Vesti

* Pročitajte SADRŽAJ i "klik"-om na naslov pročitajte sve vezano za temu, model koji Vas interesuje...
* Stalna tema, RC shop . Ovde možete pratiti šta se nudi, šta se prodaje od RC modela, opreme i delova...
* Dnevnik dešavanja - Sezona 2024 ...
* Uslužni radovi / test letovi Sezona 2023

2011. máj. 27.

Red-Crowned Crane


Radi se o mom prvom modelu, koji je ostavio koliko gorke, toliko slatke uspomene u meni...





Kad sam bio na Paliću na FLY4FUN-u, i rešio da se vratim ovom lepom hobiju, otišao sam do Novog Sada gde sam u jednoj radnji specializovanog za RC modele našao ovaj model. Model se dobije u kompletu, RTF ( Ready To Fly ) što znači da je u kutiji model koji je 80% unapred sklopljen, elektronika potrebna za ovaj model, nešto sitnog alata potrebnog za sklapanje modela i daljinski upravljač. Uz model su bili isporučeni i točkovi i skije, pa imao sam mogućnost da biram kako ću ga sastaviti.
Kad sam došao kući, raspakovao sam kutiju, pregledao sve delove i proučio uputstvo za sklapanje modela


Elektronika je bila već ugrađena, ono što sam ja trebao da uradim bilo je da ulepim horizontalac i vertikalac, da spojim krilo i da ulepim ojačanje, da namontiram točkove. Da točkove, jer polećemo i slećemo sa travnate ili betonske površine. Posle dobrih 3-4 sata je model bio sklopljen.


Podaci o modelu :

Raspon krila : 1160mm
Dužina trupa : 800mm
Težina : 450g
ESC : 25A brushless
Elisa : 8x6 trokraki
Baterija : 11.1V, 1200 mAh, LiPo 



Model je inače od elapora što se pokazalo kao dobar materijal, jer se lako krpi. A za jednog početnika to više nego odgovara



Sledećeg dana smo sa Ervinom izašli pored Tise, gde ima dosta velikog prostora da se model poleti



Pošto je teren nije bio baš idealan za poletanje, rešimo da Ervin "baci" iz ruke model. Tako i bilo, taman leteo nekoliko sekundi, kad u blagom zaokretu iz modela ispadne baterija sa točkovima zajedno. U tom momentu model ostaje bez struje i van kontrole, upada u kovit, i sa 20m visine padne na nos. Na sreću, trava je bila velika pa dosta ublažila pad. Našli smo i ispadane delove, na terenu sve to sklopili i opet poleteli model. Nisam primetio da od udarca je popustio horizontalac, i kod drugog pokušaja da poletim model naglo je okrenuo na stranu i pao na krilo, što se polomio na pola, polomio se i držač motora, ali i trup se oštetio.
Šta da kažem, baš sa bio razočaran. Posle skoro ni minut letenja nije ni čudo. Sledelo je popravak modela.
Posle sam imao još gomila problema sa modelom, jednom prijemnik se pokvario, pa sam uzeo polovan daljinski, pa posle je trebao drugi kontroler motora , pa još jedna baterija... Ma, katastrofa... 


Zima 2008/2009 je prošla uz popravku, prepravku modela.
Na proleće 2009 model je bio skockan i čekao sam prve lepše dane da ga opet poletim

 

Početkom marta bili smo pozvani na sezonsko otvaranje u Čeneju. Za mene,leteti na tom okupljanju je bio veliki doživljaj. Poletanja, sletanja su bila uspešna, model nisam oštetio. Kasnije, na video snimku smo primetili da sam sa modelom pravio samo leve zaokrete, i to 36 krugova. Posle sam naučio i navikao i na desne zaokrete



U maju mesecu na jednom lepom, sunčanom ali vetrovitom danu izašao sam na Zalivno polje ( letelište za motorne zmajeve, na južnoj strani Bečeja ) i leteo model. U jednom trenutku pred sletanje prilikom zaokreta jako sam usporio model i upada u kovit. Nisam imao još toliko iskustva da ga izvučem i model sa malo veće visine padne. E onda se toliko oštetio da više nije bilo šanse da ga popravim



Kasnije sam fga sklopio, zalepio sam lomove, namontirao skije i zakačio sam ga za plafon




Eto, toliko o mom prvom modelu... 

Član flote: 2008-2009

Foto album: Red-Crowned Crane

========================================

Nedavno smo ukoračili u 2015. godinu, i posle par godina letenja raznih modela, mogu da Vam kažem, da model Red-Crowned Crane nije loš model. Da je svoju slavu završio tako brzo, ja sam kriv. Moje (ne)znanje u RC temi je dovelo do toga. Sama konstrukcija modela je vrlo dobra, a i rešenje da ima zadnji mali točak ide u prilog RC pilotu početniku. Ali eto, svaka škola se plaća na neki način...

U međuvremenu, preselili smo se, a model je poklonjen kao maketa...

========================================

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése