Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2012. szept. 6.

Junkers Ju-87 Stuka - III deo


Pošto počinjem radove na trupu modela, otvorio sam novi post...
Rebara trupa spajaju dve šire i više tanjih letvi od balze. Izmerio sam potrebnu dužinu


Naravno, dužina letve od balze nije dovoljan. Oni su 1000mm, a za model treba skoro 1400mm. Razmišljao sam da stavim letvu od čamovine, ali kažu, pišu, da nema potrebe. Rešio sam da nastavim letvu od balze. Pošto trebaju dve takve letve od 1400mm, isekao sam 2 puta po 1000mm i 2 puta po 400mm


Da bi spoj bio jači, oni treba da se nalepe na što većoj mogućoj površini. Označio sam po 40mm na svakoj letvi


Odšmirglao sam višak materijala, a posle ih zalepio



Znate, već sam pisao, kod mene svaki lepak se suši 24h...
Paralelno, radiću i na vertikalcu modela


Pregledao sam potrebna rebara, pa da vidim šta je potrebno da se izradi


Krenuo sam da radim letvu na šta se lepe rebra pokretnog dela vertikalca ali nemam potrebnu 12mm debelu balzu... Na sreću, i to se lako rešava, zalepio sam dve letve od 6mm, i ostavio sam da se suše.


Letvu sam isekao na meru, i nalepio sam rebra na šta će da nelegne plank


Spoj dve letve od trupa sam obradio. Poređao sam i deo rebara od trupa, da vidim šta da mi bude prvi korak, kako da počnem sa ulepljenjem one široke letve od balze



Postavio sam sva rebra, bio sam već radoznao za pravu dužinu, uživo



Jest da je dugačak, ali nije preterano širok. Pored Thunderbolta skoro pa se i izgubi. Mada mislim da kad dođu horizontalac i vertikalac na mesto, već će izgledati drugačije...
Imao sam opet seansu gledanja u plan, pa u rebra modela. A razlog je bio kako da rešim repni trap

Kako se vidi na slici, trap treba da se zašrafi na rebro br.12, koji je predzadnji 


Tu je već rebro dosta uzano



Ako ga i ušrafim tu, a na drugo mesto ne može, jer je sledeće rebro dosta daleko, onda ne mogu ulepiti one letve skroz do kraja trupa. 



Razmišljao sam da možda napravim 2 polurebra, jedan ispred rebra br. 12, sa tim bi ga i ojačao ali onda bih te tanke, uzdužne letve stavio do stajnog trapa (pišem o donjoj površini trupa). Drugo polurebro bi išao iza stajnog trapa, pa bi povezao i zadnje rebro. Tu ću još morati da vidim kako mogu ojačati gornju površinu, tamo ima mesta. Plašim se da ne oslabim kraj trupa zbog repnog trapa...
Prva tri rebra sam nalepio na široke letve


Počeo sam raditi i na fiksnom delu vertikalca


Nalepljeno je još po koje rebro za trup


Radio sam i na fiksnom delu vertikalnog stabilizatora


U radnju mi uđe poštar, i dostavi dve pošiljke. Jedan je bio katalog od Hobby King-a, a drugi je vidim poslato iz Švajcarske... Kad sam ga otvorio, prijatno sam se iznenadio. Moj drug je poslao knjigu o Stuka-i. Tekst je na nemačkom jeziku, ali to se lako može prevesti. Važnije su slike pravih modela, gde se vide pojedini detalji


U pokretni deo vertikalca ulepio sam balza blokove. Na fiksnom delu sa letvom od balze spojio sam rebara sa prednje strane


Na fiksnom delu, sa pločicama od balze zatvorio sam sa ramenjače sa prednje strane


Obeležio sam gde treba da se odseče višak letve


Veći deo posla je odradio Dremel, a fino šmirglanje sam radio ručno


Počeo sam i sa plankiranjem fiksnog dela vertiklaca


Isplankirao sam i drugu stranu fiksnog i pokretnog dela vertikalca a zatim sam ih grubo obradio



Na napadnu i na izlaznu ivicu vertikalca nalepio sam potrebne letve


Sad već imaju svoj pravilan, konačni oblik


Još treba da se useku šarke i da se nalepe blokovi od balze na vrh i na dno. To ću uraditi tek nakon što vidim kako nalegne na trup...

Od rebra F12 napravio sam još dva polurebra. Smislio sam kako ću da rešim repni trap. Jedan će da služi kao i ojačanje u šta se ušrafljuje ležište trapa, a druga ide iza osovine, i spojiće se sa rebrom F13 koji je u jedno i zadnje rebro...

Prvo sam rebro precrtao na šper ploču, a zatim i grubo isekao sa električnom testericom




Sledelo je malo finije šmirglanje pomoću Dremel-a


Napravio sam i žljebove gde idu letvice planka, tu će još biti finog, ručnog doterivanja


Počeo sam da lepim letvice na trup. Pošto nemam ni jednu dovoljnu dugačku, moraću ih nastaviti. Nastavke neću raditi kod istih poprečnih rebara...



Dok se sušio lepak, probušio sam rupe na rebrima (F12 + polurebro što sam ja pravio) u šta se ušrafljuje repni trap. I njih sam postavio na svoja mesta, kao i zadnje rebro. Unutar trupa ide jedno uzdužno rebro, na šta će da nalegne horizontalni stabilizator


Zbog dodatog polurebra, treba da odsečem parče


Iako još zadnja dva rebra nisam zalepio, nisam mogao da izdržim da ne sastavim horizontalac i vertikalac



Šta da vam kažem... Znam da sam još jaaaako daleko od kraja, ali lepo je videti kako polako svaki deo dođe na svoje mesto. Daje ne malo dodatne motivacije


Završio sam sa lepljenjem uzdužnih letvi na gornjem delu trupa



Obratite pažnju na neke letve. Na slici iznad, vidi se da su svi ulepljeni vertikalno u poprečna rebra...


... a na ovoj slici se vidi da se završavaju u horizontalnom položaju. Iako godovi balze idu uzdužno, najverovatnije bi pucale kod savijenja. Da ne bi došlo do pucanja, pre nego što sam ih zalepio, pustio sam vruću vodu preko njih. Tu se godovi malo popuste i lakše prime pravilan oblik savijanja.  Na kraju, pogledao sam trup, i ne "beži" ni na jednu stranu. Na to moram sad da obratim pažnju, jer posle nema ispravke. A to bi narušio i letne karakteristike modela.

Nastavak radova možete čitati ovde

=====================================================================

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése