Kad sam počeo da letim RC avione, onda još nisam ni pomislio da ću jednog dana da poletim svoj RC helikopter... Kako je vreme prolazio, nabavio sam multirotor radi snimanja iz vazduha. Posle jedne sezone letenja multirotora dobio sam želju da nabavim sebi i jedan helikopter. Čekao sam prvu priliku, najbolju ponudu da bih san pretvorio u stvarnost. Taj momenat je stigao i tako je moj prvi, malo ozbiljniji helikoper završio mojoj RC floti.
Ali da se vratimo par meseci unazad...
Preko zime, dosta vremena sam proveo pored računara, čitajući razne forume ko, šta piše o helikopterima, kakva su iskustva. Pitao sam i kolege, pilote RC helikoptera za mišljenje o pojedinim modelima koje sam našao u oglasima. Bilo je raznih komentara, raznih preporuka, ali jedna stavka je bila ista, kod svakog. Svi su preporučili da ako već uzimam, onda da uzimam neki zglavan model, od poznatog proizvođača.
Kako ste već ustanovili, ovaj put radi se o modelu T-Rex 450 Plus, od firme Align, sa Sport "upgrade"-om, ali o tome ću malo kasnije da pišem

Uz helikoper mi je ponuđen i stanica, Align T6, koji je Futaba T6J, ali ja sam rešio da ga namestim na svoju Futaba T10CG
Pošto još nikad nisam programirao stanicu na helikopter, Bata Stepanović iz Novog Sada, ko je RC pilot dosta godina je ponudio da mi pomogne oko toga. Tako sam otišao do Bate, zamenili smo prijemnik i počeli smo sa nameštanjem
Mislio sam da znam dosta toga o helikoperima, ali... korak po korak Bata mi je objasnio sve, znači do zadnjeg detalja za šta sam mu vrlo zahvalan.
Kad smo završili sa nemaštanjem, izašli smo do obližnjeg parka i da ga poletimo. Posle minimalnog trimovanja Bata ga sleteo i predao daljinski meni da poletim svog novog ljubimca

A sad, malo o detaljima:
Dužina: 634mm
Visina: 224mm
Rotor: 715mm
Rep.rotor: 158mm
Prelepo ofarbana kabina daje jasne znakove da se radi o pravoj sportisti
Juče su mi se pridružili i članovi tima:
Totalna pilotska greška, ali šta je tu je, guramo dalje. Kad sam stigao kući, skinuo sam oštećenu glavu
i vratio sam njegovu, fabričku
Prvo sam proverio da li je osovina OK, i proverio sam težine elisa
Model je leteo par puta, ali nisam bio zadovoljan sa ponašanjem...
... pre par nedelja sam ga isto leteo, ali nije mi se svideo zvuk zupčanika, tako da vratio sam ga na radni sto
Kad je pao model, malo se oštetio i veliki zupčanik, mislio sam da ne mora da se menja, ali ipak, mora
Imam rezervne zupčanike, ali ni jedan nije sa iskošenim zubima. Pinion na motoru isto je sa iskošenim zubcima, tako da ne mogu staviti običan zupčanik, već mora kakav je i bio. Ili da zamenim pinion, što opet, nemam rezervni
Nakon nabavke, mogao sam da ga zamenim
Vratio sam glavu CopterX
i opet je bio spreman za letenje
Nakon par meseci opet sam uspeo da poletim T-Rex-a
Ovaj put sam ispraznio samu jednu bateriju, i više je bilo letenje kontrolnog karaktera
Odavno smo ukoračili u sezonu 2018., ali još nismo bili na Čeneju. Razlog, odužena zima, pa jaki vetrovi. Ovaj put, vreme bio idealan, ali zbog obaveza nismo mogli na Čenej, već smo izašli na periferiju Bečeja
Posle nekoliko meseci pauze, prvu bateriju sam ispraznio u stilu kao da letim heli prvi put. Sav u stresu, strahu, ma katastrofa
Kako su se baterije praznile, tako sam se opustio. Drugog dana vikenda sam se vratio na nivo gde sam stao na kraju sezone 2017.
Evo jednog kratkog snimka koji je snimljen mobilnim telefonom. Inače od kad je helikoper kod mene, ovog vikenda sam uspeo da izletim 2x 4kom. baterije bez i jedne trunke problema na heliju
Pošto zbog obaveza ne mozemo uvek otići do Čeneja, onda koristim priliku da letim na periferiji Bečeja. I ovaj put je bio tako. Poletim ja heli, ali nakon par krugova primetim da repni rotor ne obavlja posao baš kako to treba. Počeo sam da ga malo više cimam i vidim da em nije istimovan, em svaki pokret je agresivan. Kod helikoptera svaka sitnica koje primećujem, trazi detaljan pregled. Sleteo sam ga i pravac kuci, na radni sto. Prilikom detaljne provere, vidim da jedna poluga je skroz propukla, a druga samo što nije
Na sreću, imao sam zamenski deo. Namontirao sve, i opet probao
Nakon probe primetim da nešto još uvek ne valja. Kad sam bolje pogledao, primetim da je i osovina motora zadnjeg rotora malo iskrivljen. Pre jedno vreme je stigla osovina, a tek sad, na kraju sezone 2019. sam uspeo stići do Bate u Novi Sad da ga promenimo
Naravno, ako smo menjali osovinu, zamenili smo i kaiš.
Pošto sam ga slabo leteo, rešio sam da ga prodam. Nakon par minuta nakon što sam ga postavio u oglase, javi se bivši sugrađanin, da je zainteresovan. Kad je dolazio za Bečej, došao do mene i dogovorimo se za trgovinu. U zamenu sam dobio autić Traxxas Bandit
Helikopter mi služio u floti 2015. - 2020.
================================================
⇒ Foto album ⇐
====================================================================
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése