Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2018. szept. 7.

Model Tech Magic 3D


Model Tech Magic 3D je malo stariji proizvod. Kod mene stoji na polici već jedno vreme. Trebao sam ga popraviti, ali prethodni vlasnik je odustao zbog troškova pa je model ostao u mom vlasništvu. Na prvi pogled, stanje modela je katastrofa, ali sve se to može lepo srediti. 


Kako se vidi i na slici, radi se o tipičnom 3D modelu. Široka krila sa rasponom od 1320mm i kratak trup od 1040mm sa velikim kontrolnim površinama na repu zagarantuje odlične reakcije na komande sa daljinskog. Ako volite 3D letenje i "kačenje modela na elisu" ovo je onda pravi model za vas


Model nije imao vertikalnog stabilizatora. Nisam ga ni dobio, tako da, morao sam napraviti. Trup je u redu, ali zato na glavnom krilu imali smo posla...

Erika se bacila na posao i ogulila je staru, oštećenu foliju. Na par mesta je i plank napuklo, pa je isekla te, oštećene delove


Nakon plankiranja iza napadne ivice, primetim da na centralnom delu krila ima par sitnih pukotina. Pošto se krilo fiksira sa gumom, nisam hteo da ga lepim samo površinski


Na donjoj povšrini isto bilo malog oštećenja


Dok se sušio lepak, potražio sam po netu slike o modelu da bih napravio vertikalni stabilizator. Posle skiciranja, isekao sam potrebne letve


i zalepio sam sve


Na horizontalnom stabilizatoru je isto bila oštećena površina, na delu gde se spaja sa trupom


Ne znam da li prilikom pada ili kad je započeto saniranje, nije ni važno.


Da ne bih morao iseći sve, samo sam odsekao oštećeni deo do pola dubine materijala


Isekao sam potrebnu veličinu balze od 3mm debljine i ulepio sam ga. Nekad je bolje da postavite teg na površinu, tako neće da se izvitoperi



Osim oštećenih šarkica, povadio sam i sve ostale. Neke su se oštetile, neke malo popucale


Iako volim da koristim papirnate, ovaj put sam ulepio plastične. Ovako nisam morao da popunim isečene delove prethodnih šarki.


Isekao sam trup za vertikalni stabilizator i sastavio sam ga da vidim na šta liči. Malo je ruzan, ali šta je, tu je


Došao red i na presvlačenje krila


Ovaj put smo se odlučili za malo drugačiju kolor šemu. Čisto da ne bude kao fabričko.


Dok je Erika peglala trup,


ja sam sanirao još neka oštećenja na horizontalnom stabilizatoru


Nakon presvlačenja trupa i repnih površina, nalepili smo i dekale


Nakon par meseci, koliko je model bio u oglasima, i niko nije dao realnu ponudu, povukao sam ga iz prodaje. U međuvremenu naručio sam elektoniku za njega i došao momenat da ga kompletiram. 


Zbog jednog propusta prilikom sanjiranja, morao sam da na gornjem delu trupa otvorim trup


Problem sam relativno lako rešio, mogao sam da namontiram motor, stajne trapove



Erika je vratila folije 


a ja sam namontirao točkove




Kad sam proverio težište, video sam da moram pomeriti motor malo napred. Osim što sam pomerio motor 50mm napred, morao sam dodati i 100g. olova. 





Nakon test procedure servoa,


mogao sam da namestim otklone




Sa težinom od 2090 g. sam zadovoljan


Samim tim, model je bio spreman za test let



Motor: Turnigy C3548-900KV
ESC: HobbyKing 60A
Servo: 4x Corona DS-538MG
Elisa: APC 13x6.5



Sredinom marta meseca uslovi su bili idealni za test let modela



Nakon fiksiranja krila na trup, malo sam ga taksirao, da vidim kako se ponaša po tlu. Znao sam da snage ima dovljno, ali opet, kao i uvek, sa malo straha u sebi sam počeo da ga ubrzavam. Prijatno sam se iznenadio brzom odlepljenju od tla



Iako sam težište namestio po uputstvu, činilo mi se da je malo repat, a u zaokretima dosta živahan. 



Nakon 6 minuta u vazduhu, štoperica daljinskog je zapištala, što je bio znak da je vreme za sletanje. 


Ponašanje modela ovako, na test letu me nije nešto oduševio. Razlog, vrlo nestabilno ponašanje, prvenstveno zbog težišta. Baš mi je drago da smo uspeli sanirati, obnoviti i opet poleteti jedan stari, dobar model...



Dodavši 50g olova na nos modela, opet sam ga poleteo.



Ponašanje modela je bio sasvnim drugačiji, i to, u pozitivnom smislu


Otklone nisam smanjio, ali kormilo dubine sam malo dotrimovao. Samim tim, postao je izračunjiv, ne šeta rep levo, desno, kao prilikom prvog, test leta


Na sletanju sam uspeo da ga sletim u detelinu 


Pošto imam samo jednu bateriju od 4S, i ovaj let je bio lagan, bez ikakvih posebnih pokušaja aerobatike. Sa širokim krilom i kratkim, tankim trupom zahteva malo drugačije pilotiranje.


Prvo treba da naviknem na njega, pa tek posle da proveravam granice mogućnosti.


Ove sezone jako malo je leteo model. Svega dva puta u Bečeju i jednom na Čeneju



Odavno smo ukoračili u sezonu 2022, šta više, još malo pa ulazimo u 2023. Zbog kvara na bateriji kojeg je koristio i ovaj model, nismo mogli da ga letimo više od godinu dana. Konačno, pre par dana nam je stigla nova baterija i mogao sam da ga namestim na naš nov daljinski


Meterološki uslovi su nam izašli u susret jer prethodnog vikenda su bili više nego idealni. Iskoristili smo oba dana, i leteli smo neke od naših modela, među njima i ovog





Ukazala se još jedna prilika za letenje. Mirno vreme, 5.5 ℃, vikend. Naravno, mi na hipodromu





===============================================

Foto album

=====================================================================

ž

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése