Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Na dnu stranice imate modifikovanu anketu, pogledajte, glasajte ...
* Stalna tema, RC tezga . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* O radovima na modelu Stuka pročitajte ovde ...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2017 ...
* Uslužni radovi / test letovi u Sezoni 2017 ...
* Nov međuprojekat Piper J-3 ...


2011. dec. 2.

OS MAX 15 - generalka

Pre neki dan su mi doneli mali glow motor O.S. MAX 15. 


Motor je valjda samo jednom radio na probnom stolu, a posle je stajao više godina. Vlasnik (bivši ali kako izgleda i budući modelar) je rešio da ga sredi, pa i da se namontira na jedan model. O tom potom... Pošto se njemu ne rade ovakve stvari, čast je pripao meni. Pošto do sad nisam radio ovako nešto, i ako sam dosta pročitao na forumu, ovaj posao će mi biti ne mali izazov. Inače motor je blokiran, neće uopšte da se pomeri..
Evo par slika o motoru:


Skinuo sam ga sa probne konzole
Uspeo sam skinuti i elisu

Na sreću, pre par godina, pre nego što je motor upakovan, namazali su ga redovno. Sa šrafovima nisam imao nikakvih problema
kao ni sa skidanjem poklopca kartera i glave motora
klip nema šanse da se pomeri, malo sam ga poprskao sa WD40. Videću, ako opet neće, onda sledi potapanje u benzinu ili metanolu


Nastavak sledi...

Pošto nikako nisam mogao da pomerim klip, potopio sam ceo motor u benzin i ostavio tako par dana. Nakon par dana sam vratio na njega propeler i polako sam uspeo da ga pokrenem. Opet sam ostavio preko noći da stoji u benzinu. Posle se već dosta lako pomerao klip u bloku. 
Sutradan sam pažljivo izvadio čeličnu holznu iz bloka, a posle sam već lako izvadio  klip i radilicu. Posle sam ih opet potopio u benzin, pa posle čiščenja je sve izgledao ovako:
Prilikom razmontiranja motora puklo je dihtung što stoji između karburatora i bloka motora, kao i dihtung karter poklopca
Čim rešim ovu malu problematiku, sledi sastavljanje motora...

Evo, ukoračili smo već i u februar 2012. Pošto vremenske prilike nisu takve da se može leteti, dosta vremena sam u radionici. Nadam se da sam konačno uspeo pronaći rešenje za dihtung karburatora, ali to će se videti samo kad budemo hteli da upalimo motor...
Dok sam ja sastavljao motor, Karči je isekao zaptivač što ide kod karter dekne

Karburator sam morao da vratim na par dana u kadicu sa benzinom, na nekim mestima staro ulje nije popustio. Najverovatnije ovih dana i njega mogu našrafiti na motor
Posle još ostaje da se sredi rezervoar, i možemo pokušati sa paljenjem motora

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése