Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. júl. 18.

Hyperion CAP 580 40e 3D


Kako piše i u naslovu, radi se o 3D modelu CAP 580 od firme Hyperion. 


Model je pravljen isključivo za elektro pogon, vrlo je lak. Krila i trup su konstruktivna, presvučena sa folijom. Krila su od dva dela, spajaju se pomoću bajoneta na skoro sredini trupa. Raspon krila je 1396 mm u ovom slučaju nešto malo više, jer predhodni vlasnik dodao male dodatke na krajeve krila, profil je identičan. Dužina trupa je 1298mm.

Još pred novu godinu je model "preleteo" u moj hangar, ali te zbog nedostatka slobodnog vremena, te zbog hiljadu drugih razloga tek tokom aprila sam počeo da radim na njemu... U suštini nije bilo nekih velikih poslova na njemu, trebalo je malo doštelovati točkove, malo su se kao zapinjali, i falio je parče špera što na sredini trupa poveže dve strane trupa



Početkom maja meseca su stigle i baterije, pa sam mogao da konačno završim model, sa svim štelovanjima pokretnih površina, sa nameštanjem težišta.



Morao sam čekati par dana, trava na Zalivnom je bila ogromna, a put pored livade nikakav. Tek kad su pokosili travu, onda sam izašao da poletim model. Tog dana sam još jednom sve prekontrolisao na modelu, u stanici. Dan kao izmišljen, bez trunka vetra... 




Nije mi bilo svejedno da poletim model, malo sam se plašio. Kad se model odlepio od piste onda sam se tek uplašio jer je zadnji točak pokupio suvu travu što je pre neki dan pokošen. Na kraju sve je dobro prošlo. Model jako lepo leti, poslušan je, ni jednom me nije iznenadio. Što se trimovanja tiče uradio sam 1 klik na eleronima i jedan na horizontalcu, i to je bilo to. Nisam pokušavao nikakve figure, samo sam pravio osmice iznad piste. Doduše pred kraj pokušao sam i jedan spori roll malo prema gore. Prvi utisci su mi vrlo pozitivni, nadam se da će takvi i ostati. Prilikom sletanja model je malo brz, ali mora tako da ne bi došlo do propadanja...
Tu je i video : 



Setap u modelu:
Motor: Turnigy SK4260-500kV
ESC: Turnigy Plush 80A
Servo: 1x Bluebird BMS631
3x Bluebird BMS620MG
Baterija: Turnigy Nano 4000mAh 5S
Propeler: 14x7

Prvi put sam leteo samo 6 minuta, da bih lakše mogao odrediti koliko model može da leti sa jednom baterijom.
Evo malo podataka o potrošnji baterije. Znači letim ga sa Turnigy Nano 4000mAh 5S, u prvu, još nijednom ne povezanu bateriju posle 6 min. leta sam dopunio 2500 mAh, a u drugu bateriju kojeg sam trošio malo kod nameštanja, trimovanja modela na stolu, isto posle 6 min. leta dopunio 2860 mAh.

Letelo se, vežbalo se za IMAC, ali početkom juna, prilikom sletanja u bočnom vetru, oštetio se model. Apsolutno moja greška, kad sam napravio zaokret da bih ga sleteo, model nije imao dovoljnu brzinu, a vetar ga još bacio malo i sa nekih 60-80cm visine je došlo do propadanja. Duša mi zabolela u momentu. Pošto je model pao na jedan točak, na samom sastavu držača stajnog trapa i trupa je prepolovio. Sa livade nemam sliku, ali evo kako je izgledao kad sam stigao kući



Na sreću, drugih oštećenja nije bilo. Odmah sam proverio, pregledao držač motora kao i motor, da li se nešto iskrivio, polomio, ali nije


Posle malo guglanja po netu i posle par dobijenih saveta, počeo sam sa popravkom modela. Prvo sam skinuo folije sa oštećenih mesta. Model sam postavio na jednu veliku dasku, i po meri širine trupa našrafio sam dve letvice koji su mi bili od pomoći da ne zeznem sastav i geometriju nosa



Prvo sam zalepio šper ploču što spaja držač motora i trup, a kasnije ga malo ojačao sa staklenom tkaninom



Ispod držača motora sam stavio jedan podmetač da drži potrebnu visinu,


pa proverio sam da li kabina lepo stoji, da li je sve na svom mestu 



Kad se to osušilo, isekao i poravnao sam oštećene delove. Prvo sam hteo da promenim plank sa strane trupa, ali sam odustao jer sam se plačio da neću potrefiti mesto gde ulazi štift od krila, pa sam samo ojačao sa još jednim slojem balze sa unutrašnje strane


Gornju polovinu tog dela trupa sam ojačao sa šperom, a posle plankirao



Sa unutrašnje strane trupa, ispod klupe što drži bateriju, sa šperom sam povezao stranice trupa, a ojačanja sam stavio i uzdužno u trupu, skroz do rebra gde prolazi bajonet. Stranice trupa sam ojačao sa staklenom tkaninom



Tkanina je ojačao trup. Sledeo je presvlačenje trupa sa folijom



Posle sam namontirao motor, ESC, stajni trap, stavio sam i bateriju pa izmerio model



proverio sam težište, bateriju sam morao za koji mm da vratim prema nazad


i pregledao sve još jednom od servoa, servo linkova, šarkica, otklona, pravca kretanja pokretnih površina do točkova, proverio sve. Na kraju prebrisao, očistio model


Sutradan smo odradili dve sive linije, i model je bio spreman za test let...

Krajem juna CAP je opet poleteo. Nije bilo potrebe za dodatna trimovanja, leteo je kao i ranije





Posle dosta letenja sam ustanovio da model je najbolje leteti do oko 8 minuta. Obično napravim po dva poletanja, i sad već uglavnom letim akrobatiku, tj. IMAC BASIC program. Posle takva letenja u baterije vratim 3200-3300 mAh...



Model je dobio svog pilota, ko će morati da trpi akrobacije...



Novi "pilot" pred poletanje 



Meca se dokazao i na RC LETENJE BEOGRAD 2012


Ako smo već ko Zemun Polja, evo jedan primer kako ne treba da slećete modele. Imao sam sreću i stajni trap se nije oštetio. Pogledajte snimak:


Meca često letela i iznad Zalivnog polja, kraj Bečeja



Nako određenog vremena, nabavio sam spiner za elisu



Nešto sam razmišljao o zameni elise, čak sam konsultovao i sa Veljkom, ali možda ga neću dirati. Trenutno što imam je 13x8, 14x7 bi leglo bez problema..


Što se tiče elise, odluka je pala na 14x7.


Malo sam se iznenadio, i ne baš u pozitivnom smislu, da mu je trebalo više prostora da poleti, ali i u vazduhu je sporiji u odnosu kad sam ga leteo sa 13x8. Sa druge strane, pri sletanju je sporiji, i lepše odreaguje korekcije na dodavanje gasa. Znači sletanja su odlična i nema više odskočenja... E sad, nešto za nešto  mmmm ... Kad sam napunio baterije, tek onda sam se prijatno iznenadio. Znači posle 8 min. leta, gde je bilo više puta punog gasa, baterije su primile 2000mAh - 2100 mAh. 

Dana 24.06.2012. opet sam leteo model iznad Zalivnog polja... Sve je krenulo kako treba, ali na kraju...

Znači ovako... Sa modelom nisam pravio nikakvu novu ili naglu figuru... Leteo sam ga kao uvek do sad. Kako vidite na snimku, u zaokretu nije nastavljao da leti ravno, već je nastavio da upada... Uzrok nije pilotska greška to je sasvim sigurno. Kući sam pregledao model. Ono što mislim da je bio uzrok, bolje rečeno 100% sam siguran da je uzrok, da je popustio šraf na polugici pull-pull servoa i jedna sajla je ostala nedotegnuta... Rezultat: levo krilo je oštećen u korenu, a trup se prepolovio... 

Nastavak priče možete čitati ovde...

================================================



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése