U flotu mi je preleteo model Sundowner, od dobro poznatog proizvođača Hangar9
Razmah krila: 1600mm
Dužina trupa: 1204mmPoletna težina: 2.70-3.20 kg, u zavisnosti da li ga letite sa elektro ili sa SUS motorom
Ovaj moj je stigao kao polovan, sa vidljivim znacima korišćenja
Motor je na njemu što se dobije i u kitu, Evolution 61, kapotaža nije bilo na modelu
Vidi se da je pao jer iza "firewall"-a je nešto rađeno, ni boja folije nije isti
Stajni trap je u redu, i visina je idealna
Da je popravka gadno urađena, primećuje se na više tačaka
Čak ni koren krila nije nalegao na trup kako treba
Kod repnih površina sam se tek iznenadio. Ovakvo rešenje osiguranja šarkica prvi put vidim za ovih osam godina što sam u RC priči, modelarstvu
Em ružno, em... ah... Razumem ja da je bezbednost bio prioritet, ali postoje tu i druga rešenja za to.
Kabina nije nalegao redovno na trup, što isto pokazuje da nešto nije dobro i pedantno odrađenoNa krilima isto bilo oštećenja. Sa obe strane, pri krajevima je oštećena napadna ivica
Iza izlazne ivice, kod desnog krila, na trupu je isto nešto rađeno
Šarke elerona su isto osigurani, naravno, kao i na repnim površinama
To bi bilo to, ukratko o stanju modela. Inače u zamenu sam dao dva modela od EPO pene, F4F Wildcat-a i Archer-a. U svakom slučaju, isplatila mi se zamena, ali evo i razloga zašto...
Uz ovaj model, koji jeste u letnom stanju, ako nekome ne smetaju ti stvari što sam iznad naveo, dobio sam nov trup sa svim repnim površinama i kapotažom
Kapotaž je vrlo markantnog izgleda, produžen je skroz do napadnih ivica krila
Trup je zaobljen, poklopac kabine ja mali, model je pravi sportista
Sve u svemu, još uvek mislim da nisam pogrešio sa ovom trgovinom. Sad ostaje da se reše oštećenja na krilima, da ugradim elektromotor i servoe.
par reči je napisao i prvi vlasnik modela, Zajko iz Male Ivanče:
"Pozdrav !
To je ARF model i zove SUNDOWNER 50 ARF (HAN4725), prodata su 2 kom u Srbiji, taj koji je zavrsio kod tebe je leteo u Maloj Ivaci, davno bilo 5/6 mozda i vise godina, ja ga sklapao i ako to nikad nisam voleo, motor je veci nego sto trazi (hangar9 kaze 0.40 do 0.52 a na njemu je 0.61 Evolution 10cc), bili i su i neki u to vreme dobri Spektrum Servo motori.... Odlicno je leteo, uzasno brz, perfektno upravljiv i poslusan, kao na sinama, ali trazi brzinu... kod mene je i imao... Meni je jedini problem tada bio sto u dolasku, u pravcu ka meni, na sletanju je bio brlo neprimetan, nezgodan, tanka krila, sto je logicno, boja ili vec ne znam sta... ali savrsen... Sve na njemu je bilo novo i imao je 15/20 jako uzbudljivih letenja, a kad sam se malo navikao i opustio, desio se i kobni let, ne secam se sta je bilo, ali je zakucan nosem u zemlju...
Sve do korena krila je bilo zdrobljeno, prilican udarac... Drvo do korena je bilo maltene smrvljeno u sitnim komadicima, spiner i kapotaz u paramparcad... Obzirom na udarac steta na krilima je izgledala minimalna...
Kako tada nisu imali trup kao rezervni deo, na stanju u DE, neke zime je pala odluka da se rekonstruise, prikrpi iz postojecih delova, iz dosade ... i ispalo je kako je ispalo, a opet kako je bilo, dobro je i ispalo, Daleko od toga da sam ja majstor ovog zanata i da imam strpljenja, pogotovu sto je tada sklopljen njegov stariji i veci brat (raspona 2050mm), takodje iz ARF, nov, sa ZENOAH 38cc, taj je otisao takav kakav je na policu, u medjuvremenu stigao novi trup, kapotaz, zadnje komande, spinner, ali nikad nije prebaceno sa olupanog trupa na novi... Taj avion takav kakav je, je pre mesec i mozda nesto vise, nakon dugoooog stajanja na polici sa sve tim novim delovima kupio decko iz Kragujevca mislim za 150 eur, sto je za njega bio poklon, a za mene prazno mesto na polici i da ga negledam i ne premestam vise, smetao je kao takav... prednji deo je umotan u crvenu tamnu drecavu foliju, nije bilo originalne i smatrao sam da ce biti vidljiviji, a nisam bas ni perfekcionista, jel sam ga jako voleo & zeleo, da ponovo po leti.. jedno vreme, dok zelja nije nestala...
U to vreme, pre mnoooogoooo godina Hangar9 je izbacio te T-kurce upravo za tu namenu, da se obezbede kontrolne povrsine od popustanja lepka na papirnim originalnim sarkama, prodavale se u kesicama po 100 kom. Nisam na to obracao paznju iako sam odnekle znao da moze da se desi, dok nisam to doziveo na nekom drugom avionu gde sam bukvalno na 15-tak metara pratio, kao na usporenom filmu, kako se na desnom elevatoru odvaja-ispada kontrolna povrsina, visi i landara na polugici servoa....avion pada...zakucava nosem u zemlju... potom sam na sve svoje avione to stavljao, pa posto je korisno a zaista izgleda ruzno, te metalne T-kurce zamenio drvenim obicnim cackalicama, savrseno je funkcionisalo i bilo kud i kamo lepse (neprimetno takoreci), i danas to radim kad me ne mrzi i kad su papirne sarke ili one plasticne u pitanju... Nakon toga nisam imao slucaj gubitka komandi iz razloga ispadanja sarki....
Smem da se kladim, ne znam koliko bi trajao i koliko bi bio izdrzljiv, na punu svoju brzinu, ali takav kakav je sigurno bi leteo... nepotrebno je porediti ga sa novim trupom i svim ostalim zamenjenim delovima, ali bi zasigurno leteo... ON je u nosu, zbog krpljenja dobio prilicnu tezinu od ojacavanja polomljenih delica i kolicine lepka....
Verovatno ne bi leteo kao nov po sinama....
U svakom slucaju odlican drveni avion, sa jacim motorom od predvidjenog (malo koriscenim), na njemu je cak u svojim poslednjim letovima bio originalni EVO rezonator, koji mu je jos vise dodao na snazi i brzini, koji je od udarca slomljen...
Ja bih ga u svakom slucaju radije leteo sa tim motorom nego na struju, ipak taj zvuk na 20000 RPM i dim, imaju svoju draz"
Za nastavak radova na modelu čekalo se ne malo, tačno dve godine. Kako ste mogli čitati na početku teme, u nov trup prebacujem servoe, model dobije elektro motor a krila sredimo da bude po našem ukusu.
Namerno nisam koristio fabričku varijantu jer taj se fiksira i kormilo pravca, a ja imam običaj da rasteretim kormilo i fiksiram ga sa donje strane trupa. Ovako ne možeda se isčupa prilikom grubljeg sletenja. Visina taman odgovara
Kutiju motora sam ojačao sa staklenom tkaninom i dvokomponentnom smolom
Saniranje krila
Na oba krila bilo sitnih oštećenja i nisam hteo ovako da ostavim
Kao što ste mogli čitati u drugim temama, povremeno volim da sastavim model, da ga gledam malo u komadu
U zadnje vreme Erika rešava presvlačenje modela. Tako je i u ovom slučaju
Nakon završetka presvlačenja
model je dobio svoje oznake, broj i naš logo kojeg je sekao Velemir u Novom Bečeju
Nakon par nedelja čekanja za isporuku motora mogao sam da vidim kakvu konzolu treba da napravimo da bih mogao da ga namontiram na model
Kolega Đerđ mi izašao u susret i napravio je ove cevaste distancere. Odlično ga odradio
Šrafove nisam imao adekvatne, ali njih sam vrlo lako skratio
Nakon ugradnje servoa, servo linkova, esc-a, izbalansirao sam elisu
Na kraju dana proverio sam i težište. Sa pomeranjem položaja baterije uspeo sam da ga namestim bez dodatka olova
Namestio sam otklone, i još jednom sam proverio šrafiće, spojeve. Poletna težina modela od 2830 g. me je prijatno iznenadio
Model je definitivno bio spreman za test let
Kad je model stigao do mene, nisam se puno oklevao da li da bude na glow motor ili na elektro. Dobio je motor G46, po preporuci proizvođača, progonjen sa 5S LiPo baterijom.
Kao što tu uvek bude, meni nikad nije sve jedno kad model polećem prvi put, iako je težište i sve ostalo namešteno po uputstvu.
Sa ponašanjem modela sam više nego zadovoljan. Poletanje, letenje i sletanje kao po šinama bez ikakvih iznenadnih događaja
Šteta što sam imao kod sebe samo jednu bateriju
Jutarnji test tim
Od onda, model je leteo osim Čenejskog aerodroma, Budimpešti i na Divcima, kod Valjeva
Septembar, 2021., model na Čeneju
Član naše flote 2017. - 2022.
===============================================
⇒ Foto album ⇐
=====================================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése