Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2014. jan. 10.

Junkers Ju-87 Stuka - VII deo


Eto, ukoračili smo u 2014.-tu godinu, pa da otvorim novu, već sedmu stranicu. Za otvaranje nove stranice se vezuje još jedan razlog, a to je, da sam konačno doneo odluku šta da bude sa krilima... U početku, ako ste pažljivo čitali, pisao sam da ću krilo praviti od tri dela, centroplan i dve uške, radi lakšeg skladištenja, transporta, i sastavljanja modela na terenu, ali... Iako sam sve uradio kako su iskusni modelari preporučili, kakva sam našao rešenja na stranim RC forumima, ipak fiksiranje uški na centroplan ne funkcioniše kako treba, ili meni nije uspelo
Čak i kad sve stegnem do panja, krila imaju malo lufta, što u kombinaciji sa motorom od 62 cc, i nije baš najbolja kombinacija, a na to treba da dodamo i sile pri letu modela. Više meseci sam izgubio tražeći neko dobro rešenje, ali, nisam uspeo rešiti problem...
Sastavio sam krilo, sa šrafovima sam fiksirao uške za centrolpan (rebro br. 5 i 6), i taj luft je nestao. 



Problem je to da kad će biti model skroz završen, tako neću moći da ga sastavljam, rastavljam. Dok je bilo sve fiksirano, krilo sam probao u auto, i za par cm taman stane. Odluka je odmah pala, fiksiram krilo i problem je rešen. Jako puno vremena sam izgubio tražeći rešenje, a i volja je par puta otišla od celog modela. Pošto za mene ne postoji nemoguće, zato se nisam predao. Ova opcija je bila poslednja na spisku, ali morao sam ovako rešiti. 
U koren, gde ću lepiti površine, poravnao sam iste, i ulepio sam ojačanja na odstojnike elerona i flapsova



Dok se sušio lepak, počeo sam sa plankiranjem donje površine krila


Kad sam odšmirglao koren krila, opet sam satavio krilo da proverim odstojanje uški od tla. Pošto je sve kako treba, mogao sam da ih zalepim. Sa dvokomponentnim lepkom sam namazao sve potrebne povriše, sastavio sam uške i centroplan a zatim sam stegnuo sve šrafove


Sutradan sam proverio spojeve, i sve je fiksirano kako treba da bude



Da bih mogao završiti izlazne ivice, treba da isplankiram donju površinu krila blizu izlaznih ivica



Napravio sam otvore za poklopce servoa elerona i flapsova. Okvir, na šta će da nalegne poklopac, napravio sam od čamove letvice



Kad se osušio lepak, nastavio sam sa plankiranjem




Na pravom avionu, u levom krilu ima svetlo. I ja ću ga ugraditi. Rešenje je vrlo jednostavno. Razmontirao sam malu baterijsku lampu.



Napravio sam okvir za poklopac svetla i nastavio sam sa plankiranjem



Prešmirglao sam donju površnu krila i na potrebna mesta sam naneo akril kit



Nastavak plankiranja centroplana




nalepio sam letvu sa prednje strane krila, od čega se oblikuje napadna ivica




U sledećem koraku napravio sam male blokove od balze, što sam nalepio na krajeve krila. Iz tog bloka sam oblikovao krajeve, vrhove krila









Na repu, na pokretnim površinama počeo sam sa ojačavanjem površine epoxy smolom - staklenom tkaninom. 


Sledelo je ugradnja lampe u napadnu ivicu krila










Na pravim avionima Ju-87B, gde se prelama krilo, treba da dođe jedno uzdužno ojačanje. Od 10mm debele balze isekao sam oblik krila.




Pošto sam drvenariju završio na repu modela, mogu da ga presvlačim sa staklenom tkaninom - epoxy smolom. Pre nego što sam počeo, izmerio sam model



Presvlačenje repnih površina





Na oba krila treba da se postavi kućište mitraljeza. 








Kolege sa mađarskog RC foruma su mi skenuli pažnju na deo na lomu krila, tačnije, da je zadnji deo pljosnat


Dremel je odradio grublji deo, a ostalo sam već ručno odšmirglao


Pošto me je obišao kolega, moj mentor, Mirče, sastavio sam model da pogleda gde, šta još treba da uradim



Krilo sam presvukao sa staklenom tkaninom (18g./m2) / epoxy smolom


Od 5mm debele balze isekao sam letve od čega sam izradio kočnice (dive brakes), što dolaze ispod krila, koje su pravi avioni koristili pri bombardovanju



Po planu, ove kočnice mogu da budu u funkciji, ali ja ću ih samo fiksirati uz krilo
Nakon određivanja tačnog položaja odstojnika, presekao sam plank da bi ih ulepio na svoja mesta



Na trup sam nalepio letve od kojih sam izdradio prelaz trupa na krilo. Da bi lakše savijao letve, taj deo sam napravio od više tanjih letvi od balze





Radove sam nastavio na donjoj površini krila 






Nastavak radova, možete pratiti u temi: Junkers Ju-87 Stuka - VIII deo

====================================================================

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése