Posle uspešne trgovine sa kolegom Ištvanom, u zamenu za elektro jedrilicu Riva modell Tango F5J, dobio sam model Kyosho Calmato Sports 1400 ep
Posle modela Spree Sports M24 ep, i Spree Sports M36 gp, ovaj model mi je treći od proizvođača Kyosho.
O kvalitetu Kyosho proizvoda mogao bi da pišem redove i redove, ali nema potrebe, ko ih je imao, zna da su odlični.
Mogao bih ja bez ovog modela, ali pošto nisam uspeo da prodam jedrilicu, ova ponuda mi je bila najbolja opcija i nisam se puno oklevao da li da odradimo, da li da pristanem za zamenu...
Ištvan je ovog modela kupio novog, u kutiji, ja sam mu doneo iz Beograda, pa čak u mojoj radionici smo ga i sastavili, tako da znam bukvalno sve o modelu
Kako i u samom nazivu piše, radi se o niskokrilnom trener modelu na elektro pogon, sa rasponom krila 1400mm, sa tricikl konfiguracijom stajnih trapova.
Specifikacija motorizacije:
Motor: Turnigy 3548-970kv
ESC: Turnigy Plush 60A
Servoi: Power HD 600MG 3kom.
Elisa: Turnigy Sport 11*7
Baterija: Turnigy Nano 3000mAh 4S
Par puta sam imao prilike da vidim kako leti model, znači ostao sam bez teksta. No, ne treba da se brinemo za pilota, Ištvana, par godina iskustva se vidi na stilu pilotiranja 

Na modelu sam namestio sve...
...i čekao sam priliku za prvi let
Dana 31.08.2014. dogovorili smo se sa Novosadskim modelarima da se družimo i letimo na sportskom aerodromu Čenej. Tamaš i ja smo se uputili ka Čeneju, naravno, i model Calmato je bio u gepeku.
Pošto je duvao vetar, nisam hteo da ga odmah poletim, ali sam ga sastavio, ubacio sam mu bateriju
Kad se smirio vetar, povezao sam bateriju, sve pregledao još jednom...
... i krenuo na taksiranje, poletanje
Pri taksiranju model lepo ide levo, desno.
Kod ubrzanja trebalo je malo više rada sa polugicom komande vertikalca-točka (isti servo ih pomera) da bi uspeo da odrzim zadati pravac. Model dosta brzo se odlepi od zemlje, bez ikakvih poteškoća. Namerno nisam namestio velike otklone, tako da lepo, mirno je leteo, bez ikakvih agresivnih reakcija na komande.
Naravno, ako se daju veći otkloni, i model će postati agresivniji. Na svaku komadu daje jasne znakove, neće vas iznenaditi. Ovakvo ponašanje očekujem od jednog niskokrilnog trener modela. Ako bih baš hteo da nađem i po koju zamerku, to bi se odnosio na minimalnu brzinu modela. Treba da se obrati pažnja pogotovo u zaokretima, da ne bi propao, mada ako ste malo iskusniji pilot, primetićete svaki znak da će doći do propadanja.
Osnovne figure može da izvede bez problema, ali pri penjanju sa ovim motorom ipak ima svoje neke granice. No, opet kažem, pričamo o trener modelu.
Pri sletanju treba mu malo više prostora, i morate ga za nijansu brže sletati u odnosu na visokokrilne modele. Ako jako usporite model, opet će vas opomenuti sa blagim ljuljanjem po uzdužnoj osi, tako da, opet, nema šta da vas brine
U svakom slučaju, utisci su poyitivni, ovaj model je za preporuku ako imate malo letačkog iskustva, sigurno vas neće izneveriti...
Snimak o prvom letu modela u mojim rukama
Sezona 2015
Kao i ostale modele, i ovog sam pregledao pre nego što počne letna sezona
Na modelu je sve oK, čekala seprva prilika za letenje
Nakon par meseci prodaje, model je preleteo u Draganov hangar, u Bačku Palanku
=============================================
⇒ Foto album ⇐
============================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése