Specifičan, ali vrlo lep hobi. Radi se o modelima aviona, helikoptera, multirotora, auta, čamaca, brodova na daljinsko upravljanje. Za mene prvenstveno modeli aviona, izgradnja, popravka, prepravka i letenje istih
Vesti
* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
Visokokrilni trener model od penastog (EPP) materijala, od za nas već dobropoznatog proizvođača Styroman iz Mađarske.
U ponudi je u kit varijanti, pa možete sami sastavljati ili kao gotov avion.
Kit sadrži:
- unapred isečene delove krila, trupa, repnih površina
- razna ojačanja od karbona i špera
- delove za spajanje servoa sa pokretnim površinama
- šrafove metalne i plastične
- fajl sa detaljnim fotkama i link ka snimku o koracima sastavljanja
- lepak set: cianoakrilat + aktivator sprej
Cena za kit sa slike: 15.000,00RSD
Za sastavljanje je potrebno:
- skalpel, čiode
- lepkovi: cianoakrilat + aktivator (najkomotnija i najbrža varijanta za sastavljanje), dvokomponentni, lepak za drvo, UHU POR
- traka za maskiranje (po mogućstvu malo kvalitetniji)
- akrilni sprej, četkica za slikanje (ona tanka, školska)
- magneti 4kom.
- šrafići razni
- sitan alat za sklapanje
- glavni trap + točkovi (uz doplatu, imamo u ponudi)
- zadnji trap + točak, ili žica
Elektronika - preporuka:
- motor: 3530-1100kv
- ESC: 40A
- servo: 4kom mini veličine + 4 kom produžna kabla za servoe
- propeler: 10x6 / 11x5
- prijemnik: sa minimum 4 kanala
- baterija: LiPo 3S 1800mAh - 2600mAh
========================================
SASTAVLJANJE MODELA
NAPOMENA: prilikom sastavljanja, uglavnom sam koristio CA lepak + aktivator sprej
Sastavljanje trupa
Trup je isečen iz jednog dela. U prvom moraku sam izvadio jezgro, kojeg proizvođač ostavlja unutar trupa zbog bezbednosti tokom transporta
Ojačanje, letvu od špera sam prvo probao kako legne na svoje mesto. Kod ploče zadnjeg trapa/klizača sam ga morao malo korigovati (vidi se na video snimku)
Prvo sam namazao spoj, celom dužinom i našpricao sam sa aktivatorom
Ploča glavnog trapa je precizno isečena, a u letvi ojačanju je ostavljeno mesto, gde ulegne
Sa pločom zadnjeg trapa/klizača je ista situacija
Ploču od špera, na kojeg fiksiram motor sam nalepio na prednji deo trupa
Isekao sam višak materijala, tu ulazi ESC i baterija
U gornju površinu trupa gde nalegne krilo, na unapred isečeno mesto ulepio sam ploče od špera, u njih idu matice za šrafove od krila
Između tih ploča sam prosekao trup, tu ulazi prijemnik
U pokopac od baterije sam ulepio 4 komada magneta
Sastavljanje rephih površina
Horizontalni stabilizator i kormilo dubine su isečeni iz dva dela
Na 30mm od izlazne ivice stabilizatora treba da se ulepi ojačanje karbonska letva 3x1mm
Da bi lakše ulepio ojačanje, prvo sam usekao površinu
Koristeći pomoćnu letvu, izlaznu ivicu sa odsekao pod uglom od 45 stepeni
Na sredinu kormile dubine, usekao sam ploču od špera, na šta se našrafljuje poluga od servoa. Važno je, da je u istoj ravni sa EPP penom
Kako kod ostalih aviona od EPP pene, tako i ovde, umesto šarkica koristio sam lepak UHU POR. Kako se koristi, možete da pogledate na You Tube snimku, na kraju teme
Vertikalni stabilizator i kormilo pravca su isečeni iz dva dela
Na 20mm od izlazne ivice stabilizatora treba da se ulepi ojačanje karbonska letva 3x1mm
Da bi lakše ulepio ojačanje, prvo sam usekao površinu
Koristeći pomoćnu letvu, izlaznu ivicu sa odsekao pod uglom od 45 stepeni
Na dnu kormile pravca, usekao sam ploču od špera, na šta se našrafljuje poluga od servoa. Važno je, da je u istoj ravni sa EPP penom
Kako kod ostalih aviona od EPP pene, tako i ovde, umesto šarkica koristio sam lepak UHU POR. Kako se koristi, možete da pogledate na You Tube snimku, na kraju teme
Sastavlljanje krila
Krilo je isečeno iz tri dela, a kao ojačanje koristio sam dve karbonske cevi 1000x5x1mm
U srednji segment, u unapred prosečene kanale sam uvukao karbonski cev i ulepio sam ih
Navukao sam i segmente na kojem su već prosečeni eleroni
Kod lepljenja spoja, treba da se obrati pažnja, da eleroni ostaju bez lepka
Kad sam sva tri segmenta zalepio, karbonku cev sam prelepio celom dužinom
Tu je stigao taj momenat, da pogledam avionče u komadu
Na sredinu krila, na 20mm od napadne ivice i 30mm od izlazne ivice treba da se useku ploče od špera, preko kojih prolaze šrafovi za fiksiranje krila
Iz više uglova sam proverio da li je krilo i horizontalni stabilizator u sredini, označio sam gde prolaze šrafovi od krila
Probušio sam ploče na trupu i ulepio sam matice
Sam kraj trupa sam morao skratiti malo, jer je zapinjao kormilo dubine
Usekao sam mesta za servoe kormila dubine i pravca. Jednu, na 50mm od napadne ivice horizontalnog stabilizatora, a drugu na 100mm
Samim tim, model je bio spreman za farbanje
Prvo sam naneo narandžastu boju u dva sloja
Privremeno sam ga sastavio da vidim gde da stavim crnu boju radi kontrasta
Kolor šema vrlo jednostavna ali opet, interesantna
Kako ste već videli, poklopac trupa gde dolazi baterija i ESC se fiksira pomoću magneta. Magnete ni u ovom slučaju nisam lepio u paru, već i trup sam ulepio 4 kom šrafa za drvo, i za njih se drže magneti
Proverio sam kako stoji horizontalni stabilizator i ulepio sam ga
Isto tako sam nalepio i vertikalni stabilizator
Ulepio sam pločice od špera, na šta ide poluga od servoa, i u krilo sam ukopao mesta za sevoe
Pre nego što sam ulepio servoe, preoverio sam kako funkcionišu
Za lepljenje sam koristio CA lepak + aktivator sprej
Stajni trap (plastični) i točkovi (EPP materijal + felne od špera) nisu u ponudi u kitu, ali kao opcija, može da se nabavi preko nas.
Dvoumio sam se da li da ostavim samo po jedantočak, ali sam ipak duplirao. Nije neka dodatna težina, a znači prilikom taksiranja
Zadnji točak nisam stavio, već sam ulepio sam jedan klizač. Da, dobro vidite, to je kuka od ofingera
Namestio sam otklone, proverio sam težište, unutar trupa sam označio dokle treba da ide baterija i izmerio sam poletnu težinu aviona
TrainAir je spreman za test let
U subotu, 16.03.2024. posle posla se ukazala prilika da izađemo do hipodroma.
Pred poletanje još po koja fotka
Kako sam već više puta pisao, iako znam da je model dobro sastavljen, da su uglovi krila, stabilizatora dobri, da je motor dovoljno jak i da je težište na mestu, imam malo straha u sebi pri poletanju
Uvek, nakon par metara već znam da li je sve u redu sa avionom
Kao i kod ostalih modela, expo vrednost stavim na -60%. Samim tim, dobijem mirno ponašanje aviona pri zaokretima ili tokom poletanja, sletanja. Pošto se radi o visokokrilnom trener modelu, nije neki sportista, ali osnovne aerobatike odradi sve što tražim od njega
Ni u jednom momentu me nije iznenadio, lepo odreaguje sve komande
Sletanje je isto bez tenzije, oduzimanjem gasa, polako, sam se spušta.
Plastični stajni trapovi, sa točkovima od EPP pene i felnom od špera, lepo odrađuju svoj posao
Još jedan odličan avion iz Styroman-ove ponude. Jako sam zadovoljan sa ponašanjem tokom leta
Tokom sezone 2022-2023 već sam imao u floti jedan ovakav Trainer, od istog proizvođača, doduše taj je imao krila od 1500mm, a i stabilizatori su bili malo drugačiji. Konkretno, taj avion je bio prototip, od onda su izvršene sitne izmene na konstrukciji
Ako ste obratili pažnju, kad sam završavao model, namerno nisam nalepio kapotaž. Čekao sam prvi let, da vidim da li ima potrebe da se menja ugao motora. Pošto nije trebalo da radim ništa, mogao sam i kapotaž da nalepim.Onaj put sam koristio UHU POR lepak, jer po potrebi lako mogu da ga skinem
Možda još stavim spiner, mada nemam nekog značaja kod avog aviončića...
Dva dana kasnije, opet sam leteo aviončić
================================================
G&E Aeromodelling workshop: TrainAir, foamy by Styroman - part 1 (Ep.412)⬋⬋⬋
G&E Aeromodelling workshop: TrainAir, foamy by Styroman - part 2 (Ep.413)⬋⬋⬋
G&E Aeromodelling teszt: TrainAir és Altimeter a Calm RES-ben (Ep.414)⬋⬋⬋
G&E Aeromodelling test: TrainAir, maiden flight (Ep.415)⬋⬋⬋
G&E Aeromodelling teszt: Ugly Stik VS. TrainAir (Ep.416)⬋⬋⬋
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése