastavljanje sam nastavio sa horiozontalnim stabilizatorom, kormilom dubine



U međuvremenu su stigli i rebra za sastavljanje krila. Prvo sam sastavio centroplan






Krila sam sastavljao sve posebno











U nastavku, sastavio sam osnovu horizontalnog stabilizatora



Ovako po potrebi imam opciju da skinem horizontani stabilizator sa kormilom dubine. Između pilotske kabine i vetrikalnog stabilizatora postavio sam plankove




Privremeno sam sastavio model, da vidim kako izgleda




Eleroni su u jednom komadu sa krilom, na označenim mestima sam presekao rebra i povadio sam ih iz krila



Ulepio sam letve od balze, na izlaznu ivicu krila kod elerona i na napadnu ivicu elerona. U njih se fiksiraju i šarkice







Pošto sam video da dobro funkcioniše, mogao sam da odradim i na ostalim krilima




Nastavak radova, sledi...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése