Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2016. szept. 6.

Vought F4U Corsair


Tokom godišnjeg odmora u Italiji, kolega Silvester mi poklonio njegovog Corsair-a. 


U njegovu flotu je već stigao kao polovan, on ga leteo, a sad je model preleteo kod mene. 
Vidi se da je model leteo, i to ne malo, pravi je borac. Treba da se sredi malo i posle može opet na nebo. 
Razmah krila je 1100mm, dužina trupa sa spinerom 870mm, ima glow motor O.S. Max LA25.

U prvom koraku izvršen je pregled modela



Dvoumio sam se da ostavim glow motor na modelu, ili da odmah napravim konverziju na elektro pogon. Odluka je pala da ga prvo ovako poletim.

Postavio sam redosled popravke


Očistili smo repni deo i krenuli smo sa radovima na modelu


Prvo sam ugradio čeličnu šipku i "zvono" da bih mogao povezati kormilo dubine sa servom



Trebao sam ugraditi dva servoa


Jedan za kormilo dubine, a drugi za gas. Kod bovdena od servoa do motora nije bilo nikakvog nosača, što sam isto ulepio


Skinuo sam kapotaž, kojeg sam morao lepiti zbog jedne pukotine


Dok sam ja pregledao motor,


lepša polovina, Erika je oribala krilo i pregledala je šta treba tamo da se uradi



I tu je bilo malo posla...
Nakon nabavke goriva, test rada motora


Napravio sam klupicu za bateriju i prijemnik


Nakon još jednog pregleda konstrukcije i elektronike, namestio sam otklone i težište modela


Vikend, sunčan dan sa dosta vetra, meni ne da đavo mira, otišao sam do Čeneja. Nakon sat vremena zezanja, uspeo sam da upalim motor na modelu


Napravio sam par krugova na pisti, da vidim kako reaguje na komande


Okrenem ga prema vetru, polako dodajem gas, malo korigovanja sa kormilom pravca i on poleti bez problema. Leteo sam par krugova, model se lepo ponašao. Pošto sam bio dosta nisko, hteo sam malo da ga "popnem", kad se u jednom momentu ugasi motor. Ja mislio da ga ispravim i da ga sletim gde stignem, ali od toga nije bilo ništa


Model je pao kao cigla



Pokupili smo delove i sledelo je analiza pada modela



Iako ne volim "glow" motore, sviđao mi se ponašanje ovog mališana.


Saniranje modela

Plan je bio, da nakon par letenja, kad dođu zimski dani, onda detaljno pretresemo model. Ovak nakon oštećenja, rešimo da ga skroz sredimo.

Radove smo počeli sa skidanjem folije sa krila



Povadio sam točkove, servoe



Detaljno sam pogledao šta treba da se uradi ali neprijatno sam se iznenadio. Ulje iz izduvnog gasova je "odradio" svoje. Na nekim mestima je probio foliju. Na tim mestima jako teško se lepi nova folija, te rešio sam da na kritični mestima preplankiram model


Radove sam počeo na krilu. Bilo je tu već i starih saniranja, što ruku na srce nije bilo lepo odrađeno, a zadobio je lomove kad je pao kod mene zbog gašenja motora.


Dok sam ja krpio krilo, i postavljao nove plankove, Erika je skidala stari, nauljeni plank sa trupa.


Bilo je tu dosta posla, ali za mene je svaki model vazan, tako da ako već radim na njemu, onda ću odraditi kako treba...
Paralelno smo radili na krilu i na trupu


Na trupu su isečeni oštećeni delovi, urađene su neke sitne modifikacije


Ulepljen je blok od balze, u koje idu matice. Tu se fiksira krilo pomoću dva šrafa


Na trup sam vratio plank


Na nekim mestima je bilo ponekih pukotina, to sam isto sanirao


Fiksirao sam lezište stajnog trapa


Radi ojačanja, ulepio sam blokove od balze


Dok se sušio lepak, obradio sam površinu trupa


Pošto model dobije drugu boju, a folija oko pilota je bila dosta ofucana, rešio sam da ga zamenim


Nanešena je nova osnovna boja


Na kormilu pravca šarkica je probila balzu, to sam isto sanirao


Nakon što sam sanirao sve oštećene delove na trupu i na repnim površinama, počeli smo sa spresvlačenjem modela


Kako se vidi i na slikama, model je dobio sasvim drugu kolor šemu. Razloga ima više, ali najveći je da skoro svaki Corsair je plave boje. Ovaj put nisam u tolikoj meri kopirao prave Corsair-e. 

Kolor šemu smo potrefili, samo tako. Nije bilo jednostavno, ali rešili smo


Dok smo čekali dekale i panel linije, Erika je radila na farbanju kabine i kapotaža


Nakon postavljanja brojeva i tanke linije



sledelo je rešavanje kapotaža


Pošto je prethodni dosta bio oštećen, kolega Karolj iz Novog Sada je napravio nov. Lepo ispalo


Dok je Erika radila na kapotazu, ja sam vratio servoe u krilo i trup, nalepio sam srednji deo krila, i napravio sam klupicu za bateriju i prijemnik



Završetak trupa, mali konusni deo od plastike je bio oštećen. Nikako nisam mogao da ga lepo poravim, a problem bi bio i farbanje u crveno. Napravio sam drugi deo od balze


Nakačio sam model na wattmeter


D3530-1100KV + 30A + 4S + 9x4.7 = 348W

Po preporuci kolege, ipak ide 3S baterija i elisa 10x5. Sva merenja pokazuju da će je dovoljno. Model je bio spreman da ide na aerodrom


Iako smo bili na aerodromu, model nije poleteo


Relativno jak vetar od 5-6m/s sa udarima 8-9m/s. Uslovi nisu bili idealni da se proba model


Malo je pozirao i vraćen je u auto


Kad smo opet išli do aerodroma, nosio sam i njega


Vreme idealan, uslovi više nego odlični


Erika je pravila i snimak i fotke, ali je kartica nešto istripovala i pogubile su se. 
Evo jedan kratak snimak, doduše, sniman sa telefonom


Eto nas u sezoni 2019., model je još uvek u našoj floti, a vreme je da leti opet. Nakon kontrolnog pregleda i sitnih modifikacija, spreman je za aerodrom


Tokom sezone 2019. model ipak nije stigao do aerodroma, postavljen je na oglase. Prođe godinu dana i nijedna realna ponuda nije stigla.

Odavno smo se ukoračili u sezonu 2020., ali tek krajem jula se ukazala prilika da nastavimo sa aktivnostima na Čenejskom nebu. Znajući da će biti trava idealno pokošena, nije bilo pitanje da li Corsair dolazi sa nama


Nakon povezivanja baterije, još jednom sam proverio nameštanja i krenuo na pistu


Već sam i zaboravio kako se ponaša pri ubrzanju, pa sam ga prvo malo taksirao po pisti, da vidim da li ima pri ubrzanju tendenciju da vuče u levu stranu zbog obrtnog momenta, šta je kod ovakvih vrsta letelica uobičajeno. Naravno, zahteva asistenciju kormile pravca


Pomeranje težišta je pozitivno uticalo na ponašanje modela


U svakom slučaju, nema opuštanja prilikom letenja, zahteva dosta koncentracije


Nakon par krugova počeo sam da uživam u letenju ovog malog vragolana


Sletanje sa malo veće daljine, bez prevrtanja 


Možda ću još probati da stavim drugu vrstu elise, da dobije malo po brzini


Sve u svemu, sad sam već zadovoljan sa modelom, te povlačen je iz prodaje. Ostaje on u mojoj floti...

Malo poziranja sa većim bratom





_______________________________________________________________

 Foto album

=====================================================================

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése