Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2021 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2021 ...




2020. jún. 22.

RC18


Zašto naziv RC18 i o kakvom modelu je reč, evo u par rečenica lično od konstruktora, kolege Slobodana:

"Zamisao je jednostavna, imati model od 1100mm za svaki dan da bude po profilu krila i za početnike (sporiji) a isto tako brz i okretan za osnovne figure.
Model je nastao iz glave po uzoru na nekoličinu modela koji se prave na isti kalup s tim što kad praviš svoj onda sebi ugađaš. Visokokrilac sa jednom karakteristikom na repu, horizontalac je usečen, nije standardno vezan uz trup. Profil krila je YKlark sa ukupno 15 rebara pravilno raspoređenih na dužinu od 1100mm. Trup je četvrtasta kutija koja ima neki profil, kada se ošmirgla dobije solidan izgled.
Od materijala za izgradnju je potrebno 4 table blaze od 2mm, 2 table od 4mm i vrlo malo avio špera od 3mm (ekonomičan model)

Od elektronike potreban motor 2826 1100kv ili sličan, ESC od 30A, propeler 8x4 ili 8x6, 4 Micro servo tipa TG9e i baterija 3S 2200mAh

Naziv modela je pratio situaciju sledeću. Naime 2018. godine moja malenkost i kolega Cole smo hteli napraviti model za svaki dan ali da ga letimo u paru. Ideja se stvorila, sa crteža na papiru se prenelo na kompjuterske fajlove, spremne za sečenje na laser. Raja-Cole-2018 (RC18)
Što je srce na modelu, pa jednostavno nisam mogao da odolim jer Cola zovu SRCE."

Kad je kolega Saša kupio za sina Coletov model, isti je završio kod mene u radionici. 

O tome možete da čitate u temi         ⬊⬊⬊⬊⬋⬋⬋⬋


Prošle godine kad smo bili u Valjevu, na Divcima, video sam kako lepo leti ovaj model, ali onda ga nisam pogledao u detalje. Pošto sam radio par radnih časova na njemu,  vidim da se lako sastavlja, a i veličina taman. Lako se skladišti i transportuje, i ono najvažnije, da ga mogu leteti i ovde, kraj Bečeja. 

Slobodan mi poslao plan za sastavljanje, a delove je sekao kolega Dejan iz Čačka. 

Plan se štampa na više stranica papira veličine A4, pa se zalepi
Na III skupu modelara u Valjevu mi je Dejan dostavio laserom isečene delove
Nakon provere istih, plan sam postavio na sto i zaštitio sam ga sa providnom folijom
Na donji plank trupa sam nalepio rebra od špera
Dok se sušio lepak, paralelno sam radio na krilu koji će biti iz jednog dela
Na čamovu letvu od 5x5mm što sam prvo fiksirao na radni sto, poređao sam i nalepio sam rebra. Obavezno obratiti pažnju da rebra stoje u 90° uspravno u odnosu na radnu površinu ali isto tako i u odnosu na letvu

U sledećem koraku u trup sam ulepio letve od balze 5x5mm kao ojačanje i podloga za klupicu servoa i nalepio sam desni plank. U rebra od krila ulepio sam gornju čamovu letvu od 5x5mm. Treba da se obrati pažnja da rebra ostanu u 90° uspravno u odnosu na radnu površinu

U centralnom delu donje površine krila ulepio sam plank od balze. Tu naleže na trup, neka je taj deo ojačan na neki način. Ulepio sam i letve od balze od čega će se oblikovati napadna ivica krila, a sa zadnje strane tu idu šarkice od elerona
Nakon ovog koraka sam mogao da ga podignem sa radne površine. Naravno, postavio sam ga na trup, sa repnim površinama zajedno, da vidim kako izgleda
U sedećem koraku isekao sam i ulepio sam terminezone, sa potrebnim polurebrima
Dok se sušio lepak, ulepio sam klupicu za servoe i prijemnik i deo gde ide matica šrafa za fiksiranje krila
Nalepio sam i levu stranu trupa
Kad sam povadio špenadle, mogao sam da ulepim letve za pojačavanje trupa, deo u gde se fiksira vertikalni stabilizator i držač motora


Nakon provere kako stoji vertikalni stabilizator,

pripremio sam površinu za presvlačenje monokotom
Kolor šemu je odredila Erika, ovaj put bez uticaja sa moje strane





Dok je ona radila na vertikalnom stabilizatoru, ja sam pripremio horizontalni stabilizator
Dok je ona presvlačila i taj deo, ja sam ulepio vertikalni stabilizator, i ulepio sam ojačanja u nos modela
Dok je Erika nastavila presvlačenje trupa,
ja sam napravio držače za servoe elerona

Ulepio sam ojačanja na centralni deo krila i sa pločicama od balze spojio sam gornju i donju ramenjaču

Dok je Erika radila na presvlačenju krila, ja sam rešavao kormilo pravca, kormilo dubine, glavne trapove, repni točak, poklopac baterije






Kako ste već mogli čitati, kolor šemu je odredila Erika. Mislim da je baš, baš potrefila dizajn 

Model je konačno stao na svoje "noge", a i pokretne površine su ulepljene

Nakon povezivanja kontrolnih površina sa servoima, namestio sam otklone, težište 
Kad sam izmerio model, nisam bio baš oduševljen sa brojem od 1.060g.
To je rezultat, kad malo ojačate zadnji deo modela, odmah zahteva malo više težine na nosu prilikom nameštanja težišta. 

Drugog vikenda avgusta meseca su bili odlični uslovi za test let modela. Nakon još jednog kontrolnog pregleda izašli smo do naše livadice. Na terenu sam ubacio bateriju, proverio sam komande pokretnih površina, krenuo na taksiranje i poletanje
Kako sam već pisao iznad, malo me zabrinuo težina modela, ali kad se odlepio sa asfaltnog puta, video sam da nema potrebe da se brinem. Od dodatnih trimovanja bilo je dovoljno dva "klik"-a na eleronima
Prilikom leta model je neutralan, ne daje nikakve znakove iznenadnog ponašanja. U zaokretima se isto lepo ponaša, nema tendenciju da "uklizne", mada ne sme da se preteruje sa minimalnom brzinom. Nakon 5 min. letenja, sam krenuo na sletanje. Sletanje iz drugog pokušaja bez bilo kakve tenzije, vrlo je poslušan na sitne korekcije palice daljinskog upravljača
Još po koja fotkica za kraj ovog letenja
Da li će da ide svaki put na livadicu, nije sporno. Naravno da hoće! 


Model je dobio svoju oznaku i naš logo






ž



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése