Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. júl. 19.

Graupner Sky Hero I


Znači radi se o trener modelu od firme Graupner, a ovaj Sky Hero je prvo izdanje. Posle je izašao još dva modela, ali ovaj se pokazao kao najbolji ( to pišu ostali, koji su ih leteli )... Ovaj, kao i drugi moji modeli, leti sa elektro konfiguracijom. Evo nekih osnovnih podataka :

Raspon krila : 1540mm
Površina krila : 59 dm2

Motor : Dualsky XM3548CA-4
ESC : Turnigy Plush 60A
Servo : 3x Futaba S3003
Prop. : 12x6
Batt. : 4S 4000mAh



Ali da krenemo od početka... 
Model sam dobio 2009. godine, i to kao Božićni poklon. 



Prvo sam pregledao sve delove



Pošto je model predviđen da leti sa glow motorom, morao sam napraviti neke male izmene da bih mogao ugraditi elektro motor. Držač motora je od aluminijuma, koji može da se šteluje u svim uglovima. Unutar trupa sam stavio jednu klupicu, gde se stavlja baterija.





Na krilima sam hteo da zategnem foliju, međutim ne znam zbog čega, folija se topila, mazala se umesto da se lepo razvuče. Još jedno razočarenje, pošto sam pre toga uzeo kotur bele folije od Graupnera i nije se lepila kako treba.





Ogulio sam svu foliju sa krila, pa primetio da spojevi kod rebara nisu zalepljene baš kako treba, a neki su bili čak i polomljeni. Znači još jedno razočarenje. Nikad ne bih pomislio da Graupner proda model, u ovakvom stanju...



U međuvremenu je stigla i Oracover folija, pa kad su se spojevi osušili, mogao sam da presvučem krilo. Kad je to bilo gotovo, mogao sam da zalepim krilo. Krilo je inače od jednog dela, u pakovanju se dobije i letva od špera, koji je već oblikovan tako da kad se spoje krila, dobije se mali V oblik. Inače zadnja rebra, u korenu krila bila su precizno isečena, zalepljena, nisam imao poteškoća oko spajanja. U trup sam ulepio horizontalac i vertikalac, s tim da sa malom letvicom sam ojačao spoj trupa i vertikalca. To se skoro ni ne primećuje, i ovako skoro da nema šanse da prilikom leta popusti taj spoj. Za elerone sam stavio jedan servo, i to na sredinu krila. Posle sam namontirao motor, i stavio na mesto svu potrebnu elektroniku. Iako sam klupicu baterije tako napravio da mogu šetati bateriju, morao sam dodati 120g. olova na nos modela, da bi težište bilo na mestu, po uputstvu. Evo kako je sve to izgledalo:





Prvi koraci modela, ispred garaže:


Model sam poleteo krajem maja 2010. godine. Iako je bilo namešteno sve, imao sam malo straha u sebi, jer dosad svaki model je poleteo pa pao, i posle popravke je bilo ono pravo. Ali ovaj model me nije razočarao. Poslušan je, jako lepo reaguje na komande, lako leti već na 40% gasa, šta da kažem, bio sam prezadovoljan.


Video o prvom letu modela:


Sa baterijama 4S 4000mAh imam oko 12 min. leta. Model je pravi trener model, može se sa njim leteti osnovne akrobatske figure.






Tokom zime sam nabavio malo veće točkove, i sad umesto 65mm su 80mm prečnika. 




Uzeo sam i jednu malu kamericu, pa sam ga namontirao na model




Pa jedan video iznad sportskog aerodroma Čenej:


Tokom maja meseca 2011. godine, prilikom letenja iznad Zalivnog, u jednom momentu se na modelu čuo kao neki jak udarac. I onda sam imao kameru na modelu. Pogledajte snimak prinudnog sletanja:



Motor u tom momentu je radio na oko 60%, nije dobio nikakvo opterećenje. Na prvi pogled bih rekao da je otpao jedan ili više magneta, pa rasturio ceo zvono. Najvažnije je da je model ostao u komadu...
Model dobio drugi motor, Turnigy C3548-900. Nije toliko brz, ali mogu sa njim još duže leteti.



Kad god sam leteo model, na sit sam se naleteo...




Pošto sam često leto model, a ipak nedostajao plus snage, naručio sam nov motor za njega...
O pregledu i poboljšanju motora modela, možete čitati ovde.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése