Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. dec. 2.

OS MAX 15 - generalka


Dostavili su mi jedan mali glow motor O.S. MAX 15. 

Motor je valjda samo jednom radio na probnom stolu, a posle je stajao više godina. Vlasnik (bivši ali kako izgleda i budući modelar) je rešio da ga sredi, pa i da se namontira na jedan model. Pošto se njemu ne rade ovakve stvari, čast je pripao meni. Do sad nisam radio ovako nešto, i ako sam dosta pročitao na forumu, ovaj posao će mi biti ne mali izazov. Inače motor je blokiran, neće uopšte da se pomeri..
Evo par slika o motoru:




Skinuo sam ga sa probne konzole


Uspeo sam skinuti i elisu




Na sreću, pre par godina, pre nego što je motor upakovan, namazali su ga redovno. Sa šrafovima nisam imao nikakvih problema



kao ni sa skidanjem poklopca kartera i glave motora



klip nema šanse da se pomeri, malo sam ga poprskao sa WD40. 



Pošto nikako nisam mogao da pomerim klip, potopio sam ceo motor u benzin i ostavio tako par dana. Nakon par dana sam vratio na njega propeler i polako sam uspeo da ga pokrenem. Opet sam ostavio preko noći da stoji u benzinu. Posle se već dosta lako pomerao klip u bloku. 




Sutradan sam pažljivo izvadio čeličnu holznu iz bloka, a posle sam već lako izvadio  klip i radilicu. Posle sam ih opet potopio u benzin, pa posle čiščenja je sve izgledao ovako:


Prilikom razmontiranja motora puklo je dihtung što stoji između karburatora i bloka motora, kao i dihtung karter poklopca


Evo, ukoračili smo već i u februar 2012. Pošto vremenske prilike nisu takve da se može leteti, dosta vremena sam u radionici. Konačno, našao sam rešenje za dihtung karburatora i nastavio sam radove.
Dok sam ja sastavljao motor, Karči je isekao zaptivač što ide kod karter dekne




Karburator sam morao da vratim na par dana u kadicu sa benzinom, na nekim mestima staro ulje nije popustio,pa tek nakon doga sam ga vratio na motor.


====================================================================

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése