Midget Mustang je model vrlo interesantnog izgleda.
Prvo ću da napišem par reči o pravim avionima Midget Mustang
Midget Mustang je niskokrilni monoplan izrađen od aluminijuma sa fiksnim stajnim trapovima. Razvio ga je David Long 1949.godine, ko je radio i na avionu Piper Pt-1. Nakon smrti Davida Long, sva prava i alate kupio je Robert Bushby, 1959.godine i prodavao ih sa motorima Continental od 90KS do 1992.godine kada su prava prodata Mustang Aerobatics-u
Midget Mustang je namenjen vazdušnim trkama. David Long je dizajnirao avion za prijatelja koji će se koristiti na Cleveland Air Race 1948.godine. Taj avion je napravio Long i nazvan je Pea Shooter. Patuljak je bio samo delimično uspešan kao trkački avion. Međutim, njegov izgled i odlične letne karakteristike učinile su ga odličnim sportskim avionom. Vremenom, vazdušni trkači su modifikovali avione tako da su dostigli brzinu od 181mph (291km/h).
Raspon krila: 5.64m
Dužina trupa: 5.00m
Prazna težina: 268kg
Poletna težina: 408kg
Motor: Lycoming O-290-D2, 135ks
Maksimalna brzina: 362km/h
Pa, da se vratimo našem modelu. Proizvođač je dobropoznata Jamara
Dužina krupa od kapotaža do izlazne ivice kormile pravca 1225mm, od špera i balze, konstruktivne gradnje.
Nakon par meseci stajanja, i nabavke elektronike za njega, tek sad došao momenat da ga postavimo na radni sto.
Nakon detaljnog pregleda, radove sam počeo na krilu. Prvo sam izvukao konopac preko otvora gde će da idu kablovi od servoa. Sa dvokomponentnim lepkom sam ulepio deo od špera koji povezuje krilo u potrebnom uglu
Mesta za servoe elerona su bila isečena, ali jako ružno i nepravilno
Pošto imam okvire i poklopce za servo, nije ni bilo pitanje da li ću rešiti ovu problematiku po mom ukusu. Ova vrsta ugradnje servoa ima i prednosti, jer ne viri servo, samo izlazi poluga servoa koji je povezan sa pokretnim površinama, ovaj put sa eleronima
Prvo sam skinuo foliju i plank sa dela gde ide okvir. Isekao sam i višak penastog materijala, stiropora
Okvir sam ulepio ispod nivoa planka da bih imao mesta da na ove delove od špera nalepim plankove koje mogu da poravnam sa površinom krila i da prati profil krila
Na red su došli i stajni trapovi
Dok sam ja rešavao ojačanje klupe za servoe kormila pravca i dubine,
Erika je rešavala pokrivanje okvira servoa elerona. Krenula sa belom bojom, da bi na kraju odradila sa crvenom
Konačno fiksiranje horizontalnog i vertikalnog stabilizatora, osim merenja raznih uglova, rešavam uz pomoć lasera
U sledećem koraku ulepio sam plastične šarkice i postavio sam kormilo dubine i pravca
Zadnji trap nisam koristio što je stigao uz model, već takav, na kojem je rasterećen kormilo pravca
Namontirali smo servo horn-ove i napravili smo šipke koji povezuju kormilo dubine i kormilo pravca sa svojim servoima
Na kapotažu isekao sam otvore za hlađanje
Prijatno sam se iznenadio kad sam video da je Erika doterala i repne površine na modelu
Pripremio sam 3-4 razne elise radi merenja jačine i vučne sile motora
Zbog problema oko fiksiranja elise na osovinu motora, avion je visio na zidu jedno vreme. Pre neki dan došli nam prijatelji iz BG i kolega me pita zašto još nisam poleteo Midget Mustang? Odgovor je bio kratak: "nemam odgovarajuću konusnu podlošku, za pravilno fiksiranje elise". Juče mu pošaljem skicu sa merama, danas je stigla pošiljka sa podloškama! Dragane, veliko ti hvala!!!
Prilikom naše Poseta aerodromu Subotica, poneo sam i njega sa sobom. Iako je bilo sve namešteno kako treba, pred poletanje me opet uhvatio ono, "šta ako nešto ne valja". Proverio sam otklone, malo sam ga taksirao po modelarskoj pisti. To sam odmah video, da nema tendenciju da "krene preko nosa"
Nakon ubrzanja lako se odlepio od zemlje. Motor ima snage, elisa lepo vuče.
Malo trimovanja na kormilo dubine, i to je bilo to. Ponašanje je, hm.... U nekim momentima ne zna da odluči šta će da radi, da li da krene prema dole, ili prema gore.
Možda ću bateriju pomeriti malo prema napred. Međutim, na pola gasa leti kao na šinama da je. Na 80% ili na punom gasu stalno zahteva korekcije. Otkloni su mu malo veći, njih neću smanjiti. Od viška glava ne boli.
Prilikom leta, napravio sam više prilaza za sletanje, da vidim koliko je brz. Otprilike, kao što mi je bio i Sundowner.
Zna da bude miran, ali na neki način zahteva da se ganja kako treba. U zaokrete ulazi oštro, kao pravi avioni sa Reno Air Race-a
U svakom slučaju, ne sme da se dovlači, već pred sletanje treba oduzeti gas i spustiti na pistu. Malo je brži u odnosu na neke naše druge modele, ali može se navići. U svakom slučaju, idealno pokošena, plitka trava samo u prilog ide
Još treba da se malo upoznamo, ali činjenica je, da se radi o pravoj trkalici. Taman to mi je i bio zamisao, da ako prodam Sundowner, Midget Mustang ustupa na mesto
Sad je ispraznio samo jednu bateriju, sledećom prilikom opet ide na aerodrom
Na početku snimka imate i prvi let aviona:
Još jedan snimak:
===============================================
Midget Mustang od drvene konstrukcije - 1512mm
Proizvođač: Jamara
Modelari: Erika Kiš, Gabor Lastovič (G&E Aeromodelling)
Foto/video: Erika Kiš, Gabor Lastovič
Video snimci sa mog You Tube kanala:
G&E Aeromodelling bemutató: Jamara Midget Mustang (Ep.302) ⬋⬋⬋
G&E Aeromodelling műhely: Midget Mustang, összeállt a kicsike (Ep.309) ⬋⬋⬋
G&E Aeromodelling test: BLS 5055-580kv power measurements (Ep.315) ⬋⬋⬋
G&E Aeromodelling test: Midget Mustang, maiden flight (Ep.378) ⬋⬋⬋
===============================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése