Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2014. nov. 26.

Ultimate 54" - Seagull Models


Evo jednog vrlo interesantnog modela od poznatog proizvođača modela aviona. Radi se o modelu Ultimate od Seagull Models-a. Razmah ovog dvokrilca je 54" ili 1.370mm. Poletna težina je oko 4.500 g. Po fabričkoj specifikaciji, predviđen je za glow motor, ali o tome ću da pišem kasnije...


Jedan ovakav model je ostavljen kod mene u zamenu za neke modelarske usluge. Model je bio oštećen, ali video potencijal u njemu.



Pošto u zadnje vreme i naš sin dosta vremena provede u modelarskoj radionici, on je počeo da radi na modelu. Uz malo asistencije, sastavio je model, da vidimo koliko posla ima, imamo na njemu







Model nije velik, ali deluje impresivno...




Zbog raznoraznih razloga, model je opet tek nakon četiri godine skinut sa police


Dok sam ja sanirao bočnu stranu trupa, Erika je otvarala foliju na krilu


Nakon saniranja oštećenih delova, vratila je folije 


Prethodno, model je letelo sa glow motorem, a ja hoću da namontiram benzinca od 20cc, na kapotažu treba da se zatvori jedna rupa sa strane. Dok je kapotaž na saniranju, ja sam sastavio model da vidim kako stoje uglovi i odsotanja nakon popravke


Namontirao sam motor da vidim gde i koliko treba da se iseče kapotaž


Sa jedne strane smo ga zatvorili, da bi donje strane sad isekli


Postepeno sam povećavao otvor, da ne bih baš preterao 


Motor će imati odlično hlađenje, a i pitt's style auspuh lepo viri ispod


Probušio sam rupu za provlačenje šipke koji spoji servo gasa sa karburatorom


Nakon ugradnje šipki i rezervoara, vratio sam motor na mesto


Namestio sam sve otklone, i mogao sam da ga upalim


Motor je stajao skoro godinu dana, ali palio je iz prve


Na kraju dana namontirao sam papuče točkova, i odsekao sam višak od šipki kod servoa




U nedelju, zadnjeg dana septembra, po prognozi je trebalo da bude lepo vreme. Pripremio sam model i uputili smo se ka Čeneju. 


Kad smo stigli, vetar je već prilično duvao


Ipak, znamo mi da letimo, natankovao sam model, povezao sam baterije


Još jedan pregled i pravac na poletanje


Prvo i prvo, sav sam sretan što nisam olivadio model zbog motora. Sletanje niz vetar i to na glavnu pistu, bilo je malo čupavo. Drugo, što su mi i rekli kolege da motor od 20cc neće biti dovoljno, bili su u pravu. Na poletanju se vidi da nije to, to. Što se tiče ponašanja modela, zadovoljan sam. 


Odavno smo ukoračili u sezonu 2020 i model je skinut sa oglasa. Pošto nisam imao ni jednu realnu ponudu, a nabavio sam motor od 30cc, rešim da ostaje u floti


Namontirao sam elisu i proverio sam tezište


Ugradio sam prijemnik, i opet sam probao kako rade servoi. Pošto nakon prvog letenja nisam ga izbrisao iz daljinskog, sve je radio kako treba, jedino sa servom gasa sam se pozabavio malo. Razlog, servo sam prebacio na levu stranu zbog poluge karburatora.


Prvi put na modelu, upaljen je motor 


Pošto nikako nisam uspeo namestiti ler, obrtaji su bili dosta visoki, vraćen je na radni sto. Zamenio sam sve zaptivače karburatora




Nakon dve godine, avion još uvek nije bio u vazduhu, iako je trebalo da ga poletim ove sezone. Približavao se kraj 2022., i ukazala se prilika da prodam model, ali kao maketu, da visi sa plafona dečije sobe.Nije bio postavljen u oglase, već klijent od ponuđenih nije našao šta mu se dopada, a izjasnio se da želi neki dvokrilac, i ja sam mu ponudio Ultimate. Brzo smo se dogovorili oko cene i roka isporuke, pa smo se bacili na posao, da skinemo motor, da povadimo servoe i svu opremu, da ofarbamo kapotaž.



Na krajeve krila i na vertikalni stabilizator sam dodao delove, na šta će se preko karabina kačiti za sajle


Otvore servoa smo zatvorili za dekor folijom, tačnije sa zvezdama raznih boja i veličina


Adekvatno mesto je dobio i naš logo



Sredinom januara 2023. smo uspeli da se organizujemo da mi dostavimo model, a klijent da nađe dovoljne visoke merdevine. Još jednom smo pregledali model, i skinuo sam krila da bih mogao da staje u auto



Malo smo se iznenadili kad smo stigli u Beograd kod klijenta, jer sve vreme smo mislili da avion ide na plafon dečije sobe. Umesto dečije sobe, trebali smo ga kačiti na plafon aule stepeništa. 


Plafon jako dobro urađen, pleksi sa slikom neba sa avionima i sa LED osvetljenjem


Pošto klijentu još dolazr moleri, onda će još malo da podignu rep i da odseku višak sajli. Tako je još jedan član naše flote završio kao dekoracija prostorije.

U sastavu naše flote 2014.-2023.

Ovaj avion je imao baš interesantan život u našoj floti. 2018.-te samo imali kupca za njega, po njegovom zahtevu smo namontirali benzinski motor od 20cc, ali dan pred dogovorenog roka za isporuku je odustao od kupovine. 2020.-te smo nabavili jači motor za njega, isto benzinski od 30cc, ali zbog problema sa karburatorom, nije poleteo iste sezone. Godinu dana kasnije smo razmontirali motor, karburator, pa smo čekali delove da rešimo taj problem. Sve je bilo gotovo krajem sezone 2021., pa sam čekao priliku u 2022., da ga poletim. Pošto iste sezone ni jednom nismo išli do Čeneja, avion je stajao na polici. Tako je ispao, da za ovih 9 godina, poleteo sam ga jednom, još sa onim slabim motorom od 20cc. On je jedan od retkih aviona naše flote koje uopšte nisam poleteo ili sam leteo jako malo puta.


=========================================

 Foto album

You Tube

csak egy repülés után új tulajra talált (Ep.333) ⬋⬋⬋




============================================================





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése