Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2020. okt. 20.

Sukhoi Su-31

 

Su-31 je 3D/aerobatik model. Kupljen je kao polovan u Austriji, proizvođač je dobro poznata Jamara.


Raspon krila: 945mm

Dužina trupa: 770mm

Težina praznog modela: 520g.

Na prvi izgled nije bio loš. Neprijatno iznaneđenje da na trupu nije imao požarnog zida i kutije motora 

Najgore, da kad sam pitao vlasnika za stanje, nešto nije pominjao ovaj "mali" nedostatak  No, i ja sam napravio grešku, nisam tražio detaljne fotke da bih video šta se nalazi ispod kapotaža. Ako smo kod kapotaža, i tu je bilo posla. Pre je model leteo sa glow motorem, pa je otvor jako velik. Ako pogledate preciznost sečenja, kao da su sekli sa sekirom  


Unutrašnjost trupa bez zamerki, sve je na svom mestu

Donja strana je isto u redu, bez oštećenja

Točkovi se menjaju, ovo su izgleda sekli na meru jer nisu imali potrebnu veličinu



Saniranje modela

Od 1,5mm debelog špera isekao sam prvo rebro. 


Isekao sam otvor, preko prvog i drugog rebra će biti fiksiran kutija motora



Na kapotažu prvo sam zatvorio najveći otvor na kojem je izlazio auspuh od glow motora



U nastavku, odredio sam mesto gde treba da ulepim poprečno rebro, na koji se fiksira motor

















I na krilu je bilo iznenađenja. Kad sam skinuo uložak što prati oblik trupa, čekao me, ovo



Propukle plankove ne namažemo sa smolom, i verujemo da je taj deo ojačan . Dakle, smola bez staklene tkanine, u ovom slučaju ne pomaže ništa. Ali, pošto smo majstori, podrazumeva se da ovaj deo nismo ostavili ovako. Nakon pola sata cimanja, uspeo sam da skinem taj sloj od smole, i zamenio sam delove planka.




Pokretanje elerona ide preko jednog servoa, koji je smešten kod spoja, na sredini krila. Tu je bilo samo isečeno mesto za servo, opet, neka rabota, bez logike. Tu sam napravio redovan okvir, u koji se fiksira servo


Prilikom provere hoda otklona pokretnih površina, primetaio sam da zazor između krila i levog elerona je velik. Kod desno elerona se vidi kako bi trebalo da stoji



Odsekao sam šarke i ulapio sam nove, samim tim je sad eleron i na mestu, gde treba da bude



Kapota
ž sam malo prekrojio, da lepše nalegne na trup, i napravio sam redovan otvor za hlađenje motora 



Pošto sam odradio planiranu sanaciju, mogao sam da prekontrolišem servoe


U sledećem koraku ubacio sam prijemnik i namestio sam otklone pokretnih površina i doterao sam težište modela



Izmerio sam model. Poletna težina sa baterijom 3S 2200mAh je 1.000g.


Samim tim, model je spreman za test let. Na kraju, još po koja fotkica



Sredinom novembra, meterološki uslovi su bili idealni za test let modela. Izašli smo kraj Bečeja, da vidimo kako leti mali Su-31. Nakon povezivanja baterije, malo sam ga taksirao na putu, da vidim kako se ponaša, u kom pravcu kreće prilikom ubrzanja. Pošto nije bilo nikakvog iznenadnog ponašanja, krenuo sam na poletanje. Prilikom ubrzanja lepo je držao pravac, uz malu asistenciju sa kormilom pravca. Kad se odlepio od tla onda je počela prava borba. Znači, ponašanje u vazduhu, katastrofa. Zaokreti živčani, nagli, neizračunjljivi iako su otkloni bili namešteni po uputstvu. Težište je bilo na mestu, motor imao dovoljno snage. Prilikom ravnog leta, koji je trajao po koji sekund, krenuo je sasvim iznenadno ili levo ili desno. Napravio sam par krugova, da vidim da li uopšte ima šanse da se stabilizuje ponašanje, ali ne. U sledećem koraku tražio sam mesto gde da ga prinudno sletim. Znao sam da sa takvim nesigurnim reakcijama na komande nema šanse ga sletim na put. Uspeo sam pored puta ali naravno, nije prošao bez oštećenja


Glavni trap se izlomio iz trupa, kapotaž je pukao, i na kormilu pravca su popustili šarkice. Detaljno još nisam pregledao model, ali ovako na prvi pogleda nije strašno. Iskreno, otišla mi volja da ga opet radim, tako da za sad ide na policu, pa ću jednog dana rešiti saniranje...



Evo jednog kratkog video priloga o neuspešnom test letu:



Privremeno sam ga ostavio da visi sa zida, čekao sam da imamo vremena da ga modifikujemo i sredimo, pripremimo za ponovni test let.

Odavno smo se ukoračili u 2022 godinu i sredimon februara se javi kupac za Hirobo Extra-300L. Nakon kratkog razgovora kaže da mu treba još jedan model, jer hoće da ih okači na plaflon u jednom kafiću da vise kao dakoracije. Ponudim mu i ovaj model uz dogovor da ga popravimo, sredimo, da bude kao maketa. 

Sređivanje je rađeno paralelno na oba modela




Najviše posla smo imali na kapotažima, ali smo uspeli sve odraditi u dogovorenom roku. Na kraju je sledela još po koja nalepnica i bili su spremni za isporuku




Model služio u floti 2020-2022. 

Par reči, ovako za kraj teme. Model je odličnog dizajna. Malo je zeznut što se tiče letenja, iznad sam pisao kako sam ga uspeo olivaditi. Možda sam i mogao da ga sredim da bude u letnom stanju, ali je izgubio smisao. Najveći problem je bio kako rešiti pristup bateriji, da ne mora stalno da se skida krilo sa trupa. Dođe momenat kad vidite da više nema smisla raditi na modelu i prodate kao maketu, čisto da izvučete novce iz njega, da ako barem niste uspeli da zaradite koji dinar, da ne budete u gubitku već na nekoj pozitivnoj nuli.... Kako kažu, svako iskustvo se plaća... Nema stajanja, guramo dalje...


=============================================

Foto album

=================================================================



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése