Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2020. nov. 11.

Pilatus Pc-21 ESM


U flotu je preleteo model Pilatus Pc-21 koji je proizvod dobropoznatog proizvođača ESM. Odavno merkam ovaj model, a jedan je od tih, kojeg ću ostaviti trajno u floti. 

 

Model ima baš lepe dimenzije, 180cm raspona, 210cm dužine (sa skala spinerom) i u mojoj varijanti bi trebao da ispadne oko 7,5kg. Trup je kompozitni a krila drvena i plankirana. Inače model je poneo laskavu titulu modela godine za 2011 po casopisu FMT, sto baš i nije mala stvar, a i svi koji ga već imaju kažu da leti neverovatno lepo.


Uz model sam dobio i figuru pilota


Iznenadio sam se koliki je motor, koji raspolaže sa snagom od 2,5kW


Osim nekih skala detalja u krajeve krila su ugrađena i LED svetla



Radove je započela Erika na modelu. Rasklopila je pilotsku kabinu. Do oštečenja je došlo prilikom prevrtanja pri sletanju





Postolje figure pilota je bila od balze, i najverovatnije od udarca se izlomio


Novo postolje sam isekao od 1,5mm špera. Razlika u težini je mizerna.



Na trupu su bila par pukotina, a i jedno rebro unutar trupa je bio oštećen





Dok se sušio lepak na spoju dopunskog rebra, prešmirglao sam pukotine i naneo sam 2K kit.



Kad sam odšmirglao višak, naneo sam špric kit, da vidim gde još ima neravnina





Nakon sat, dva, prešmirglao sam površinu



Nakon drugog sloja, 



površina je bila spremna za postavljanje panel linija



Došao red i na zadnji sloj špric kita



Nakon šmirglanja 



mogao sam da pokrijem delove koje se ne farbaju i da našpricam prve slojeve



Iako smo boju mešali po mustri, nisam zadovoljan sa nijansom crvene. 

Od kolege iz farbare sam dobio kartice sa bojama, pa smo izabrali drugu nijansu crvene. Ni ovako nije bilo jednostavno


Sad već puno bolje izgleda



Nakon dva sloja farbe, skinuo sam svu maskirnu foliju i pokrio sam crvene delove



Našpricao sam dva sloja bele


Kad se osušila farba, slikuo sam svu zaštitnu foliju



Šta reći, bio sam zadovoljan sa rezultatom. U sledećem koraku, ofarbao sam unutrašnji deo pilotske kabine i ulepio sam pilota



Ugradio sam servoe



U vertikalnom stabilizatoru i kormilu pravca, šarkice su bile slomljene. Njih sam zamenio 



U sledećem koraku, namontirao sam motor.


Konzolu motora je pravio kolega Đerđ






Stigao sam do momenta, da povežem servoe sa prijemnikom i da namestim otklone pokretnih površina



Privremeno, ali model ide na malu klupu. Kad sam namestio otklone i hteo sam da povežem retrakte, onda sam se suočio sa činjenicom da nema elektronike retrakta. Pitao sam bivšeg vlasnika, proverio je, kod njega nema. 

Kolega, modelar Robert mi je ustupio njegovu elektroniku za retrakte kojeg je kupio za jedan model, povezao sam ga i gle čuda, proradili su retrakti, ali samo glavni u krilu


Konačno, model se vratio na radni sto. Razmontirao sam prednji retrakt, ali motor je riknuo. Dobio sam još 3 kom. uz model, ali oni su istih dimenzija, ali manje motaju, tako da ne mogu zameniti


Privremeno sam namestio trap da je u spuštenom položaju, tako da za sad neće uvlačiti trapove. Uz model sam dpbio i nov kapotaž na kojem sam isekao potrebne otvore ja hlađenje i za auspuh



Auspuh je ulepljen, a kapotaž je namontiran na trup



Kad sam hteo da postavim spiner, onda sam primetio da na ploči spinera je otvor uzan, ne može da naiđe na osovinu motora, a ni šraf od fiksiranja elise nije odgovarao. Opet sam zamolio kolegu Đerđa da rešimo ovu problematiku. Nakon par dana mi se javio da je odradio posao. Jedva sam dočekao da dođem kući i da namontiram elisu i spiner




Ukrojio sam i poklopac pilotske kabine



Došao je momenat da iznesem model i da pokrenem motor na njemu




Dakle, ne da ima snage, nego...... uhhhhhh!!!!


Pošto je model bio napolju, iskoristio sam priliku da ga izmerim. Pa, iznenadio sam se težini od 9850g. 
Proverio sam i težište modela. 


Na sreću, u trupu ima dovoljno mesta za pomeranje baterija




Nastavak teme, sledi...


Snimci sa mog You Tube kanala:

G&E Aeromodelling short: ESM Pc-21 - retracts (Ep.279)


ž


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése