Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2017. nov. 1.

Kyosho J-3 Cub


Pošto je model ostao kod mene, evo, pokrećem novu temu za njega. Zašto je model završio prvo u mojoj radionici, a posle u mom hangaru, možete pročitati u temi, na linku ispod:

Par reči o modelu:

Piper J-3 Cub - odličan je model, pogotovo za RC pilote, početnike. Široka krila iznad trupa, velike repne površine čine model stabilnim i sporim pri letu i sletanju. Konfiguracija stajnog trapa "taildragger" ide u prilog početnicima, takvi modeli lakše se sleću. Proizvođač modela, Kyosho ima u ponudi model sa razmahom krila od 1700mm, koji može da se sastavi kako sa glow, tako sa elektro motorom. 



Krila su iz jednog dela. Prethodni vlasnik je tvrdio da je ovaj model proizvod dobropoznate firme Hangar9, međutim nakon raspitivanja i malog surfovanja po netu, našao sam da se ipak radi o Kyosho-vom modelu. Nisam se razočarao, Kyosho isto nudi odlične proizvode.

Oštećenja na modelu nisu bila mala, ali video sam potencijal u njemu. Evo jedne fotke od prošle godine, da vidite u kakvom je stanju stigao do mene


Na prvi pogled, gadno deluje, mislim da dosta njih bi ga bacio. E, kod mene, dok ne mora, ne baca se. Pošto su započeti neki radovi na modelu, sad smo samo nastavili sređivanje istog. Kao i uvek, Erika jako puno pomaže.


Pošto model sređujemo za našu flotu, biće tu malo modifikacija i biće sređen 200%. Nije mali posao, ali vredi svaki minut što posvećujemo ovom modelu. 
Pa, da krenemo redom...


Saniranje krila

Kad je skinuta folija, videli smo da je krilo već popravljano, i to dosta ružno, te se ne isplati popravljati



Rešili da napravimo novo krilo. Dok je Erika povadila jedno rebro od kojeg smo napravili šablon, ja sam isekao deo ramenjače


Odmah sam ga sekao u potrebnom uglu od 2 stepena. Nalepio sam i čamove letve


Dok se sušio lepak, po povađenom rebru nacrtao sam šablone i isekao sam ih. 




Čamovu letvu sam fiksirao na dasku kojeg mogu podešavati u potrebnom uglu, i nalepio sam rebra



Kako se vidi na slikama, i izlazna ivica je postavljena. Tako ne možete napraviti grešku u pravcu rebara



U sledećem koraku ulepio sam čamovu letvu koja spaja rebara sa gornje strane i nalepio sam napadnu ivicu. 



Između čamovih letvi ulepio sam ploče od balze



Terminezoni nisu bili oštećeni, njih smo izvadili iz oštećenog krila i nalepili smo na ovaj, nov. Nalepio sam i mali okvir, a razlog toga ćete saznati kasnije



Dok se suši lepak ispod planka,



pripreljene su ležišta poklopca servoa. Inače te delove smo dobili od Mirče Models iz Sente i sečeni su sa laserom



U sledećem koraku nalepljen je plank kod izlaznih ivica krila


i ulepljeni su i okviri poklopaca servoa



Ni na jednom dosadašnjem modelu nisam ovo radio, pa mislim da je došlo vreme. A to je ugradnja pozicionih svetala


Isekao sam elerone i flapsove i sledelo je oblikovanje istih



Na poklopce servoa, namontirao sam servoe


Lepo čuče u okvirima koji su sečeni laserom, u Senćanskom modelarskom kombinatu kod Mirčeta



Saniranje repnih površina

Skinuta je folija i sa trupa 


Videlo se da horizontalni stabilizator ne stoji dobro na trupu, ali nije mi bilo jasno, zašto?! Vrlo brzo sam našao razlog


Nije bilo dobro nalepljeno, imao je mali ugao, ali samim tim, ni vertikalni stabilizator nije bilo u osi trupa modela


Drugi problem je bio, vidi se i na slici, da zazor između trupa i horizontalnog stabilizatora je bio popunjen sa lepkom 
Pošto modele popravim kako treba, ili nikako, rešenje je bilo da se skine ceo rep sa trupa. Skinuta je folija sa svih kormila i sa stabilizatora. To je odradila Erika



Kad sam video kakav je spoj horizontalnog i vertikalnog stabilizatora, znao sam da ću imati još par sati posla 


Posao isto za Eriku, a da ih tako razdvoji da bi došlo do što manjeg oštećenja...
Dok je ona to radila, ja sam sanirao kormile dubine i pravca. Bilo je tu par pukotina, i prethodnik popravaka, viška lepkova. Njih sam isekao a zatim ulepio sam nove delove od balze




Tu sam napravio malo modifikacije da bih mogao provući elektro instalaciju za navigaciona svetla


Na red su došli horizontalni i vertikalni stabilizator


Pošto je centralni deo horizontalnog stabilizatora bio dosta ofucan, rešio sam da zamenim




Šta reći, bolje izgleda  


Sa sitnim doterivanjima oko ivica i spojeva, stabilizatori su bili spremni za presvlačenje monokotom




Saniranje trupa

Red je došao i na sam trup. Pa, i tu je bilo posla i posla...


Novo isečeni delovi se polako vraćaju na svoja mesta


Na sreću, sa oštećenog trupa možemo da skidamo potrebne mere.
Letva za letvom, i trup polako počinje da liči na sebe



U sledećem koraku, ulepio sam ležište, ojačanje za glavni trap,


zamenjen je plank sa obe strane trupa i ulepljena je klupica na šta ide servoi repnih kormila i baterija


Došlo je momenat da krilo postavim na trup i da probušim rupe gde prolaze šrafovi za fiksiranje


Sa prednje strane, gde nalegne krilo, trup sam ojačao sa staklenom tkaninom-epoxy smolom



Nakon obrade ovog detalja, 


ulepio sam stubiće na šta sam kasnije fiksirao vratanca. Tu ću imati pristup bateriji




Odavno smo ukoračili u sezonu 2020., a model je skinut sa zida. 


Radovi smo nastavili na krilu i trupu paralelno


Najveći deo posla, konstrukcija je sređena


Presvlačenje sam počeo na krilima


Kad je jedan deo krila bio odrađen, morao sam srediti kablove od LED-ova i servoa





Malo smo promenili kolor šemu, model neće biti klasične žute boje



Dok sam ja završavao krilo, Erika je nastavila sa presvlačenjem trupa


Na kraju dana nalepili smo horizontalni stabilizator


Nakon horizontalnog, nalepio sam i vertikalni stabilizator


Kad se osušio lepak, ugradio sam šarkice i postavio sam kormilo dubine i pravca


Konačno, mogao sam da proverim kako ferceraju LED diode


Zadovoljan sam, odlično izgleda



 

Stigao momenat da se namontira motor 


Plašio sam se kako će da čučne elisa 12x6, ali za sad ima dovoljnog mesta do tla.
Nakon povezivanja servoa sa kontrolnim površinama, mogao sam da namestim otklone





Nakon nameštanja težišta i još jednog detaljnog pregleda,


model je bio spreman za test let.

Predzadnjeg vikenda avgusta meseca nam se ukazala prilika da odemo do Čeneja. Naravno, prioritet je bio test let modela


Nakon jednog kruga taksiranja po pisti,

Krenuo sam na poletanje



Ostavio sam malo veće otklone, pa je model bio dosta živahan. 


Prijatno sam se iznenadio da nije bilo potrebe za dodatnim trimovanjima


Kad pogledamo odakle je krenuo saniranje modela, zadovoljan sam sa ponašanjem


Nakon 5 minuta letenja, zapištila mi štoperica i krenuo sam na sletanje


Kako prilikom poletanja tako prilikom sletanja potrebno je koristiti kormilu pravca, i to dosta. Vrlo je poslušan i lepo odreaguje sve sitne korekcije sa palica daljinskog upravljača


Model bez stakala i kapotaža šašavo izgleda, ali nismo hteli da ga skroz završimo, jer ipak, prvi let, je prvi let. Konsultacije nakon test letova su obavezne



Svojevremeno sam nabavio nov kapota
ž.Pošto mi je rečeno da je model proizvod Hangar 9, od nih sam i naručio. Kad je stigao video sam da ne ogdovara. Na sreću, visina je ista, ali po širini je ovaj širi. Prepravka je bila neizbežna


Nakon suženja mogao sam da obradim spoj


Nakon modifikacije kapotaža sam video da osovina motora ne proviri dovoljno. Kolega Đerđ je napravio male distancere



Nalepio sam letvice i plank u šta idu šrafovi od kapotaža


Kolega Đorđe je isekao dekale, koje smo i nalepili













Gledajući kako da rešim kabinu, odustao sam od pleksiglasa. Rešenje sam našao u balzi



Erika je završila presvlačenje nosa modela


Radi hlađenja elektronike, na kapotažu sam napravio otvore


Erika je isekla i zalepila nalepnicu vetrobrana





Nakon zalepljenja nalepnica bočnih stakala, i još po koje oznake,



razmontirao sam glavni trap, da bih ga ofarbao


Evo konačnog izgleda modela


Tokom septembra 2021. se ukazala prilika da idemo za Čenej. Dan ranije još jednom sam proverio sve na modelu


i napravio još po koju fotku






Na aerodromu je pirkao vetar, krenuo sam na poletanje sa modelom


Pri ubrzanju je vrlo osetljiv zahteva dosta pažnje. Korišćenje kormile pravca je obavezna. Nakod odlepljivanja sa tla, postaje pravi mezimac.


Pri zaokretima ne sme da se preteruje sa minimalnom brzinom, jer bez ikakvih davanja znaka, upada u kovit


Iskreno, mislio sam da će biti malo mirniji, ali nema punog opuštanja pri letu. Zahteva stalnu koncentraciju.


Utisci su šareni, ali ponašanje me nije razočarao, sasvim odgovara opisima o ponašanju kojeg su davali razni piloti Cub-ova.


Nakon 5 minuta sam krenuo na sletanje. Pri sletanju, flapsovi su dobrodošli. 


Ne kažem da mi je postao jedan od omiljenih modela, ali će biti često na aerodromu.


Evo jednog video priloga. 


Na kraju, iznenadno se ispraznila baterija. Na sreću, gradnja je masivna, pa nije došlo do oštećenja...

Nedavno smo ukoračili u sezonu 2023., a krajem prošle sezone su nabavljene baterije 4S, koje idu i u ovaj avion. Trećeg vikenda februara meseca, i on se našao na hipodromu, kraj Bečeja




Nakon dva, tri zaokreta mi se vratio osećaj kako se ponaša u vazduhu. Ovaj put je ispraznio dve baterije






Nakon par nedelja od kad je avion bio na oglasima, javio mi se kolega da ga interesuje. Dogovorili smo se da ga preuzme praznog, samo ostaju unutra LED svetla. 


Povadio sam servoe, ESC, motor


U sastavu naše flote 2017. - 2023.

================================================

Foto album

=====================================================================

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése