Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. okt. 7.

Pinkfire


Konstruktor ovog modela je gospodin @tibeteagle iz Subotice. Evo par reči od njega, vezano za ovaj model :
  "Za oblik modela sam kao prvo uzeo Spitfire, otud ime Pinkfire. Model naravno nije skejl ali zbog boljeg izgeda modela ovako je lepši nego neko leteće krilo ili jednostavniji sportski, a u duhu je WWII... kako je to preporuka u prvim redovima pravilnika kombata. Uzeo sam razmeru 1:12 što je najrasprostranjenija razmera među malim wardbird-ovima. Znači raspon krila je 860mm i dugačak je 720mm."


I ako sam prešao na malo veće, ozbiljnije modele, jedan ovakav model je uvek dobro imati u floti. Mali je, znači lako se transportuje, nije zahtevan što se komponenti tiče, i lako ga je napraviti. Da odmah zaključim, model nije baš za početnike, ali ako neko nauči ovog modela da leti, da "combat"-uje sa njim, posle već svaki model sme da poleti, bez jednog trunka straha u sebi... Ali ajd' da krenemo od početka...


Kit modela pravi gore pomenuti gospodin. Materijal je rozi stirodur, a seče se na CNC mašini, pomoću vruće žice. Model sam dobio lepo upakovan 


Kad sam skinuo foliju, pogledao sam šta sam dobio u pakovanju



Kao što se vidi na levoj slici, trup i krila su ostali u tom bloku stirodura iz čega su isečeni. To je dobro rešenje, jer je manja šansa da se kit ošteti ako se šalje npr. poštom, a što se tiče blokove od krila posle možete koristiti kao male futrole za iste. 
Kit sastoji od sledećih delova:
  - krilo 
  - trup
  - horizontalac
  - vertikalac
  - ramenjača ( balza )
  - ojačanje horizontalca ( balza )
  - ojačanje trupa ( poliester ploča )
  - držač motora ( poliester )
  - servo hornovi ( poliester )
  - šipkica za spoj poliester ploče na trupu ( balza )
  - uputstvo za sastavljanje modela

Pre nego što sam počeo sa sastavljanjem modela, izmerio sam delove. Težina je bila 124 g.


Na radni sto sam postavio jednu tablu stiropora, da se ne bi oštetila površina stirodura prilikom sastavljanja, šmirglanja i farbanja...
Počeo sam sa krilom, sa doradom ramenjače što sam još tog dana i zalepio



U horizontalac sam isto ulepio ojačanje


Dok se lepak sušio, ofarbao sam unutrašnji deo trupa, da kasnije ne viri roza boja


Na trup sam zalepio držač motora, što sam predhodno probušio na mestima gde ću zašrafiti motor




Dok se sušio lepak, prešmirglao sam krilo, horizontalac i vertikalac. Isekao sam i male vođice



Na kraju "radnog vremena" označio sam i zalepio sam poliester ploču na trup



Sa unutrašnje strane trupa zalepio sam čičak trake, na što ću postaviti prijemnik, ESC i bateriju


Kad sam skinuo štipaljke, zalepio sam i drugu poliester ploču i isto stavio tegove i tako ga ostavio 24h...

Sutradan sam proverio sve spojeve i proverio kako krilo prolazi preko trupa




U međuvremenu sam smislio kolor šemu, pa sam počeo da maskiram donju površinu krila i da nanesem prvi sloj osnovne, sive boje



Pošto sam model farbao sa lakom na vodenoj bazi, vrlo brzo se suši, tako da posle sat vremena sam mogao da namesem i plavu boju


Dok se sušila plava boja, izmaskirao sam trup, i na njega sam isto naneo sivu boju



Dok se trup sušio, ofarbao sam i gornju površinu krila a na donju naneo još jedan sloj



Posle sam ofarbao ostatak trupa



U međuvremenu sam ofarbao i crno-bele štrafte sa donje strane krila, i jednu široku belu štraftu na trupu. Inače trebao sam naneti 2 sloja laka u boji, i posle svakog farbanja sam i prešmirglao površine sa finom šmirglom, dok zadnji, treći sloj je samo providni lak, i to mu daje sjaj, i lepu, glatku površinu.
Posle farbanja sam mogao da isečem elerone i pokretni deo horizontalca i zalepio sam komandne krakove i ofarbao ivice odsečenih delova 


Probušio sam trup gde prolazi servo kabel od horizontalca, još treba da se zaseče trup sa donje strane za produžni kabel. Posle sam krilo i fiksni deo horizontalca ulepio u trup



Sa donje strane trupa sam isekao kanal i ubacio servo kabel i produžni kabel, ulepio sam i servoe, i pokretni deo horizontalca



Na kraju sam nalepio vertikalac, i namestio otklone pokretnih površina



U ovaj mali model sam stavio samo četvorokanalni prijemnik, a za pogonsku grupu sam koristio motor i ESC iz MiG-29



Pre nego što sam uvukao kablove motora i ESC, proverio sam sve još jednom, i izmerio sam model. Poletna težina je 391g.



Prijemnik sam ubacio u parče sunđera, a kablove sam uvukao unutar trupa




Kad sam sve to odradio, izbalansirao sam model, i to, koristeći male šrafove za drvo





Sa balansiranjem, model je bio završen. Samo sam trebao da sačekam prvo lepo vreme, pa da odem na Zalivno da ga poletim...
Došlo je i taj dan. Nikad mi nije sve jedno kad prvi put polećem model, tako je bio i ovaj put. Prvo sastavljanje, pa još jedan pregled pre "bacanja" iz ruke




Došlo je trenutak... Dao sam nekih 60-70% gasa, i bacio sam model... 


Izvol'te snimak prvih par minuta:


2-3 "klika" na trimu horizontalca je bilo dovoljno da bi model lepo i stabilno leteo. 


Tog dana sam napravio jedan let i sa trakom na repu modela



Prvi utisci su pozitivni, model leti lepo, stabilno i brzo. Uopšte nema potrebe za oštrim pokretima na palicama, fino reaguje na svaku datu komandu. Kako sam primetio, najlepše se leti na 60%-80% gasa. Napravio sam ukupno 8 minuta leta po bateriji, prvu bateriju sam leteo bez trake, a drugu sa trakom. Crne-bele linije na donjoj površini "rade" svoj posao, lepo se vidi i sa veće daljine.
Svaki put kad sam izlazio na letenje, ovaj model sam nosio sa sobom. Morao sam naučiti ponašanje modela i da se pripremam na "air combat"




Napravio sam još jedan, rezervni model. Nije još sasvim kompletiran. Model ću možda zadržati, a možda se i nađe u nekom drugom hangaru, da leti u floti nekog drugog RC pilota...




Evo, skoro se zatvara sezona 2011, ali u radionici se još uvek radi. Konačno, kompletirao sam narandžasti Pinkfire. Od elektronike sam ugradio sledeće:
-motor: Turnigy SK2822-1200KV
-ESC: Welgard 18A
-servo: 3x HK15178 10g. 
-prop.: SF 8x6/9x4.7
-bat.: 3S 1000mAh
Nakačio sam ga i na Wattmeter. Rezultati su slični sa oba propelera, snaga je 105-110W, a motor vuče 10-12A


Namestio sam i težište modela, ovaj put morao sam staviti 3 šrafa, ipak je baterija 3S malo teža na odnosu od 2S što koristim u plavom Pinkfire-u



Na kraju, izmerio sam težinu modela. Poletna težina modela od 369g. i nije loša



I za kraj, još malo poziranja



U međuvremenu, na mom plavom Spitfire-u sam skinuo elerone, i malo sam prešmirglao ivice gde se spajaju sa krilom. Zadnji put kad sam ga leteo, u jednom momentu je napravio jedan interesantan zaokret. Kad sam preoverio, video sam da selotejp hoće malo da popušta. E sad, čim se skida stari selotejp, ostaje malo lepka na laku. Te delove sam malo prešmirglao i naneo sam dva sloja providnog laka. Stavio sam nov selotejp na oba elerona, kao i na horizontalac. Model je opet spreman za nove "air combat" pobede.

Narandžasti Pinkfire imao je uspešan "maiden flight". Ja sam sa njim napravio par krugova, a posle ga je cepao Robert


Kao i kod mog plavog modela, i narandžasti je bio stabilan od prvog momenta. 

Kako može da se popravi jedan ovakav model, pročitajte u temi:



--------------------------------------------------------------------------------------

Nakon više godina od kad je model okačen na zid, rešim da ga opet aktiviram. Pričamo o sezoni 2022.  Imam višak mali prijemnik od 4 kanala, ESC od 25A, kao i svoju ondašnju bateriju 2S 1600mAh. Radi informacije, odavno smo ukoračili u sezonu 2022., tako da po mojim nekim računicama, model nije leteo sigurno jedno 5-6 godina




Poletanje (baca se iz ruke) je bio više nego interesantno, može se reći čupavo, ali posle malo dotrimovanja i par krugova leteo je po mom ukusu




Baš je bilo interesantno dosetiti se vremena, kad smo cepali dogfight sa ovakvim modelima. Štoperica je bila nameštena na 5min., ali nakon 4min. leta je došlo do prinudnog sletanja, na sreću, bez oštećenja na modelu. 



Realno, mislim da ostaje okačen na zid. Baterija je slabija, ima već par godina. Neću da ga razbijem zbog nestanka snage pri letenju... 

Avionče je poklonjen rc pilotu, novajliji.

U sastavu flote: 2011.-2023.

========================================



                                              You Tube snimci:



Slične teme:



============================================================





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése