Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2012. szept. 28.

IMAC 2012 - takmičenje u preciznom akrobatskom letenju


Tokom leta, RC piloti mogli su da se prijave za takmičenje
IMAC 2012. Takmičenje se odrzava u Beogradu, na sportskom aerodromu 13.maj, 08.10.2012. Letelo se program BASIC 2012.

Radi se o kategoriji takmičenja u preciznom letenju. U programu BASIC, figure nisu preterano teške, ali treba jako da se uvežbaju. Imate ograničen prostor, gde treba leteti i figure odraditi


Kad se ova šema prenese na aerodrom, to izgleda ovako:


Tri sudije boduju letenje. Svako odleti tri turnusa, pa na kraju kad se sve sabere, pa oduzme, pa ne znam ja još šta, onda se zna ko je pobednik...
Ovde imati snimak o figurama BASIC programa:


Za ovu kategoriju postoje modeli F3A, ali i sad, kao i prethodnih godina, može bilo ko da se prijavi sa skoro pa bilo kakvim modelom. 
Ja sam nosio model Extra 260 , a za rezervu CAP 580
Nije mi bio baš lako, nisam se nešto posebno pripremio za ovo takmičenje, ali prijavio sam se. Hteo sam da vidim gde sam, šta treba da vežbam i kako to ide kad si sa modelom u vazduhu, pa da mi se još i sudi...
Prošle godine sam bio samo pomoćnik drugaru iz Makedonije, Zaji. Ovaj put ipak će biti malo drugačije. 

Prijavili su se sledeci takmicari:

1. Veljko Stojanović - avion: Sickle F3A
2. Miloš Damnjanović - avion: Yak 54
3. Predrag Milojković - avion: BG munja

4. Gabor Lastovič - avion: Extra 260 H9
5. Branko Karaklajić - avion: Bravo F3A

6. Bata Stepanović - avion: Quest-50
7. Radovan Mikulka - avion: Katana
8. Dušan Milošević - avion: DMV
9. Nedan Panovski - avion: Extra 260 H9
10. Ivan Hristov - avion: Yak 54

11. Mile Radosavljević - avion: Angel S50 

Evo šta piše prošlogodišnji pobednik, naš kolega Nikola:

Savet: probajte da naučite program tako što ćete ga izleteti u nekom od simulatora, pa tek kada budete sigurni u redosled figura probajte u praksi. Dobro obratite pažnju na minimalnu visinu i daljinu aviona od sebe u toku programa. Gledajte da sve firuge razvučete koliko možete da bi program izgledao lepše. Moja prepokura je minimum 80-100m od sebe, a minimalna visina od 30-ak metara.
Program se sastoji od tri segmenta, levi, centralni i desni. Biće postavljene linije koje ce ograničavati program, a ujedno i vizuelno olakšati takmičarima da odrede sredinu, desnu i levu stranu.

Srećno!


Poznata je bila i satnica:


9:00-9:30Prijava takmičara
9:45Prvi turnus Basic
11:00Drugi turnus Basic
12:15Treći turnus Basic
13:30Pauza za Ručak
14:30Proglašenje rezultata takmičenja
15:00Zatvaranje takmičenja
Slobodno letenje

Oko 8.30 smo stigli do aerodroma. Moj pomoćnik "caller" je bio kolega Tamaš. Sam program nije težak, znam ga napamet, ali  dobro dođe da vam neko kaže šta je sledeća figura. "Caller" ima još obavezu da kod sudija prijavi takmičara i da javi sudijama kad takmičar kreće sa programom... 
Nakon što smo sastavili modele, 


poleteo sam Extru, hteo sam da vidim kako se ponaša posle zamene servoa gasa, i da vidim kako mogu da se snađem na takmičenju određenom vazdušnom prostoru. Sve je bilo oK, barem što se tiče modela. Prostor i ostalo... ima šta da se vežba, ali da ne trčimo toliko napred...
Dok su stizali takmičari, posmatrači, sa svima sam popričao reč, dve



Prozvali su nas da se prijavimo i da izvučemo redosled 


Ja sam izvukao br. 11. Barem sam imao vremena da gledam kako drugi lete, i u mislima da odletim par puta ceo program... Došlo je i na mene red... Dok sam poleteo model, Tamaš me prijavio kod sudije, i počeo sam sa programom... 


Odradio sam figure kako treba, kao i redosled. Problem je bio način letenja tih figura. Ako mene pitate, katastrofa!!! I sudije su slično mislile, jer sam dobio dosta negativnih poena. U prvom turnusu za mene je bilo zagarantovano poslednje mesto. U drugom turnusu sam bio za nijansu bolji, a u trećem isto kao u drugom, ali dotle su već i ostali poboljšali svoje letove...
Evo rezultata posle tri turnusa. Inače dva turnusa se računa, treći, najlošiji se ne gleda. Znači, šanse nisam imao


Posle je pala još jedna fotka svih takmičara i sudija



Nakon završetka takmičenja, imali smo obezbeđen ručak. Svaka čast Giletu, za pasulj. Baš je leglo... Posle ručka smo imali slobodno letenje, druženje...
Evo i zvanične tabele sa poenima:

Prvo mesto:Miloš Damnjanović2000 poena
Drugo mesto:Nedan Panovski1998 poena
Treće mesto:Branko Karaklajić1859 poena
4.Veljko Stojanović1853 poena
5.Dušan Spasić1822 poena
6.Srđan Spasojević1766 poena
7.Mile Radosavljević1623 poena
8.Radovan Mikulka1614 poena
9.Ivan Hristov1568 poena
10.Bata Stepanović1396 poena
11.Predrag Milojković1238 poena
12.Dušan Milošević1168 poena
13.Gabor Lastovič1156 poena


Evo i jedan snimak, od kolege:


Par reči za kraj... Nisam bio sav srećan za moje poslednje mesto, ali ne mogu da budem nezadovoljan. Prvo i prvo, sa modelom Extra, pred sudije sam po prvi put uopšte leteo takmičarski program. Ranije nisam imao prilike, trebao sam da razrađujem motor na modelu i uopšte, da ga upoznam. Duvao je, barem za mene, dosta jak vetar, i tu još ne osećam model, ne znam kakve su mu reakcije na nalete od vetra. Od iskusnih takmičara dobio sam puno saveta da šta i kakao da radim. Njih ću svakako poslušati, i što pre nastaviti sa vežbama za iduću godinu. Program IMAC 2013. je već poznat, na netu je dostupan:

2013 Basic know

2013 Sportsman know

U svakom slučaju ova Extra je vrlo, vrlo dobar model, puca od snage u određenim momentima kad ima potrebe za to. Ostaje mi da što više i više idem na letenje i da se navežbam. 

===================================================================


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése