Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2017. jan. 18.

Air tractor At-400 / Disney's Dusty


Air tractor je monoplan niskokrilni avion, konfiguracija trapova "taildragger", i uglavnom ga koriste u privredne svrhe, prskanje. Iz porodice AT-400 postoje više verzija. 400 je osnovni sa kraćim krilima, 401 ima malo produžena krila, a kod 402 su povećali vertikalni stabilizator i kormilo pravca i koriste drugi motor


Zašto sam se opredelio da napravim jedan ovakav model?! Ni ja nemam pojma. Pred kraj sezone 2016 imao sam prilike probati Karoljov i Marcelov model, i bio sam oduševljen sa ponašanjem. Naveliko se radi na modelu Stuka, pa kad tamo čekam da se osuši lepak ili git, da ne bude dosadno onda da imam sa čime da se bakćam...

Zamolio sam Karolja da mi iseče delove ovog mališana. Model je pravljen od stirodura, koji je sečen pomoću vruće žice


Paralelno sam radio na trupu i na krilima modela...

Sastavljanje krila modela

Krila su precizno isečena, 


treba da se zalepe, i to u uglu od 2stepena. Karolj kaže da ne treba, ali ja sam ipak ubacio parče balze koje služi kao ojačanje krila, a lakše sam potrefio i tih 2 stepena na lepljenju...
Prvo sam isekao letvu od balze, debljine 5mm, 


a po 250mm sam ga upustio u krila



Iako sam stavio letvu u krilo, spoj krila sam ojačao staklenom tkaninom


Evo, jedan veliki glupost od mene... Jbte osam godina sam u modelarstvu, ali ovakve stvarima izgleda nema kraja... Kako sam probavao krilo kako naleže na trup, slučajno ga ispustim. On gde pada?! Pa, naravno na ćošak od stola 



Kako se vidi na slici, oštetila se izlazna ivica, i stirodur je malo propuklo

Evo odmah da vam pokažem kako to možete sanirati...

Isečete oštećeni deo


Pripremite jedno isto parče, ali ostavite ga malo većeg


Po mogućnosti koristite 5 minutni dvokomponentni lepak, ali može da posluži i lepak za dvo, onaj beli. Tako namažete parče, da vam višak ne iscuri pored uloška, znači tek, tek, čisto da drži parče unutra. Kad se osuši lepak, uzmete šmirglu i jako pažljivo odšmirglate višak stirodura


Kad dođe farba, tek onda se neće primetiti 

Elerone sam sekao iz krila. Prvo sam nacrtao oblik


i isekao sam ih


Na krilo sam nalepio balzu, u šta sam ulepio šarke


Šarke sam ulepio i u elerone



Nakon određivanja položaja servoa elerona, sa donje površine sam isekao parče stirodura gde ide servo

Napravio sam kanal i za žicu servoa


Prešmirglao sam celu površinu, i sa tim krilo je bilo spremno za farbanje


Sastavljanje trupa modela

Jednu stranu je Karolj isekao na meru, drugu sam već ja sekao


Prvo sam ulepio donji, zadnji poklopac trupa,


zatim i drugu stranu


Pošto u zadnjem delu trupa nema šta da se ojača, mogao sam ga zatvoriti



Nalepio sam i prednju, gornju stranu trupa


Sledelo je grubo oblikovanje


Sa unutrašnje strane ulepio sam ojačanje gde naleže krilo, i držač motora



Držač motora sam pravio od špera, što sam unapred izbušio



Pre nego što sam zatvorio prednju donju površinu trupa, ulepio sam klupicu za servoe i bateriju


Tu sam nalepio i čičak traku, da se baterija bolje drži na svom mestu, a sa čičak trakom je fiksiran i ESC


Horizontalni stabilizator je isečen iz jednog dela iz kojeg naknadno treba iseći kormilo dubine


Kao ojačanje, koristio sam letvu od balze. U njega lakše se fiksiraju i šarke


Letvu sam nalepio na stabilizator, a kormilo sam odšmirglao u korenu 


Došao je trenutak da horizontalni stabilizator nalepim na trup


Vertikalni stabilizator je isto iz jednog dela isečen, i od toga se seče kormilo pravca


Parčadi stirodura počinju da liče na model aviona


Kormilo dubine treba da se iseče iz horizontalnog stabilizatora


a posle se seče na pola, te se ugrađuje čelična žica u obliku П što spaja dve strane



I na kraju, ugradnja šarkica


Napravio sam klupicu za maticu, u šta će se pomoću šrafa fiksirati krilo



Kabina je sastavljena od više parčadi stirodura



Kad je bilo sve zalepljeno, provereno, prešmirglano, model je bio spreman za farbanje.

Farbanje modela

Već odavno imam u glavi kolor šemu Air Tractor-a iz Disney-evog crtaća, Avioni, Dusty-ja


Za farbanje modela je bila zadužena lepša polovina, Erika. 








Nakon farbanja sledelo je ugradnja servoa, servo "horn"-ova i "link"-ova, motora, ESC-a



Nakon ugradnje stajnih trapova,



model sam povezao na wattmetar, da vidimo da li će biti motor dovoljno snažan


170W i 18A na punom gasu, nije loš podatak.

Težina modela od 830g. me malo iznenadila


Taj višak može da se dopiše malo modifikovanoj kabini, i malo većoj bateriji od 2200mAh. Karolj koristi bateriju od 1300mAh, ali ima i manji, slabiji motor. Ja sam se opredelio za 2200mAh jer ovako nije bilo potrebe naknadnim ubacivanjima olova zbog težišta. Izmerili smo i vučnu silu, što je iznosio 790g.


Konfiguracija je sledeća:

- motor RCtimer BC-2208/14 1450KV

- ESC: Turnigy 25A
- servo: Hextronik HXT900 4kom.
- elisa: SF 9x4.7



Raspon krila je 1160mm, dužina trupa sa spinerom je 860mm


Sad još ostaje da vidimo kako će da leti...


Erika je docrtala još neke detalje


Došao je i taj trenutak da poletimo model, da vidimo kako se ponaša u vazduhu


25.-og marta nam se ukazala prilika da odemo do aerodroma. Lepo vreme sa malo vetra, idealni su bili uslovi za prvi let modela


Iako je bilo sve namešteno, više puta provereno, imao sam malo straha u sebi. Sve sam radio po propisu, pazio sam na uglove krila, trupa, repnih površina i na položaj motora


Taj strah jedino tako možete da pobedite, da iznesete model na pistu i poletite model. Čim se odlepi od tla, već imate odgovor da li ste sve odradili kako treba, da li valja model


Tako sam i ja radio. Postepeno sam povećavao brzinu, sve dok nije se sam odlepio od zemlje. Nije bilo nikakvih iznenadnih ponašanja. Posle par zaokreta i malog dotrimovanja sam video da je model više nego odličan. Leti isto toliko lepo kao Karoljev. Možda ću morati da pomerim bateriju malo unazad, jer mi je delovao da je model blago nosat. Zadovoljan sam sa modelom. Snage ima na pretek, ovaj put nisam preterao sa brzinom. Palica gasa je bila stalno oko 55-60%. Sletanje isto bez problema. 



U ovom video zapisu imate i prvi let modela:


Prilikom radne posete kolega Marko reši da kupi model. Inače već par meseci je bio na oglasima


U mojoj floti je služio 2017-2018


========================================

Foto album

=============================================================


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése